CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Thank You For Dropping By & Feel Free To Be Part Of AGK

Saturday, February 20, 2010

Sabtu yang nyaman......

Selamat pagi ....
Cuaca agak nyaman....angin bertiup sepoi2 bahasa...
Daun2 ade yang berguguran....
Belum begitu menggigit kepanasan sang mentari........

Pepagi seperti biasa...
Hari ini kami berdua2an ke Pasar Taman Muzaffar Syah...
Agak jauh jugak dari rumah kami...
Tapi hari ni hari Sabtu...
tukar selera  sikit & dah dekat pasar ni...
gambar makan tak payah la...makanan yang sama jugak...
tempat je berbeza...ngeh3x...
Beli lah serba sikit apa yang patut....
sekiranya nak masak...semuanya dah ade...
Bukanlah dapur saya ni tak berasap langsong!....
Beli jugak beras basmathi... 
cadang nak masak jenis2 nasi yang guna beras ini...
Dah ade senang....kalau nak masak nasi beryani @ minyak @ apa2 lah hari ni pun dah boleh...tapi hari ni tak perlu...
Jap lagi ade jemputan kawen.....
makan nasi minyak lagi....malam karang ade satu lagi...
Malam ni tentu special...
sebab  di Botanical Garden Ayer Keroh...hebat gamaknya...
Kita lihat nanti!

*************

Jom kita lihat apa cik abang saya buat bila dia bercuti2an....



memindahkan pokok bunga kecik ke dalam pasu lebih besar

 
tu dia.....dah dipenuhkan dengan campuran tanah + sikit baja


tadaaa.....dah siap 2 pasu....namanya iris 

 
lagi  yang lebih besar ....namanya tak pasti...hubby lupa daaaa...
tapi pokok ade buah seakan2 buah kopi...jika dimakan buah nya....
kemam dalam mulut...lepas tu bila kita makan mende2 yang masam rasa manisssss.....!

yang ini pulak menyemai pokok2 kecik.......namanya Ficus Pumila...
dah siap letaklah kat tiang2 ke.....
lama2 bila dah banyak haaaahaha.....tengok jadi seperti di bawah ini....

 

you see....melekat2 pada tembok...saya sangat suke bila jadi seperti ini!

Begini lah kerje2 hubby bila dia bercuti....
dok melayan pokok2..........

22 comments:

::FAIZ FARISH:: said...

Wah, gambar last cantikla.... hehe

sonata anak kancil said...

Faiz : terima kasih!!! semenya evergreen....that's rumah ni pun green...

ahmad humairi said...

salam,

biarlah salah di mata mereka,
biar perbezaan terlihat,
antara umah kita ngan umah oang laen..

kakpah said...

rajinlah abang awak buat gadening. abang kita toksah haraplah..
kalau makan2 tepi pasar tu rajinnnnle hehe..

Mknace said...

:) :) :)
waahhh.. hari ni bukan saja nyaman lagi, malah penuh kehijauan

Dr.Araz said...

Nasi beriani satu...........

ONE ZABA said...

ayam taruh lebih...

KAMATO said...

selamat makan kenduri

safiudin said...

salam,

menghijaukan taman..

rasa damai dan tenang...

rosli said...

Salam Hjh Sonata,

Patutlah bunga2 kat rumah Hjh subur dan segar bugar....rajin che abg tukar tanah dan membaja...

sonata anak kancil said...

Ahmad Humairi :rumahku syurgaku!

sonata anak kancil said...

KakPah : Dah memang bidang dia...dia layan la...!kita tolong siram je...

sonata anak kancil said...

Mknace : sebenarnya setiap hari begini la...che hubby layan pokok2 dia...ngeh3x...kita buat keje dalam rumah...pengkhususan kerje!

sonata anak kancil said...

Dr.Araz : siapppp....!

sonata anak kancil said...

OneZ : mau lebih...? bayar lebih tau...!

sonata anak kancil said...

Kamato : Alhamdullilah dah selesai...nak pergi yang ke 2 tadi...tak jumpa jalan masuk...teus balik!

sonata anak kancil said...

Safiudin : dah memang kerje hubby...disamping itu sebagai exercise....

sonata anak kancil said...

Rosli : dah bidang dia landscaping...dia urus semua!

LiNda said...

wahhh... bersemangat nak siapkan .

manzlie said...

salam cikgu sonata...

alahmdulilah..bagus gak aktiviti hujung minggu tuh...


waslam

sonata anak kancil said...

Linda : memang dia suke....saya lagi la suke!!!

sonata anak kancil said...

Manzlie @ CL : setiap hari jika tak ke mana2 dia layan la pokok2 tu...sambil untuk exercise.....