CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Thank You For Dropping By & Feel Free To Be Part Of AGK

Thursday, February 4, 2010

Ada kosong lagi tak?

Sampai ke hari ini budak2 pindah masuk & keluar masih belum bertitik lagi.
Aku tak kira berapa ramai masuk & berapa ramai keluar.
Kalau tengok surat masuk / keluar...jenuh aku menyain nya....
Yang aku tahu kebanyakan kelas dah nak menjangkau ke 45 orang....
Yang aku tahu ramai yang masuk dari yang keluar!

Tengahari tadi sorang parent datang bertanya - kelas tingkatan 1 RK ade kosong lagi ke?
Sebab menurut jabatan dah penuh....
Dan2 aku tepon penyelaras - walaupun kelas ni aku ade ngajar - aku tahu berapa muridnya...
Tapi aku empowerment kepada penyelaras - untuk beliau dihargai - dihormati menjalankan tugas ini...

"Wan - 1 RK boleh masuk lagi?- dari SMKBR - 5A - Jabatan mintak parent tanya ni"
"Boleh masuk lagi....dah nak maksima juga- tapi boleh la masuk " ( maksima RK dihadkan kepada 30 - 35 sahaja ) - bukan RK sudah mengjangkau ke 45....

"Ok ....boleh masuk puan"
"Kalau gitu, pihak jabatan mintak surat kebenaran ke sekolah ini"
"Ok....tak pe , walaupun ini untuk ke PPD - tapi tak pe saya catat ni UP: unit sekolah menengah"
"Terima kasih - senang hati saya---anak dapat sekolah kat sini...dia tak nak duduk asrama!!!"

Nak kata banyak tu tak lah banyak sangat pun - tapi rata2 tahun ini - ramai murid di Kelas Rancangan Khas ( KRK ) - mintak tukar masuk kerana tak mahu duduk di asrama samada dari sekolah harian kluster mahupun sekolah harian cemerlang !
Dan dengan itu - Tingkatan 1RK 1 ( kelas pertama ) tahun ini - majoriti adalah pemegang amanah  pemegang tiket 5A UPSR!
Begini la sehingga ke hari ini - masih berterusan parents datang samada dari luar negeri, antara daerah atau dalam daerah....hendak masuk / membawa masuk ke sekolah ini. Yang menelefon pun ada tanya ade kosong tak! dengan itonasi suara yang terbaik   macam nak tergeliat lidah aku ni untuk menyatakan  kelas sudah penuh!

Dalam pada itu, ade juga parents mintak tolong rekomen nak ke sekolah lain dengan alasan yang tersendiri lagi kukuh ....aku pun tepon PPD - dan ade sorang tu kebetulan dapat ( aku ajar dia macamana nak memberitahu bila bertentangan mata berjumpa pegawai di PPD - cakap yang benar lagi jujur alasan yang sebenarnya / berterus terang )
- bukan main suka lagi bila jumpa aku ---- terima kasih puan---dapat anak saya pindah!


macam-macam........

20 comments:

Yunus Badawi said...

Kira sekolah ko ni femes jugaklah. Org nak masukkan anak berduyun2.

Banyak tempat kalau nak masukkan anak ke sekolah yg terpilih ni kena pakai kabel. Nyampesss

Ayah Zain said...

Salam SAK,

betullah YB, sek. SAK ni sekolah femes, kalau idak masalakan berduyun-duyun parent minta masuk.

maiyah said...

bila femes cikgu pun byk keje le

nza said...

gitulh keadaan skrg..kt sk ank nza pn kelas dia RK dh ramai murid n ada dr MRSM kluar ke situ...2 kelas aliran sains dh jejak 50 org 1 kelas...xtau le camne keadaan..ank slalu ckp dh mcm xtrkawal keriuhannya....

Zyma Da` Catwoman said...

Nanti la aku nak masukkan anak tiri aku yg bongsu tu ke skolah ko....

lalalalalala...

;)

ONE ZABA said...

teruskan kecemelangan itu.......

DUN Behrang 2020 said...

Yg tak dapat asrama nak masuk asrama...yg dah dapat lak tak nak dok asrama...tp sekarang pun mmg parents yakin dgn RK ni...kena lak sekolah yang dipilih tu mantops!

Alimaz-Kembara Terasing said...

erkkkk,...ramai nya pelajar...

sonata anak kancil said...

Yunus Badawi : antara yang agak femes jugak la....macam2 femesnya!
antaranya - lokasinya yang sangat strategik!anak orang keje2 pejabat/swasta nak ke sini senang - just drop anak - terus ke pejabat...

sonata anak kancil said...

Ayah Zain : memandai je AZ ni...tapi AZ dah tahu kan kedudukan sekolah saya! pulak tu dah sekolah harian cemerlang...hu3x lagi le ramai nak ke sini...

sonata anak kancil said...

Maiyah : cikgu sekarang memang banyak sibuk!

sonata anak kancil said...

Nza : sama la nampaknya kelas anak Nza dengan sekolah saya ni...jadi bayangkan lah.....anak2 kita dalam kelas yang ramai...macamana nak concentrate !

sonata anak kancil said...

Zyma : tak boleh!tolong cari sekolah lain yer!hang kat utara nak hantaq ke sini....? kat sini tak ade asrama ye....cikgu sonata tak sanggup nak jaga .....

sonata anak kancil said...

OneZ : dah letih aku ni OneZ....meneruskan dan mengekalkan kecemerlangan ini!!!aku harap ade lah yang ganti tempat aku ni....

sonata anak kancil said...

Dun Behrang : tu lah kerenah budak2...dah dapat tak nak pulak....sekolah saya ade 12 guru pakar!

sonata anak kancil said...

Alimaz : alah biasa tegal biasa....macam2 kerenah budak2 ni....

relevan said...

Sekolah RK ni dapat 3A UPSR boleh mohon ka?..3A 2B ka?..

sonata anak kancil said...

Releven : Boleh - kelayakan minima...mahu mohon ka? tatau la di tempat Releven bagaimana pulak ....

atty's said...

femes sekolah ni..ramai yg nak masuk..

sonata anak kancil said...

Atty's : begitulah kira2nya...itupun ade jugak yang disekat2....sebab dah penuh...jika diluluskan jugak, kena tanggungjawablah dalam kelas yang ramai!