CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Thank You For Dropping By & Feel Free To Be Part Of AGK

Thursday, February 11, 2010

keputusan muktamad....

malam  yang selamat sejahtera...
ni nak sambung keje2 yang dilakukan hari ni....

pagi2....
hajat dihati nak bersamamu wahai anak2 yang dikasihi....
tapi apakan daya...
tugas yang tak mengenal batasan...tanpa jangkaan ....tanpa sangkaan...
tugas aku ni...yang dirancang - rancanglah....tapi yang tak dirancang kena settle dulu...
sebab yang dirancang tu boleh di "amanah" kan kepada orang lain...

Sepatutnya pagi tadi ade majlis penyampaian sumbangan 
untuk anak2 yang menyambut Tahun Baru Cina...
Tapi...ingat tak parents yang MESTI datang hari ini?
Tup-tup-tup ibu kepada budak yang pindah masuk dari SMKTM datang....
Terserempak dengan aku yang nak ke Bilik Gerakan...

Puan...saya nak tanya tentang anak saya semalam...
Aku pun bla...bla....bla...bla....bla....bawak ke Bilik Disiplin...
Kita berbicara di sana okey!!!.....
Lepas tu...datang lagi parents yang 2 orang lagi tu....
Perbicaraan  bersama dengan guru2 disiplin....
Aku keluar - kononnya aku memang berhajat nak ke majlis penyampaian itu...

Tiba2 dapat call ade 2 orang  nak  masuk ke sekolah ni...terganggu lagi...
Kenapa nak masuk ke sini....?
Sekolah ni bla...bla...bla....bla...saya merayu nak ke sini jugak!
Saya dah tanya sedara di JPM , sedara di KPM...
amboi2 seme sedara ditanyanya....
Surat itu asalnya diletakkan sekolah lain...tapi dipadam....hantar ke sini jugak!
Saya rayu nak ke sini jugak!

Tapi encik tengok la ye sebanyak itu dalam kelas!
Tak ape la....saya rasa "selamat" di sini...( macamana selamat tatau la...)
Ok la encik... saya tak lah kata sekolah ni bagus beno...
Kalau orang cakap macam tu....

Dapat call lagi....tak turun lagi ke?
Tak turun ke majlis ini?
Macamana nak turun...masih urusan budak masuk ni!
You terus kan la....
Lepas ni I ade kelas.....

masa berlalu dengan pengurusan seperti ni...

KEPUTUSAN : 3 orang murid akan dikenakan tindakan -
akan bermesyuarat lembaga tatatertib dan cadangan :  gantung sekolah !



20 comments:

Yunus Badawi said...

Gantung jgn tak gantung. Tapi gantung biarlah bertali hehehe

apa aku merepek malam2 Jumaat ni

ummi humaira said...

salam malam Jumaat..

moga2 dgn tindakan ni , mereka akan jadi remaja yg betul2 insaf

n@m@n said...

gantung-----merayu------masuk balik

insan pendidik said...

gantung seminggu la ni ... mudah2an dorang serik la tuu

Dr.Araz said...

hmmmnnn...saya setuju ngan naman.

azlina said...

salam sonata...
mudah2 mereka dapat pengajaran dari hukuman ini dan tdk mengulangi kesalahan yg sama..

~ CeguLinn~ said...

salam..
kakdang2 hukuman yang mereka terima tak berbekas apa2 kat mereka.

nza said...

gitulh, tugas yg menuntut pengorbanan....

sonata anak kancil said...

Yunus Badawi : nak suruh mati anak orang gantung bertali? hantar surat aje gantung tak bertali....ngeh3x

relevan said...

Gantung sekolah ke gantung murid cikgu?..

sonata anak kancil said...

Ummi Humaira : ade yang kena tindakan dah insaf...ade yang degil...jika masih degil...kita teruskan prosedur seterusnya...ibubapa memang fed-up la...kita buang sekolah....

sonata anak kancil said...

Naman : kes macam ni tengok keadaan ...gantung pun ikut prosedur...beri gantung minima dulu....jadi tak boleh rayu2...ibubapak akan kepanasan sebab anak dia tak sekolah....sape nak jaga anak dia kat rumah!
( salah satu sebab kan...kita jadi baby-sitter anak dia )

sonata anak kancil said...

Insan Pendidik: Mungkin gantung 3 hari...sebab lepas 3 hari - 1 minggu - kalau dah beri 1 minggu - jika buat lagi - kena gantung 10- 14 hari! lepas tu habis...!

sonata anak kancil said...

Dr. Araz : sambung komen balas kat Naman....Ibu budak dari SMKTM dah merayu supaya anak dia tak gantung (bapa tatau lah kenapa tak datang)...sebab dia selalu outstation...jadi tak ade sape jaga anak dia kat rumah...kira ape...awak korban lah keje awak kan demi anak anak...nak suruh kita tengok2 anak dia...! very2 sorry...tak ade kompromi lagi!kasi ajar anak dia...

sonata anak kancil said...

Azlina: harap2 macam tu la...biasanya ade yang insaf...yang tak insaf...kita panggil lagi ibubapak...sampai bosan la....ibubapak tatau yang kita ni lagi bosan!

sonata anak kancil said...

CeguLinn : ade juga...tapi akan terima padah jugak! ade yang akhirnya jumpa saya...menyesal kemudian tak berguna....ade mintak rekomen kasi baik kelakuan dalam sijil berhenti! ambik ko...

sonata anak kancil said...

Nza : guru aje yang tau tugas2 guru yang memanusiakan manusia ni....kalau kita gagal mendidik - cikgu juga dipersalahkan....

sonata anak kancil said...

Releven :maksud hukuman itu adalah gantung persekolahan murid itu selama 3 / 7 / 14 hari - yang berat kesnya - yang hukuman nya kena gantung persekolahnya...apa2 pun ikut prosedur & pekeliling

ONE ZABA said...

lepas gantung, jangan lupa kapankan....

~0~ said...

ibu bapa sentiasa nak yang terbaik....