CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Thank You For Dropping By & Feel Free To Be Part Of AGK

Wednesday, February 17, 2010

Baru nak mula....cubaan pertama dah musnah!!!

Selamat pagi semua...
Kepada semua yang masih dalam mood bercuti-cuti....
Tidak kira di mana jua anda semua berada di dunia ini....

Lepas selesai urusan diri....
Hubby : jom kita breakfast!
Koi : kat mana? 
( pinjam & guna pakai perkataan Releven - tk Releven koi guna jap )
Hubby : kat Bilal ( bukan Bilal bin Rabah yer... )

Biasanya begini la...bila dapat bercuti bersama2....kami akan breakfast bersama...begitu juga jika hujung minggu jika hubby tak ade urusan lain kami pun akan breakfast bersama2 jugak...
Untuk cuti sempena CNY ni....aku mintak hubby TOLONG lah bercuti jugak! ( macam aku ni pengarah besar ke? ha ha ha...tak ade lah....biasanya bila aku dapat cuti macam ni aku mintak2 lah hubby mohon cuti jugak...sebab BIASAnya dia payah nak bercuti  kerana tuntutan urusan kerja...)

Berbalik tempat breakfast ni...kedai Bilal ni tak lah jauh sangat dari rumah aku ni....
Tempat dia macam2 ade....ok lah...ramai orang besar - orang kecik - orang nak pegi keje - orang balik dari masjid - orang luar  bersarapan di sini & dah ready jugak jika nak makan nasi putih bersama pelbagai lauk-pauk serba sikit disediakan....servis pun bagus...tapi jangan salah time datang...agak lambat jugak...

Yang aku gemar bila ke sini....

Ha ha ha.....tadaaaaaaaaaaaaaaaaa.....ni dia....aku order mee bandung! nyumyyyyy....sedap !
Sebab apa aku suka? Mee yang digunakan aku tahu sape punya.....kadang2 aku order meehoon bandung...ok jugaklah....

Dan hubby pulak ...biasalah....ni dia........
Roti canai - banjir you!!!


Nampaknya...angan2 aku musnah la sudah- aku akan catat dalam my food journal - pagi ni dah quite heavy..bila hubby dah heret  aku ke tempat2 yang dia ajak berdating untuk breakfast - aku ikut saja....Taat kepada suami ! Dan bila dah berdua2an begini.....mesra weh...! masa ni la dapat bercerita macam2 yang tak dapat diceritakan bila hari2 bekerja....

Untuk menyedapkan hati ini.....lunch karang aku try makan sikit....( hu hu hu tak boleh ikut cara Manzlie @ En Li...yang heavy lunch - tapi dia tak ambik breakfast...)

Bye...............

30 comments:

ONE ZABA said...

belasah makan menu kenduri kawen je coti ni....

Che' Pit said...

pagi - lontong + ayam goreng
lunch - nasi + ayam + telur ayam + sayur
ptg - nasi kukus ayam dara..

ayam ayam ayam.. mana tak badan pun dah mcm ayam (bak kata bebelan emak CP ler) huhu

Sally said...

Salam,
kurang sikit rasa bersalah Sally nih, td breakfast yg kandungan kolesterolnye cukup utk seminggu : roti canai banjir + nasik lemak + roti bom haaaa..hancus diet.

NGINAP SRENGENGE @ SRENGENGE said...

salam dari ayahnda/bonda,

semoga sihat sekeluarga.

Hari ni bonda masak macaroni campur banyak sayur.Sayur yang dihadiahkan oleh Kak Shidah,khas dia belikan kat Cameron H'lands sebelum kunjung ke rumah ayah.Terima kasih kak Shidah.

Maaf yer kak Shidah,Hari tu memang panas.Hampir2 40 darjah tau.

Terima kasih tuan rumah kerana gunakan window ni buat transaksi dengan Kak Shidah.

Doakan semuanya sejahtera.

sonata anak kancil said...

OneZaba: aku coming soon...this weekend....aku kena ikut jugak!
( senang2 aku cite fasal gi rumah orang kawen ni...)

sonata anak kancil said...

Che Pit : mai oiii...banyaknya makan ayam! memang patut mak membebel macam tu...afasal kala petang makan nasi kukus ayam dara? MESTI ayam dara ke? mana nak tau ayam tu dara ke tidak?

sonata anak kancil said...

tchersally : mau puasa ke lepas ni???

minum air aje! kasi kikis itu kolestrol...ngeh3x

NzA said...

hu.hu.hu...awal2 dh trkantoi la...

xpelh kak, kurgkn mkn mlm pn dh cukup...sy dh hmpir 2 months xmkn nasi mlm, dh turun hmpir 10kg.cuma mkn nasi time lunch je.2pn tibai cam biasa je.

