CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Thank You For Dropping By & Feel Free To Be Part Of AGK

Wednesday, February 17, 2010

Hajat tak sampai.........

Selamat petang semua....
Cuaca nun di luar tidaklah begitu panas...
Ku sangka panas sampai ke petang...
Rupanya ade sikit hujan di tengahari tadi...
Alhamdullilah....tidaklah se terik hari2 yang suhunya sehingga mencecah dekat2 40 darjah C??? sepertimana kata Ayahanda nun di Banggol Derdap, Kedah....
Walaupun di sini tidaklah sampai ke tahap gaban panasnya...
Tetapi panassssss................! Melambong2 lah bil letrik bulan ni....
Bulan2 lepas pun dah tinggi jugak....apa lagi jika anak2 semua ade....
semua bilik di on kan kipas....Bil pun onnnnnn...aje le!

Hari ni hanya lah lepak kat rumah aje....
Melayani tenet -  boleh la dari pagi2 lagi...masa keje mana boleh!
& - sambil2 tu - melipat2 baju seperti melipat kertas origami....
Bila baca tempat Manzlie @ CL di Kota Mekah....orang berehat2 - 
melepak depan dataran kaabah....seronoknya....!
Kita ni melepak kat rumah udah le cuti2 ni....
Seronok bercuti2 ni....lupa kejap keje2 rasmi....
Huh bukan senang nak dapat peluang bercuti2 ni kan...
( rasa untung jugak keje cikgu ni....anak murid cuti...cikgu pun cuti la jugak....
sape2nak jadi cikgu...silakan....! kang tak ade sape nak jadi cikgu....
sape nak ganti saya ni!!!)

Mereka yang berkerja di ofis - ade yang sudah bekerja...
Ade jugak yang terus ambik kesempatan cuti...
My hubby la tu......dia kata...best cuti ye....
Ha ha ha...baru tau bang ye...
Lain kali kalau umi cuti...abang cuti jugak tau!

Alkisahnya...........tengahari tadi aku ditemani hubby nak pergi buat IC baru...
IC lama ni dah terkopek plastiknya....
Dah 2/3 kali terutama orang bank  tegor...
Puan.....lebih baik puan tukar IC ni....
Kang tak fasal2 nak keluarkan duit...tak dapat ambik duit....
Saya dah nak tukar...orang IC kata...boleh guna lagi...
Ok lah lepas ni ...saya akan buat baru....

Ingatkan dalam sangkaan kepala otak ni...
tengahari ni orang dah tak ramai di pejabat buat IC tu...
Maka...sekonyong2nya pergilah kami ke sana...
Bila nak masuk simpang ke pejabat IC....
Bang....banyaknya kereta.....sampai kat koner tu....Ade function tak.....
Mungkin agaknya........
Lepas tu...kami pun masuk lah simpang hala ke pejabat....
Pak guard tunjukkan arah ke tempat parking yang lain...
Biasanya parking bahagian depan pejabat....
Ni bahagian belakang ....hala ke rumah2 staf mereka...

Dapat parking.....
Hubby tanya pak guard yang jaga parking ...
Ade apa ni...banyak kereta....
Orang buat IC & pasport!!!
Alahai...biar betul....ramainya....
Cuti 4 hari bang....hari ni ramai yang datang 
Kami teruskan juga perjalanan ke dalam pejabat....
Menuju ke bahagian buat IC....
Alamak....! panjangnya orang beratur! macam budak sekolah nak masuk kelas pulak dah....
Kerusi2 yang memang banyak disediakan....... 
FULL....no space at all...even wanna to squeeze in!!!

Dah la umi...buat hari lain...
tak guna tunggu....buang masa...bukan nak guna segera pun....
biarlah orang lain buat....
pergi hari lain aje...

Maka balik la kami tengahari tadi....
Hanyalah berkesempatan - berdua2an.....makan angin....
masa pun habis lah jugak - mau2 dekat 45 minit pergi balik...



40 comments:

n@m@n said...

mai buat kt sini, cpt sikit..hehe


bercuti melapangkan fikiran..buka nt mcm2 lagi kena buat..huhu

sonata anak kancil said...

naman : terima kasih atas pelawaan itu....nanti cari masa...bukan nak buat IC aje...terus nak terjah rumah Naman...ngeh3x

ummi humaira said...

salam cikgu ..

he he he , tu mesti yg beratur panjang tu geng cikgu2 kot , pasai cikgu2 dok coti lagik .
tunggu hari sekolah plak ler

sonata anak kancil said...

Ummi Humaira : tatau la mungkin kot!
ha ha ha .....tengok2 orang terlalu ramai - bla aje le!

imanshah said...

Eh2 IC zaman bila tu??mesti zaman anak dara lagi..huhu

Ayah Zain said...

Salam SAK,

az paling tak suka kalau menunggu. ermmmmmmmmmm, penungguan satu penderaaan mental

ONE ZABA said...

kat atas ni pegawai pendaftaran duk rehat je. kosong sokmo

sonata anak kancil said...

Imanshah : mana ade...zaman dara dah lama berkubur! ni yang ntah ke berapa tatau la....yang zaman anak dara dah lama tukar - lepas tu ntah ke mana tercicir - dah tukar - lepas tu masa gi umrah hilang kat Mekah - dah tukar - lepas tu - lupa dah.....agaknya mutu plastik tak baik...asyik keluar masuk bank dll penggunaannya - plastiknya terkopek!!! kalau tak macam ni...orang IC tak ade keje pulak!

sonata anak kancil said...

