CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Thank You For Dropping By & Feel Free To Be Part Of AGK

Monday, April 12, 2010

teruna & dara mengikat janji

Hari Ahad 11 April 2010
termenterai la ikatan janji 
merapatkan lagi silaraturahim 2 keluarga
yang sebenarnya sudah ade pertalian saudara
yang selama ini dikenali sebagai saudara
rupa2nya teruna dan dara memendam rasa!


Anak monyet tersengih-sengih
Sambil makan buah berangan
Dari Melaka bertandang ke Semenyih
Untuk menyarung cincin pertunangan

jambangan sirih "wajib" ade dalam majlis ini -
biasanya sirih junjung ini sebagai "ketua" 
diikuti dengan hadiah2 iringan lain
kalau tak bersirih...tak berseri la! 

( cadangan : tanamlah sirih banyak2....kalau kat bandar susah nak cari sirih ni...)


hadiah iringan yang mengiringi sebentuk cincin 
daripada si teruna


balasan  si dara

&&&

majlis pertunangan anak sulung kakak sedara aku...Kak Nor

32 comments:

Rozali said...

Assalamualaikum Cikgu Sonata

ingatkan anak cikgu tadi yg bertunang

moga anak saudara cikgu tu kekal abdi dlm lindungan Allah

Wassalam

manzlie said...

salam from Makkah...

mesti seronokkan kalau bertunang....


waslam

n@m@n said...

alang2 ke semenyih kenapa tak singgah sini..hehe

akak saya duk pelangi semenyih

annie said...

selamat bertunang...berdebar tunggu nak naik pelamin tu..

Jejaka Desa said...

Koi puas dok membelek cari muke orang nye.Omboih dia bahan nyorok ke weh...

sonata anak kancil said...

Rozali : anakku masih berhingusan lagi...!

sonata anak kancil said...

Manzlie: hanya tuan badan je yang tau....

sonata anak kancil said...

Naman : La....saya meminang di Taman Pelangi Semenyih la...!
rumah 2 tingkat ke? sy pergi yang 2 tingkat punya....

sonata anak kancil said...

Annie : darah manis waktu bertunang .....tak leh main2 tu...

sonata anak kancil said...

Jejaka Desa :macam mana nak tunjuk muka.....saya yang tukang snap...sape nak snap saya!!!

Yunus Badawi said...

Ingat ko dah nak dapat menantu tadi....

Kalau kat KL ni nak beli sirih murah pergi kat gerai India di Batu Caves hehehe

maiyah said...

anak kera melompat lompat
anak lintah didlm bendang
sungguh bertuah hubungan yg rapat
apepun slmt bertunang

ONE ZABA said...

tak da daun sirih...daun manggis pun boleh. lebih kurang je aku rasa. daun terup tak boleh la.

abu muaz said...

anak monyet tersengih!!! cam mana ya?

Bapak said...

tahniah buat teruna & dara, anak saudara Cikgu Sonata tu!

ahmad humairi said...

sirih ko nak hebohkan,
kat mydin ada kot,
tentu meletup-letup pantun kan,
harap tak sangkut sangkut.

sahromnasrudin said...

sape yg bertunang..klu cikgu yg bertunang, selamat bertunang erk...

zulkbo said...

salam
selamat bertunang
pada yang berkenaan..
moga kekal hingga ke jinjang
pelamin...

LiNda said...

Alhamdullilah ... dah selesai satu fasa.

Bersedia masuk ke fasa 2 pulak .

Nida said...

Meriahnya nampak hantaran tu...

Semoga kekal hingga ke akhir hayat..

sonata anak kancil said...

Yunus Badawi : anak aku lambat lagi daaaa....biar habis sekolah dulu...!

sonata anak kancil said...

Maiyah : jodoh pertemuan kuasa Allah swt....sape pun tak sangka...diambilnya sepupu sendiri!

sonata anak kancil said...

OneZaba :susah2 cari daun sirih plastik je....

sonata anak kancil said...

Abu Muaz : nampak gigi yang besar2....

sonata anak kancil said...

Bapak : giliran anak2 pulak mula nak mendirikan masjid....

sonata anak kancil said...

Ahmad Humairi : sebab dah jauh perjalanan...pantun habis lupa!!!

zaman sekarang ringkas2 je...straight to the point

sonata anak kancil said...

Sahrom : anak buah la.....saya ni dah orang tua...ehhhh bukan2...orang lama je!!! betunang ke apa....kalau nak bermenantu patut la....tapi oppps ...lambat lagi la....kasi habis sekolah dulu...

sonata anak kancil said...

zulkbo : harapan kedua belah pihak dan sedara mara begitu la...

sonata anak kancil said...

Linda : macam2 hadiah dari kedua2 belah pihak....

mfisma said...

Salam Singgah Cikgu Sonata..

sonata anak kancil said...

Nida : baru habis satu majlis....lepas ni nak ngadap majlis seterusnya pulak ....mungkin 6 - 12 bulan!

sonata anak kancil said...

mfisma ; TK singgah AGK....rajin2 le singgah ke sini