CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Thank You For Dropping By & Feel Free To Be Part Of AGK

Friday, February 19, 2010

Bed-time story....

Selamat malam semua................
Jika sape2 yang dah nak zzzzzzz...tu ...
semoga tidur kalian diberkati Allah swt....
Macamana nak diberkati?
Jangan lupa baca doa tidur...
Al-Fatihah - 4 Qul - Ayat Qursi....Amin...
@ apa2 yang sepatutnya....saya tak arif ni...
jika salah mintaklah diperbetulkan...
semoga tidak mengalami mimpi2 ngeri...

Tak ade ape nak dikongsi kan....
Lebih baik lah saya post N3 makannnnnn.....
Makan lagik!

Lepas waktu berita tadi hubby ajak keluar....
Dia nak beli something....
Jom kita makan mee rebus jawa....
Okeyyyyy.............!
Pantang aku orang ajak....

Mee rebus jawa yang biasa kami makan kat Pekan Duyong.

Ni aku story sikit....
Aku pun agak pelik bin hairan lagi takjub...
Kat mana lah sebenarnya sempadan2 kawasan kampung / pekan di Melaka ni khasnya dipersekitaran tempat aku tinggal ni....

sebelum tengok aku makan apa....
baca apa aku catat ni.....jangan tak baca...
kalau tak baca..tak khatam la jawabnya! 
ehehehh...macam nak paksa2 orang pulak....
apa aku kisah  ? 
( cewah Ayah Zain ...pinjam guna pakai AZ...ngeh3x )

Lepas korner sikit daripada rumah aku...
dah kira masuk kawasan Duyong....
Kalau terus lagi dah masuk ke kawasan Perigi Hang Tuah...ni kawasan Duyong ke???
Sape2 ade orang Melaka yang terjah ke rumah aku....
silalah respon...ngeh3x
pada hal area aku lagi tu...
( perasan aku je...aku bukan orang sini pun....!)
Lepas Duyong sikit...dah masuk Pekan Ayer Molek....
Lepas Ayer Molek sikit dah masuk Kandang!
kenapa masuk Kandang tatau la....
ni seme dulu2 punya cerita la....gamaknya....
Kalau belok kiri sebelum sampai Kandang dah sampai ke Bukit Lintang pulak......yang bestnya
ade sebuah sekolah namanya SMK Ayer Molek yang terletak di Bukit Lintang...
Teringat kisah Yunus Badawi bercerita tentang apa ade pada nama....!
Nasib baik sekarang dah ade Hang Tuah Jaya.....
Ni kena tanya yang arif Ayah Zain...beliau tahu kot......

Cukup la ni saje....ini seme bed-time story....keh3x

Nah ini dia yang aku makan merangkap dinner malam ni......


mee rebus jawa + tahu goreng + air teh tarikkkkkkkkkkk.....!

selamat malam .....

20 comments:

CIKGU NAMAN said...

aisy..tiba2 baru teringat tak makan nasik lagi ni

sonata anak kancil said...

Naman : selamat malam....akak sedang menguruskan sesuatu ni....
dinner kami kadang2 makan nasi gak...

gi makan cepat2....

atuk said...

Assalamualaikum sonata

ini dinner jaga badan ....

kalau saya, x sampai tgh mlm, dah keroncong perut
(bukan ayat AZ)

Wassalam

Yunus Badawi said...

Diet ke? Kalau aku ni kira starter aje. Aku biasa makan ni kalau pergi Johor. Kat tempat ko pun ada ya? Bolehlah belanja aku bila aku turun Melaka nanti hehehe

Catwoman said...

Salam SAK.....

Mee rebus??
Kuat pekat ekkkk.....

Ai like it...

:)

aznaz said...

Salam cikgu sonata..

suka lah dgn cikgu kita nih...,

mesti cerita sal makan kasi cl terliuq lagi nohhh


waslam

sonata anak kancil said...

Rozali : W'salam - tak jaga badan jugak! kalau dah makan sesuatu cukup la tu....tapi memang ade ( ramai jugak yg saya dengar...) kalau tak dapat nasi tak boleh - nak pekena nasi jugak....alasan perut Melayu nak nasi jugak....tatau la...depends

sonata anak kancil said...

Yunus Badawi : aku ni berangan aje la nak berdiet2 ni....kalau dah makan ni...kira cukup la tu...hu3x senang aje hidup kami ni!

bila ko nak datang ke Melaka? no problem dengan syarat kedai ni bukak la ( sebelah malam aje...) nasib tak baik tutup...

sonata anak kancil said...

Zyma : yeah betul...kuah pekat...mengancam? jom mai sini...akak belanja...

sonata anak kancil said...

Manzlie @ CL : nak cite apa lagi CL....cite tempat2 sedap la
( ikut selera kami la....) & secara tak langsong sebenarnya jadi pegawai pelancongan tak bertauliah! tolong mempromosi - tolong bangsa...!
(wahai mereka yang berniaga...masak sedap2 no....boleh kami pegi terjah...)

laki cikgu kimia said...

slurp2!

TeacherNunu said...

teh tarik tu yang sedap tuuuuu

sonata anak kancil said...

Laki cikgu kimia : ngap!!! urgh....!
( dah sendawa...kenyang )

sonata anak kancil said...

TeacherNanu : kalau orang buat tersangatlah sedap!!! bayo aje le...

NzA said...

2lh, Melaka kt kecik jerr...pusing2 kluar kt situ gak....

haya....mkn2 lg.

rosli said...

Salam Hjh sonata,

Hjh memang asal orang Bukit Katil ker. Suami pun orang Melaka ke ? Staff lama saya pun dah balik Melaka skrg dia di MITC. Skrg kalau kerja saya mesti kena gi Banda Kaba....kami ada beberapa staff kat situ.

Dulu saya biasa gi area Duyong, Ayer Molek tu.....adalah cerita2 lama.....kat Serkam pun saya ada kawan , bekas roomate masa belajar dulu orang Merlimau ( guru, skrg dia di Jln Duta , Bhg Peperiksaan).

Kat Tengkera pun saya biasa jugak. Wife saya pun dulu batch pertama ITM Melaka, Bachang.

Walapun dah selalu ke Melaka saya tak jemu....next entri sya mgkn pasal Melaka pulak.

ahmad humairi said...

salam,

gud-naik for di ader dei...
..moga bertemu dalam mimpi..

sonata anak kancil said...

Rosli : we're Johoreans!
lepas jamuan pertama kat Dewan MBMB...yang ke 2 nak ke rumah staf hubby di Kg Banda Kaba lalu lah depan TNB...tapi tak jumpa2 jalan masuk!!! naik kerje la jawabnya hubby beri hadiah kat dia...

sonata anak kancil said...

Ahmad Humairi : patut la malam nanti lain macam aje tidur aku....nyaris2 betemu dalam mimpi....kah3x...

sonata anak kancil said...

Nza : Melaka satu hari boleh habis satu round!