CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Thank You For Dropping By & Feel Free To Be Part Of AGK

Sunday, February 7, 2010

Basah sekejap......

 jam 6.30 petang tadi : perjalanan aku menghala ke Bear Hill....
awan gelap menyelubungi langit...
petanda hari akan hujan lebat.....tapi awas! 
mendengar guruh dilangit...air dalam tempayan jangan dicurahkan...
kang buat tak jadi hujan...habis air....

 
aku pegi Jusco - ambik sebakul cenderahati sebab esok ade majlis....
sebab rumah aku ni dekat...aku  la tukang mengorder & aku jugak la yang mengambik nya....
jalan balik turun cerun mahkamah....hujan mula renyai2 ....mula membasahi bumi ini...
alhamdullilah.....sejuk sikit....basah sekejap pun jadi lah.....
permukaan bumi yang telah beberapa lama kering....panas....
pokok kalau tak siram ...bawak maut looooo.....


pandangan sipi....he3x....tempat sama jugak la....
sampai rumah.....hu hu hu.....hujan turun agak lebat.....sejuk sikit....
walaupun begitu...masih terasa kehangatan malam.....
baru tadi....berdentum berdentam jugak la....
terkejut - terkujat sekejap.....
tapi tak lama............ku sangka hujan sampai ke tengah malam...
rupa2nya..............hujan sudah mula berhenti lebatnya....hanya renyai2...

Si Tedi : tempat ko hujan tak???


ini dia...sebakul buah - buah limau pun ade....mentang2 mau raya...
ko letak buah limau yer.....limau manyak la.....negara china mari....

he he he...tengahari tadi pun aku dapat 4 biji limau...
itu tokey kedai runcit bagi ma.....
aku pun beri ke Fahd kat asrama.....

21 comments:

ONE ZABA said...

basah sokmo....

Zyma Da` Catwoman said...

Salam SAK.....

Kat Alor Setar pun "basah sekejap".......30 min kot rasanye!!

:) Makan limau masa musim panas & kering cenggini mmg amat mengujakan.

Ayah Zain said...

Salam SAK,

Bear Hill? hehhehe, New Hill have wet situation?

mama ju, said...

itulah antara pengorbanan cikgu...! mula fikir apa Bear Hill...rupanya...he..he

cikgu isza said...

ehhh.. bru perasaan kat cni x ujan ari ni.. cuaca ok jer...

maiyah said...

bebaik nnti selsema

Yunus Badawi said...

Salam sonata,

Jadilah hujan jugak walaupun sekejap. Kat kawasan rumah aku kering aje. Mungkin raya cina ni salji turun kot hehehe

noor afzan said...

skang nih mmg musim hujan la..
huhu
~

DUN Behrang 2020 said...

La ni mmg limau tgh popular...terhangat di pasaran...kat behrang ni lak sesekejap basah...sesekejap basah....

nza said...

sama la kt sini....bunyi guruh bkn main ttp ujannya xsmpt basah bumi yg gersang......panazzzz!!!

Alimaz-Kembara Terasing said...

kat perlis ni petang hujan sekejap...

relevan said...

Sila angkat kain dijemuran..

~0~ said...

fuhhh....ari2 bermandi hujan skang nie...

insan pendidik said...

salam,

akhirnya bumi Melaka dibasahi ujan setelah sekian hari org Melaka kepanasan hehe

rezeki said...

salam cikgu

kat sini dah lama sgt tak hujan, panas dan kering, kesian kat pokok2 semua kehausan dan kekeringan he he

alhamdulillah, semua nikmat Allah

LiNda said...

hahaha

Buah-buahan wajib !

Limau dan epal .

ummi humaira said...

salam cikgu ...

hujan rahmat tu..

kat KD ni pun hujan gak petang semalam .

sonata anak kancil said...

OneZ : tempat ko sentiasa hujan....basah le...


Zyma : jangan makan limau banyak2...kang sakit perut...lain lah yang biasa2 makan tu...sy kurang makan limau raya ni


Ayah Zain : kawasan sewaktu dengannya memang hujan malam tadi


Mamaju : ala Mamaju glamor la sikit!!!kalau Beverly Hill lagi glamor...he3x

sonata anak kancil said...

Cikgu Isza : kalau nak tau sila rujuk ramalan kajian cuaca yer...


Maiyah : alhamdullilah takat ni ok aje!


Yunus Badawi : tepon aku bila salji turun!


NoorAfzan : pelik jugak ye...kat sana musim hujan..kat sini musim panas kering kontang...padahal 1 Malaysia tu...he3x

sonata anak kancil said...

Dun Behrang : aku suspen ramalan cuaca ko tu....


Nza : Tangkak ngan Melaka bukan jauh beno....


Alimaz : panggil bomoh hujan...kasi hujan turun lama2


Releven : kain dijemuran aje...bukan kain lain okey...!

sonata anak kancil said...

~0~ : jimat la bil air ko...

Insan Pendidik : macam cacing kepanasan!


Rezeki : baru sikit ujian Allah ni...seme nya adalah nikmat dari Nya jua

Linda : lain kali makan buah2an tempatan yer....sokong buah Malaysia


UmmiHumaira : Allah tu maha mengetahui segala2nya....terserah kepadaNya