CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Thank You For Dropping By & Feel Free To Be Part Of AGK

Friday, February 19, 2010

Perggghhhhhhh......dah lega.... & sempat berspa lagik....!

Salam hari Jumaat...
Hari Jumaat - penghulu segala hari...


Pagi jam 9 kami sekali lagi berdua2an....
( Sorry Ahmad Humairi....cek memang rancang untuk bercanda bersama-sama... bukan bercanda di pantai yer...!!! ngeh3x )

Sekali keluar .... sebelum urusan yang tertangguh semalam...
pegi - breakfast dulu...
Tahan pengisian perut ni....biasanya hari2 lepas jam 7 lebih gitu dah keluar...
Kalau keluar dulu...maka tak ade perancangan strategik...
Tak ada perancangan...rugi !!! Rugi terutama minyak kereta ....sekali roda bergerak....maka mengalirlah duitnya....! 
Lebih baik susun strategi...baru smooth perjalanan ini......


Hari ni tak payah la nak tunjuk2 - apa yang aku makan...
tak ade lain keje Si Sonata ni....
asyik makannnnnnnnnnnnnnnnnn aje.....
ehhhh mesti lah....kudrat ini memerlukan tenaga...
Kalau tak.....lemah longlai...satu keje tak jadi......
rugi la juga sumber manusia ini yang tak berfungsi......
udah2....merepek meraban pulak...
Okey....hari ini kami makan LONTONG!
bukan lotong ade kat zoo yer......
seperti biasa minum  dengan air Mailo O 
( kasi sebut omputih bunyinya....)
di mana??? hari ni depan kompleks mahkamah Ayer Keroh.....
yang sebelah Petronas tu....
( Pn Ina - Peringgit Melaka - tau lah & biasa kot......
sila baca N3 ini.....nama you I sebut2 di sini....
member dengan Sdr Rosli yer.....kecik nya dunia ni...apa lagi Melaka...keh3x...)


Lepas breakfast....berdesupppp....  kami ke RHB Bank...
Jeng - jeng - jeng.......antara top 5 aku kat bank hari ni....
SIAP......kiri kanan  poket berjuta2 rupiah......
( nasib baik IC boleh dibaca lagik...! kalau tak haru aku...)
Tapi aku tak risau hubby jadi body-guard hari ni.....


Lepas tu.............terus ke TH...........di Jalan Tun Ali
Tadaaaaaaaa.......sekali lagi....aku top 3 pulak kat TH....
Alhamdullilah.............line clear!!!

Hubby tunggu di luar.....
Aku urus kan semua.....

Encik...saya nak daftar haji terus...
Ok..
Aku tidak terperanjat ...lagi lah tidak terkujat2....
Bila nama aku  & hubby diumumkan tarikh pilihan yang diberikan....
Tahu bila tarikh pilihan itu??? 
2030 Masihi! Mak datok!!! ade lagi ke aku pada tarikh ni???
Ya Allah Ya Tuhanku...Kepada Engkaulah kami berserah....

Jemputlah kami untuk menjadi tetamuMu....aku berserah kepadaMu Ya Allah...
Kau dengarlah rintihan hambaMu ini...Ya Allah!


Selesai.....dah lega semua urusan yang berkaitan tamat.

*****************

Ke mana umi?
Abang nak ke mana?

Sonata : bawak lah I berspa.....dah lama badan I ni kekeringan....
apa lagi musim2 panas ni..I tak suka badan I ni bercomot2....melekit2.....

Hubby : okey-okey la sayanggggg........................!


Tu dia............................



bersnow-snow gitew....

