CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Thank You For Dropping By & Feel Free To Be Part Of AGK

Tuesday, February 9, 2010

Siapakah En S.....

Masa sangat mencemburui...
Perlu digarap semaksima nya...

****
Assalamualaikum...
Pn. Sonata ?
Ye...saya bercakap..
Puan...saya S...dari PNB...saya pernah jumpa Puan...
Oh....bila masa jumpa saya?
Ade - jumpa semasa jiran sebelah Puan....En Y...tu...
Ye ke...
En S mana satu ni....
Puan - isteri Tuan Sheikh .....?
Ye betul - betul...tak ape la...mungkin saya tak cam En S ni ....
sekarang ni nak buat apa?
( la dia tahu pulak aku isteri sape ni...) 

Begini Puan....saya telah ditanya oleh CM...
ngape tak buat program kat sekolah kawasan dia ni...
Jadi saya nak buat program ni kat sekolah Puan...
saya pun cari2lah sape la yang bertugas sebagai....dot...dot..dot...
Senang saya bila tahu Puan ni.......bla bla bla...dot...dot...dot....

Saya nak jumpa Puan...
Bila?
Secepat mungkin...Esok boleh?
Boleh....ok datang jumpa saya jam 10 - 11...jam 11 saya ade meeting...
Ok - ok...saya jumpa Puan esok...

Alahai...sape la En S ...manalah aku kenal weh....! 
Lepas letak telefon aku nak telefon hubby - nak tanya kenal ke orang ni..
tapi fikir2 tak payah lah...buat ape nak tanya dia...ini hal urusan pejabat...
kalau tepon hubby pun - hanyalah ganggu dia bekerja aje....
balik rumah aje lah tanya hubby ni....kalau tak betul...fening kepalanya....
tapi sebab dia dok mention tahu sape hubby dan jiran sebelah rumah ni...
ni yang buat suspen gak...ah lupakan lah....

******
Tak sempat aku nak bertanya hubby...

Ada tak orang PNB tepon tadi?
Ade!
Tu la...buat suspen..macamana dia boleh kenal I?
Dia beritahu CM suruh buat program kat sekolah dalam kawasan dia...
Habis tu tak tahu nak kontek sape ( pada hal bukan tak boleh kan...kontek aje le bos aku )..
Dia pulak kawan kepada En Y...dia pun tanya En Y...tentang sekolah awak ni....
En Y kata...susah ape.... dia punya dot...dot...dot.....isteri Tuan Sheikh....

Apa lagi...dia pun kenal dengan Tuan Sheikh....!
Itu sebab la dia mintak nombor aku daripada Tuan Sheikh....

La....gitu rupanya....
Hubby rupa2nya nak kontek jugak aku waktu pejabat tadi...tapi alasan...
tak yah la...ganggu keje aje...tanya kat rumah aje la...

Sehati senada....sama2 mementingkan masa bertugas....
urusan tanya hal orang - tanya bila masuk berehat2 di rumah...
kalau tepon pun....buat habis kredit aje....he3x.....tak penting pun!
*****
Yang penting esok aku akan jumpa En S....mana satu daaaa.......



19 comments:

Yunus Badawi said...

Tanya Encik S kalau PNB nak buat program kat sekolah anak aku. Dekat aje tu dari HQ mereka hehehe

ONE ZABA said...

aku pun tak kenal En. S ni....

Dr.Araz said...

Ye la OneZ... teman lagi le tak kenal langsung. hehehehe...

n@m@n said...

S= suspen.hehe

manzlie said...

sALAM...sonata..

En S saya tak tau..kalau kakak S saya tau..heheh

waslam

sonata anak kancil said...

Yunus Badawi : Ko pegi sendiri kat PNB mintak buat program ....yang ini khas untuk anak Melaka la....sape2 yang belum melabur...CM @ kerajaan negeri beri RM10 bukak buku....

sonata anak kancil said...

OneZaba : tengok aje la esok , ape ke rupanya! dengar suara - aku agak macam ko la One! he3x

sonata anak kancil said...

Dr. Araz : tak fikir2 sape...esok kita tunggu....hensom ke idak...he3x

sonata anak kancil said...

Naman : seram aku ni....

sonata anak kancil said...

Manzlie : W'salam ...
ha ha ha...bukan takat tau nama je.... rupa Sonata pun dah tau...
( masih segar diingatan ini semasa PDKM Gathering tempohari )

cikgu isza said...

jadi misteri lak S ni..
:)

sonata anak kancil said...

Cikgu Isza : Datuk S tak?

insan pendidik said...

esok kenal la en. S tuu kate kat dia ramai nk berkenalan hehe

maiyah said...

krim slm ngan en s ngeeee

ummi humaira said...

salam cikgu .

seb baik dia call dulu , kalu tak , jenuh tercari2 plak.

sonata anak kancil said...

Insan Pendidik : En S sampai hampir tepat masa...rupa2nya duduk sekitar kawasan sekolah & anaknya ade sekolah di sini

sonata anak kancil said...

Maiyah : maaf - tak lah saya sampaikan salam...sebab baru bukak blog ni

sonata anak kancil said...

UmmiHumaira: kalau tak call - sape2 nak jumpa saya kena mintak izin saya dulu!

noor afzan said...

saya dulu dapat panggilan tuk interview PNB..
Tapi terpaksa tolak sebab clash dengan 1 interview lain..
ekeke~