CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Thank You For Dropping By & Feel Free To Be Part Of AGK

Monday, February 1, 2010

Dilantik - diiktiraf - dihargai


gambar ini hanyalah - lakonan semata-mata....
*
*
*
*
*
Hari ini perhimpunan mingguan
majlis perlantikan pengawas sekolah
ketua tingkatan
penolong ketua tingkatan

tahniah diucapkan
  kepada semua yang terpilih
untuk dilantik
dan diberi pengiktirafan
dan menghargai
sumbangan kamu semua 
demi untuk kecemerlangan sekolah

sayangnya...
gambar kamu semua tak dapat cikgu rakamkan 
di dalam ruangan maya ini....
demi untuk keselamatan negara
kerana rakaman itu dilakukan oleh 
guru yang bertugas sebagai AJK Dokumentasi

terima kasih kepada 
semua yang terlibat
secara langsung atau tidak langsung
terutama kepada PRO sekolah
yang telah sudi menyempurnakan
majlis ini



 

27 comments:

sI tEDI said...

Tahniah untuk semua,

saya sekolah dulu perlantikan tiada buat majlis rasmi kecuali untuk pengawas sahaja.. :)

bila dah lantik di kalangan semua pelajar tu, kenalah jalankan tanggungjawab dengan baik dan amanah! :)

ONE ZABA said...

cop sirim....

imanshah said...

Saya nak jadi pengawas cikgu!!

sonata anak kancil said...

SiTedi : kalau saya ada masa tu mesti saya buat perlantikan untuk SiTedi....

sonata anak kancil said...

OneZ : ngan aku senang aje nak dapat cop sirim....sain agrement - dapatlah..tak banyak proses

sonata anak kancil said...

Imanshah : saya lantik awak jadi Ketua Pengawas!

Yunus Badawi said...

Biasanya mereka yg dilantik ini juga maju dlm pelajaran. Kira tererlah yg pilih mereka ni

nza said...

Tahniah kpd yg dilantik tu...moga jlnkn tugas yg diamanahkn dgn jujur n ikhlas okey...

sonata anak kancil said...

Yunus Badawi : Pengawas mestilah tunjuk contoh yang baik...serba serbi dalam satu pakej...akademik/sahsiah - jika tak cukup pakej - bo layan!

Ketua tingkatan pulak bergantung la kepada tingkatan masing2...biasanya yang terer dalam kalangan yang terer dan ade juga kena lantik yang terer dalam kalangan mereka yang tak terer...
( terpaksalah ade juga Ketua Tingkatan walaupun ko duduk dalam tingkatan ke berapa tah...)

sonata anak kancil said...

Nza :begitu harapan seme - kalau tak dapat menjalankan tanggungjawab...tidak diterima jadi pengawas...( kena lalui sesi temuduga dulu )

Ayah Zain said...

Salam SAK,

Teringat az kira 39 tahu yang lalu aku di lanik menjadi pengawas. hhehe, badan kecil macam az pun boleh jadi pengawas.

sonata anak kancil said...

Ayah Zain : keik2 cili padi tu!
cukup syarat cukup pakej - boleh aje diterima jadi pengawas

FWaiYMzJ said...

tahniah buat semua yg dilantik moga amanat yg diberi tidak akn dipersia-siakan

n@m@n said...

wah..sama majlis la sekolah kita hari ni..hehe


hari ni jugak sy bkena berucap buat refleksi minggu bertugas last week

Che' Pit said...

sekolah rendah, CP dilantik Ketua Murid..

sekolah menengah, tak jadi apa pun.. pengawas, ketua kelas ker, apa ker..

kat U start aktif balik, masuk election campus, tak semena2 menang, dilantik jadi Presiden Pelajar..

Dr.Araz said...

lantikan pengawas...
teman nama kena gugur sbg penasihat Badan pengawas sebab dah terlebih tugas... huhuhahaha

mama ju, said...

Cikgu Sonata

Salam Bahagia...kalau selalu dpt tgk perkembangan cerita sekolah ni menarik gak...dpt jugak imbas kembali zaman dulu kala...

Bye sonata.

Tak sangka CP tu Presiden pelajar kat U..Sekarang Presiden kat mana?

relevan said...

Ada pengawas yang eksyen..siap tunggu balik karang kena luku depan gate masuk..

Ini kisah masa kawan bersekolah dulu..bila time lantikan pengawas kome semua tak menghadirkan diri..sabotaj..hehe

::FAIZ FARISH:: said...

Itu bunga apa? blh bagitau skit? hehehe

sonata anak kancil said...

FWaiYMzJ: itulah yang diharapkan untuk melatihkan diri sebagai pemimpin masa depan

sonata anak kancil said...

Naman : kalau kita JV lagi best!
1 majlis untuk sekolah...he3x....
mana mungkin !

sonata anak kancil said...

Che Pit : tengok gaya memang ade tokoh jadi presiden....boleh jadi YB ni....isi borang...

sonata anak kancil said...

Dr.Araz : tu bukannya ape...dah giler kuasa tu-seme nak bolot!

sonata anak kancil said...

Mamaju : inilah cite saya saban hari ber"gelumang dengan rencah & kancah murid2....TK sudi jua membaca cite2 sekolah ni...dapat mengimbau zaman sekolah2 dulu....

sonata anak kancil said...

Faiz : ntah lah bunga ape...bunga taik ayam kot!...

ummi ha said...

x cabaran x da pula story tua2 nanti

ummi ha said...

jadi guru memang bnyak cabaran.tp jika x ada pengalaman mencabar x ada pula cerita utk anak cucu bila tua nanti.