 
Tadaaaaaa.........dah bersih...dah semakin berkilat hitamku....

~~~~ selesai urusan hari ini ~~~~~~

38 comments:

::FAIZ:: said...

Nice Car....

rosli said...

Salam Hjh,

Pasal Th tu ramai yang terkejut skrg ni, saya pun kalu ada duit lebih nak daftarkan semua anak2 saya skrg...entah 2040 agaknya....tp waktu itu mgkn mereka baru nak masuk umur 40 atau 50....kita mgkn dah lama tak ada...

Chenta said...

alaa...

beshnya Lontong !

since berpindah disini (gannu), tak jumpa lagi gerai jual Lontong .

Nak buat ...? malasssss

al-mankaraqi said...

salam jumaat!......kereta bersih, hati senang.

CIKGU NAMAN said...

anak kancil tak berspa ke?kesian dia..hehe

sonata anak kancil said...

Faiz : TQ....hitam menawan gitew...

sonata anak kancil said...

Rosli : Saya tang anak2 untuk TH hanya simpan sikit2 aje...tapi untuk ke sana...itu tanggungjawab mereka lah!

Jika ade lebih seme nya nak di support...tapi tak mampu...

Hanya sekarang perbelanjaan banyak diperuntukkan untuk pembelajaran diaorang...semuanya masih belajar lagi...
memang banyak perbelanjaannya!

sonata anak kancil said...

Linda : jangan malas! sila buat!!!
Akak kalau anak2 seme ade...memang masak punya!

sonata anak kancil said...

Al-Mankaraqi: sedap mata memandang...!

sonata anak kancil said...

Naman : anak kancil ? - dia berkubang je!!!

Araz said...

SPA ape ek... SPS-Que ke?

Naz Mohamed said...

Betul ke nama I di sebut2 oleh sonata? Rasa tak caye pulak. Tocei, tocei...

Biasa lalu je kat gerai depan makhamah tu, singgah belum pernah lagi. Boleh le cuba nanti.

Jom esok kita beraerobik pagi2 kat Bkt Serindit...enjoy you.

aznaz said...

salam sonata..

alahmdulilah..moga allah swt merahamati cikgu sekelauarga..doa cl


waslam

ckLah @xiiinam said...

Dah beli bahan nak buat lontong...pagi esoklah, sebelum hantar si bujang balik ke asrama...




xiiinam pun dah lama tak di'spa' kan....dah tak ada selera tengok dia...

ahmad humairi said...

salam,

ni yang aku jeles nih,
...camtulah orang berUANG banyak,

aku ni berUANG sekupang dua je..

Alhamdulillah.

sonata anak kancil said...

Dr.Araz : bermandi2an....senang cakap...basuh kete!!!

sonata anak kancil said...

Ina: kadang2 saya tak nak pegi situ...orang jabatan selalu ade kat situ...muka seposen saya ni...ramai orang kenal!!!

dah lama tak ke bukit serindit...kalau pegi pun saya tak suke join aerobik tu....macam ni bila kala senang2 boleh la dating kat bukit serindit ni...

alahai you punya rumah berkunci ke??? tak boleh terjah la...ha3x

sonata anak kancil said...

Manzlie @ CL : terima kasih CL sentiasa mendoakan saya...ntah la bila la rezeki saya dapat ke Mekah tu...tengok lah macamana nanti...seme nya saya terus & sentiasa berdoa untuk ke sana...mintak2 Cl sentiasa mendoakan rakan2 seperjuangan PDKM bersama2 dapat ke sana...

sonata anak kancil said...

CkLah: nasib baik tak hujan hari ni....biasa2nya bila dah di spa kan...hujan turunnnnn.......!

masak lebih2 sikit...mai hantaq sini sikit!

sonata anak kancil said...

Ahmad Humairi : ha3x....kasi hang jeles lagi....!hang tak ikut idea kartun ku itu???

Orang melaka ni kan....memang jenis orang berUang!!! ko tak tahu ke...satu Bukit BerUang tahu!!! penuh gitew...

noorafzan.blogspot.com said...

haha..kete berspa rupanya..
ingatkan akak tadik..

sonata anak kancil said...

Noor Afzan : ha3x....kasi suspen...kantoi!

Yunus Badawi said...

Salam sonata.

kalau nak pergi haji awal sikit kenalah ambil pakej. Jiran saya tak sampai 3 tahun dah dapat pergi.

Yunus Badawi said...

Ingat org nya yg pergi spa. Rupa kereta

sonata anak kancil said...

Yunus Badawi : tak pasti lagi...setahu aku...kami berprinsip...biar bersama2 merasai "kepayahan" itu - ikut muassasah...dulu kami pergi jauh berbeza dari sekarang...sekarang semakin baik ...semuanya adalah ketentuan Illahi...

sonata anak kancil said...

Yunus Badawi : ko tak percaya? ngeh3x...
diriku sendiri dah lama tak berspa...

ONE ZABA said...

tonyoh pakai span je...

Atikah said...

Salam kak,

Ingtkan akak yang ke SPA rupanya kereta yang p SPA... hehehe

Canti si Hitam itu... Hitam itu anggun, menawan dan bergaya... ;)

sonata anak kancil said...

OneZ : sebenarnya aku bukan tak nak tonyoh pakai span....kang tukang basuh kete tu nak beri makan apa anak bininya....!

cerita lama adelah 5/6 thn lepas....kerana pakai span lah...siku tangan aku terkeluar dari soketnya...kerana aku jatuh masa basuh kete pijak simen basah....masa tu x-mas...sampai naik sekolah tangan aku ber anduh...
serik aku nak basuh sendiri lagi...

sonata anak kancil said...

Atikah : ha3x...tipah tertipu...pandai Sonata berlakon...!

Sonata @ akak serupo lo tu...keh3x

Ayah Zain said...

Salam SAK,

tahun 2030: agak2 kenapa jadi begitu yer. agak agak ada kong ka likong tak?

ISZA said...

kenapa x spa 2 dalam 1?

Cikgu Yang said...

Salam!! Rancak citernya...tumpang sekaki. Kiter hari ni dok rumah saja, memasak apa yang patut...
Ok ler tu th 2030 dijangkakan you masih ada ler tu..kalau tidak takkan TH bagi tahun tu, dapat tempuh th 2020 tentu best. Saya masa tu dah tak ader rasanya. Bye!!

sonata anak kancil said...

Ayah Zain : tatau la...dia kira running number se M'sia la gamaknya....AZ tahun bila dapat? @ dah lepas? Tapi mereka kata boleh buat rayuan...tengok la macamana nanti...sekarang ni berdoa aje le...

sonata anak kancil said...

Cikgu Isza : tuannya tak sempat2 nak menyepa kat mana2 salun....kat rumah pun boleh...nak2 musim2 panas ni...2/3 x mandi!

sonata anak kancil said...

Cikgu Yang Azmah : begini la cikgu....citer borak2 0....melayani untuk menghabiskan cuti selama 10 hari! & mengemas2 mende2 yang nampak macam tak berkemas2!

tatau la nak kata...dapat ke tidak cecah angka 2030 tu...usia semakin pendek ni!

Maiyah said...

cantik kete

sonata anak kancil said...

Maiyah : terima kasih....
kete bank...!ngeh3x