CM said...

salam cikgu

tak per cuba lagi...cam saya...diet always waiting tomorow hihihi..

sonata anak kancil said...

Ayahanda / bonda :terima kasih doa ayahanda / bonda...semoga ayahanda & bonda juga sihat walafiat...

sedap sangat tu ...makroni+sayur2an...apa lagi dari CH yang segar2...

tak jadi masalah untuk laluan bagi Kak Shidah....harap2 Kak Shidah jengok2 la kat rumah saya ni....

sonata anak kancil said...

nza : mak oiii...sudah cukup bagus turun 10kg....tak boleh jadi ni....jeles - jelessss!

sonata anak kancil said...

CM : terus cuba.....jangan putus asa....kawal-kawal...tapi tu la...hujung minggu je ...macam ni...+ gi kenduri pulak...hu3x....

insan pendidik said...

bace cite psal mkn2 ni wat perut lapo je hehe

sonata anak kancil said...

Insan Pendidik : cuti2 ni...makan aje le!

laki cikgu kimia said...

aduh. lazat sekali kelihatannya mee bandung itu..

Araz said...

HEHEHEHEHE...lapau pulak...

SMK LAJAU, W.P Labuan said...

Makan di Bilal, saya dah bertahun tak makan di Bilal...dulu masa di MPRM, minat ke sana.....nak cuba jugalah nanti bila mke Melaka ke Negeri Sembilan ke?.....

ummu said...

wah roti canai tu memang kena 'mandi'lah. CNY ni pun kami sibuk juga sebab meraikan beberapa waris2 balik kampung kat umah kami di Pahang ni.
p/s: saya sudah pindah 'rumah' atas masalah tertentu.jemputlah ke 'rumah' baru saya ya...
http://myraudhatulukhuwah.solihin.net/

sonata anak kancil said...

laki cikgu kimia: memang sedap! sebab tu saya tak kira...ala bukan selalu pun ....yang bukan selalu ni lah yang menambahkan kilo nya! ngeh3x

sonata anak kancil said...

Dr Araz : kalau tak jumpa kat atas gunung tu....ha ha ha...mintak mem masak kan....sejuk2 sedap makan mee bandung panas2 ni

sonata anak kancil said...

Cikgu Sahar : lama tak dengar berita ni....balik kampung ke? MPRM tu ape ye? ke MPPM?

sonata anak kancil said...

Qaseh Um Masyitah : kalau ramai dah balik...lagi senang...pakat ramai2 buat sendiri roti canai! sedap you!
My FIL dulu2 masa anak cucunya kecik - remaja...bila balik kampung dia lah tukang buat roti canai....

ok- insyaAllah akan sampai ke "rumah" baru dalam masa terdekat ni...

TK said...

Cuti2 ni susah nak tahan nafsu makan..Cuti sek ni dapat breakfast dgn hubby berdua2an.Anak2 dah sek..

aznaz said...

salam sonata..

mee rebus tuh memag mengiurkan...nak sikittt....


waslam

sonata anak kancil said...

TK : yeah...! gunakan masa bersama2 semaksima mungkin! bukan senang nak bercuti sama kan....pagi tadi dah b'fast...petang tadi dia ajak pi cari kuih pulak...ikut lagi!

sonata anak kancil said...

Manzlie @ CL : bukan mee rebus la CL ...mee bandung ......kat Mekah tak jumpa kot...sekarang senang kalau nak buat sendiri...kan dah perencah mee bandung dan sebagainya...yang sedap takat ni yang datang dari Muar Johor...ok CL...senang aje...at least terubatlah nak makan mee bandung muar tu...

mama ju said...

Ah sedapnya...macam mana dgn N3 kat bawah tu....Tgk diary makan CP ari ni..waduh...!Mentang2 le dia bujang nak makan ayam dara je..

ahmad humairi said...

salam,

makan...boleh mendatangkan mudharat jika berlebihan...

sonata anak kancil said...

Mamaju : ye la mama ju...asyik cari ayam dara aje Che Pit tu...ayam mak dara tak nak pulak! keh3x

sonata anak kancil said...

Ahmad Humairi :W'salam....betul tu...jadi bila nak makan tu....tengok2 sikit ape jenis yang nak dimakan --- jaga kesihatan kita