Ayah Zain : betul tu AZ!!!satu
penyiksaan dan memang buat masa...melainkan bawak buku baca....@ takut baca buku...terus zzzzzzzz.......he3x

sonata anak kancil said...

OneZ : kalau aku tahu kat atas gunung orang IC dok relax...aku pegi sana aje....ko tak roger aku awal2....kalau tak mau aku panjat gunung!

Cikgu Yang Azmah said...

Salam!!! elok le buat cepat2 IC tu, jangan tunggu lagi.. saya surat beranak dah bertampal2 tp tak ada masa konon!! he he he! dah pencen pun tak ada masa... juga.

sonata anak kancil said...

Cikgu Yang Azmah : Wah sibuk betul cikgu ye....saya dapat tahu kenalan pengetua yang bersara ni...macam2 dibuatnya...& makin sibuk...penuh jadual hariannya! ye la kan....masa bertugas mana sempat nak buat urusan peribadi....

insan pendidik said...

takde rezeki agaknye takpe nanti sonata kluar lagilah berdating ngan cik abg tu hehe

sonata anak kancil said...

Insan Pendidik: kasi can orang lain buat dulu....tengok la - esok lusa ke...@ lambat lagi le!!!

Mknace said...

wwaaa.. teringat ic sendiri pun kena buat jugak. Haritu kat bank pun dah tak leh baca dah...

cikgu_math said...

kalau berurusan dengan pejabat pendaftaran, 7.45 CM dah tercongok depan pintu... tunggu pejabat buka.
PEJABAT DEPA TAK PERNAH TAK ADA ORANG!

DUN Behrang 2020 said...

Itulah hikmahnya...dapat berdua-duaan dgn hubby dalam suasana yang tidak dijangka...

mama ju, said...

Salam cikgu..

Seronokkan masa cuti nilah nak berdua kesana sini..

al-mankaraqi said...

sedikit hujan pastinya meredakan kepanasan beberapa hari sebelum ini.....

manzlie said...

salam cikgu sonata..

alahmdulilah..anggap jer berjalan berdua duaan lah...be positve back...sure indah kan..


waslam

laki cikgu kimia said...

dapat round2 ngan hubby. oke jugak kan. :D

kakpah said...

orang bercuti ambil kesempatan buat urusan itu ini. Penguatkuasa pun ambil kesempatan menyaman kereta yang paking tepi2 jalan sebab tempat paking dah penuh. alahai...

xiiinam said...

Nak tengok IC sonata. Boleh?




He..he..
Kira tag boleh tak ni?

sonata anak kancil said...

Mknace : baik gi buat cepat2 sementara bercuti ni...( kalau hang bercuti sekolah...)

sonata anak kancil said...

Cikgu Math : menunjukkan setiap hari ade je rakyat M'sia ke @ lain bila cukup umur 12 tahun bertambah...kasi orang buat IC...kang tak ade keje pulak depa tu

sonata anak kancil said...

Dun Behrang : betul!!! bukan senang nak macam ni....he3x

sonata anak kancil said...

Mamaju : dah tinggal berdua...jika tak ade urusan rasmi dll....kami meronda2 la....

sonata anak kancil said...

Al-Mankaraqi : lega....! sejuk sikit...boleh lah pokok dapat air oringinal....kalau tak...hu3x boleh bawak maut !

sonata anak kancil said...

Manzlie @ CL : kami macam ni lah selalu CL....sape lagi nak meneman!
CL ni - bila lagi nak berteman!!! ngeh3x

sonata anak kancil said...

laki cikgu kimia :suami isteri kena ade chemistry ! ngam la tu....lagi cikgu kimia - macam jugak kan!

::FAIZ FARISH:: said...

ic aku pun dah lembik. nak tukar, tapi malas beratur panjang.

sonata anak kancil said...

kakPah : tu lah keje depa....kalau orang ramai tak buat macam tu...depa tak ade keje pulak...yang keje menyaman2 ni!!!

sonata anak kancil said...

CkLah : IC ? you can see what...my black car there!!! see...now you can see already....ngeh3x

sonata anak kancil said...

Faiz : ko nak diiktiraf pendatang haram??? baik ko pegi beratur jugak....

nza said...

hu.hu.hu...abis gitu je cuti..

Alimaz-Kembara Terasing said...

salam...hai baru nak tukaq ic ka...mesti hat zaman darjah 6 dulu..heheheheh gurau no jangan mare...

sonata anak kancil said...

Alimaz : mana ade...zaman dara dah lama berkubur! ni yang ntah ke berapa tatau la....yang zaman darjah 6 @ anak dara dah lama tukar - lepas tu ntah ke mana tercicir - dah tukar - lepas tu masa gi umrah hilang kat Mekah - dah tukar - lepas tu - lupa dah.....agaknya mutu plastik tak baik...asyik keluar masuk bank dll penggunaannya - plastiknya terkopek!!! kalau tak macam ni...orang IC tak ade keje pulak!

sonata anak kancil said...

Nza : he3x...suke buat keje kat rumah.....dapatlah jadi full-time house-wife

ahmad humairi said...

bukan nak buat ic tuh....nak berdua2an tuh....

sonata anak kancil said...

Ahmad Humairi :eikk....jeles? he3x....hang pi la sama ngan mem hang....hang kata la...jom mai tukaq IC....sekali pejabat IC pun macam kat sini jugak - ade can la pi dating!best idea aku ni?
( idea kartun )