CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Thank You For Dropping By & Feel Free To Be Part Of AGK

Monday, February 22, 2010

Kes kelaparan.......

Baru selesai mendengar dan melihat pemberita menyampaikan berita untuk hari ini...
Berita ni - jatuh sunat muakad hukum nya dalam hidup aku
Nak beri hukum wajib kang...ade masa aku memang tak sempat nak menatap wajah2 penyampai berita tu.....
Tentang berita ni - boleh tukar2 channel
biasanya bukak TV3 la....
Sebab? he3x .....biasa la....
antaranya suke tengok gelagat Mr Karam Singh ....
bila TV3 iklan....tukar channel lain....

Lapar pulak rasanya....
Sedang menunggu sesuatu ni!!!!tunggu ape tu??? 
Sila lihat sebentar lagi....

Hari ni dah kerje.....makan apa yang ade di kantin....
Dah sibuk macam2 hal....
dengan tetamu yang tak diundang...
dengan bos yang memberikan tugas2 yang mesti diambik tindakan...
maklumlah.....10 hari aku memerap kat rumah!
( wow....2.30 petang esok kena pegi meeting ! )
hanya sempat makan tengahari dah pukul 1 !
alahai ....ni seme biasa bagi aku....
nasi putih ade -  tapi tengok lauk pauk....yang biasa aje....
ayam - ayam - ayam - ayam....
aku lambat turun ....ikan dah habis - sayur pun dah habis.....

aku pun order la nasi goreng....

tak lama lepas tu bos pulak turun ke kantin....
nak makan jugak...

makan apa?

nasi goreng tuan!

sedap tu! saya nak jugak la....

tak lama lepas tu....nasi goreng pun sampai....

mak datok....banyak nya....! penuh satu pinggan....

tuan - kita share aje lah nasi goreng ni....banyak sangat la!

ok - ok ...saya pun bukan nak makan banyak benar....

kami pun kongsi la separuh sorang nasi goreng tu....

maaaaffffff................pinggan asing2 yer....

habis makan......aku pun bayar la.........
tak kan bos bayar pulak...kang aku malu sendiri!

terima kasih!

Ok!

( kadang2 bos belanja aku ! ni yang aku malu weh.....
bos aku ni memang baik orangnya....
style bapak2 gitu.....aku senang bekerja dengannya.....)
*
*
*
*
*
*
*
ooppppsssss....dah tiba! 
nak makannnnn......jom....dah lapar weh....!



selamat menjamu selera yer.....

31 comments:

manzlie said...

salam cikgu sonata...

"Berhenti lah makan sebelum kenyang..."

saya selalu ikut petua tuh..

waslam

ahmad humairi said...

makannnn....
jangan berkira sangat.
sok dah sakit, x selera, ha.
jenuh x dpt makan.

x kisah.. janji Bismillah..!!!

- jinggo - said...

saya kena makan setiap 3 jam.....

n@m@n said...

wow...email la burger tu satu..hehe

sonata anak kancil said...

Manzlie @ CL : he3x saya pun gitu jugak....ini kes tak nak makan nasi malam!

sonata anak kancil said...

Ahmad Humairi : bukan berkira2 fasal makan...berkira2 apa mende nak makan! petang tadi dah makan sikit...

sonata anak kancil said...

Jinggo : saya makan bila terasa ade lapar....!

sonata anak kancil said...

Naman : baik gi tepon je burger ...terus ngapppp! suke cara ni....tak yah susah2 nak kuar rumah!

Cikgu Norhaliza™ said...

Salam Sonata,

Hari ni, saya pun x berapa selera nak makan, mungkin faktor usia. Makin tua, makin kurang makan. Elok gak tu.

sonata anak kancil said...

Cikgu Norhaliza : sama la kita ni....banyak pilihan...tapi pilih2 apa yang sesuai dimakan!

maiyah said...

kita makan dulu

sonata anak kancil said...

maiyah : selamat menjamu selera...tak pelawa pong!ngeh3x

Papa-Itam said...

makan segera~~sedap dimakan tak elok untuk kesihatan~~

sonata anak kancil said...

Papa-itam : rasa teringin pulak....dah tu malas nak buat sesuatu! dan malas nak keluar nak beli apa yang boleh dibeli...tepon aje la! senang makanan tiba depan pintu...tiba aje - bayo je la...

ONE ZABA said...

dua tiga hari ni aku tengok tuan rumah ni banyak makan je....ngidam masa dulu dulu tak tertunai ke!!!

cikgu_math said...

pukul 11 habi makanan dah ok lah tu.. Sy punya kantin, pukul 9.00 dah kering..yg tinggal hanya telur goreng!

sonata anak kancil said...

OneZaba : hai takkan ko tatau ...aku ni kan suke makan! nanti ko masak sup wantan lagi yer!!!sedap...!

sonata anak kancil said...

Cikgu Math : orang kantin masak sikit aje ke? sekolah saya banyak...tapi tu lah banyak ayam ! ayam kan lebih murah dari ikan....budak2 pun suka ayam dari ikan! tu yang ayam memanjang!
kita yang tua2 ni dah jemu jelak dengan ayam ni....

cikgu isza said...

McD ke tu.. NAK JUGA.. abaikan diet..huhuhu

sonata anak kancil said...

Cikgu Isza : ye le tu....kes malas nak buat apa2...tepon aje la..bukan selalu pun! bila ku teringin.... he3x

azlina said...

salam sonata..
ambou bukan main lagi menu MD tu mmg lapat gk pun lapar tapi takleh mkn selalu kan...

relevan said...

Makan diperlukan dalam kehidupan..jika tidak kan berlaku kelaparan..makan bila terasa lapar..selamat memakan.. :)

Oh ye cikgu..aok kawan pilih untuk ditag...sila menjawab..

Uncle Lee said...

Hi Lady, was at JC's place noticed your nice callsign, 'Sonata'...and busy body over.
Nice blog you have, and I love nasi goreng. Ada lagi? Ha ha.
You have a nice day and keep a song in your heart, Lee.

nza said...

BAGUS TU...KONGSI2 MKN...KURG LE CKIT KALORI TU.....hi.hi.hi....

MrS. F!zA@MaMa DaRwiSy said...

dlu suka mkn burger..tp lps lahirkan darwisy terus hlg selera mcd..heran sungguh..hehe..

tp kalo akak bg nk la..hikhik

KAMATO said...

Bagus juga share2 begitu, takla terlebih makan

Alimaz-Kembara Terasing said...

salam....jeput makan....

Yunus Badawi said...

Salam sonata.

Langkah bijak berkongsi dgn bos. Kalau makan sorang pun tentu tak habis sbb banyak sgt.

Kak Sidah said...

Salam Sonata,

Akak dah jenguk dah kat N3 tu, la sikit je sayur tu, biasa la mereka appreciate ,sedap tu ayahanda buat sop makaroni, sibuk ayahanda kata panas tapi kami taklah rasa panas tu mungkin sebab seronok kot jumpa dgn ayahanda, best cikgu g sana, pemandangannya lain dari tempat kita kat selatan ni, akak rasa nak g lagi, mari kita g sama2.

Akak ni belum bersedia la nak berblog sendiri, seronok je jalan tempat kawan2.

SMK LAJAU, W.P Labuan said...

Makan jangan tak makan, ingat-ingatlah saudara-saudara kat Afrika tu.....

syahbandar87 said...

untung dapat bos camtu kan..hati pun senang dan tenang.hehe..

salam persahabtan:)