CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Thank You For Dropping By & Feel Free To Be Part Of AGK

Thursday, April 15, 2010

cuti tapi kerja???

15 April 2010
Khamis


CUTI


Cuti sempena Hari Melaka Bandaraya Bersejarah 


seluruh rakyat yang bekeje di negeri Melaka diberi cuti
( rakyat Melaka diluar Melaka - tidak bercuti yer...)


bercuti buat keje2....yang aku tahu orang keja gomen ke...separa gomen ke...sekolah ke...
ntah keje apa2 lah......TETAPI jangan tatau...bukan lah semua orang bercuti pun! ade jugak yang keje ikut shift la....yang TERPAKSA keje la....yang urus itu ini......yang nak buat program sempena Hari MBMB ni...bekerja lah kan....kalau tak sape pulak nak urus tu semua!!!


hubby adalah antara salah seorang yang kena gi keje hari ni!!! kena ikuti - menerima tetamu dari luar untuk ke melawat persekitaran kawasannnya.........sampai petang la jawabnya....tetamu ni datang melawat....kerana katanya mereka memghadiri seminar sempena Hari MBMB ni di sini......



pendek kata...cuti ni untuk orang macam aku ni....hahahahhaaa....bolehlah bercuti....
aku berehat2 di rumah....tapi pepagi ni aku dah jelajah ke seluruh pelusok dunia!!!


keje  jugak namanya kan....


aku tak bercuti dari melakukan keje2 rumah....


1. aku nak mengepop lantai lah.....


2. aku nak masuk baju dalam mesin supaya mesin boleh lakukan keja membasuh ---- jadi aku tak buat keje membasuh pakaian yer......mesin tak cuti...dia terus bekerja...kalau boleh siang malam dia kerja tanpa rehat...kesian jugak yer....tak ape lah mesin...ko mesin.....bukan orang.


3. aku nak masak jugak!!!  cuti masak - boleh....tapi tanggung lah "azab" kelaparan.....atau susah2 pegi aje la cari kat kedai  @ restoren @ warong .....tapi bila time cuti2 ni...aku nak kuar pun MALAS.....! aku suka duduk rumah aje......maka kena lah masak jap lagi......


okey - okey ......aku nak keje dah....kang keje aku tak siap.... 


28 comments:

sI tEDI said...

bercuti di sekolah tapi bekerja di rumah. he he he

sonata anak kancil said...

SiTedi : jommmmmm....mari la kita bekeje!

piewahid said...

slagi berdaya & bnyawa,
kerja, kerja, kerja....

ONE ZABA said...

lebih baik daripada kerja tapi cuti...

Rozali said...

Assalamualaikum Cikgu Sonata

masa ini paling sesuai untuk menambah pahala
kerja untuk suami dan anak2

Wassalam

ahmad humairi said...

mana nak cuti...kucing-kucing tu nanti kelaparan...

relevan said...

Selamat bercuti ye cikgu..dan selamat hari jadi untuk bandar Melaka..

Alimaz-Kembara Terasing said...

selamat bercuti...

sonata anak kancil said...

Piewahid: amanah - tanggungjawab sebagai khalifah di muka bumi ini - selagi terdaya keje lah kita...esok2 dah tak leh...terbaringlah kita

sonata anak kancil said...

OneZaba ; ko buat gini ke??? ke tak ade keje

sonata anak kancil said...

Rozali : insyaaAllah semuanya dilakukan dengan ikhlas..

sonata anak kancil said...

Ahmad Humairi : betul - betul...salah satu keje aku...beri makan kucing

sonata anak kancil said...

Releven : cuti-cuti Melaka...dok rumah je....ramai orang berpesta...tak kuasa aku weh...

sonata anak kancil said...

Alimaz : hari ni je cuti...esok sekolah..tapi ade kalangan guru sambung ambik kesempatan cuti rehat esok lagi !

rezeki said...

salam cikgu

keje cuti kat umah ttp tak cuti kan hehehe

masak apa tgh ni ?

sonata anak kancil said...

Rezzeki: hanya becuti dari keje pejabat je...hu3x...masak asam pedas!

Ummi Humaira said...

salam cikgu sonata...

kalu ler ummi dpt cuti ari ni ... letih ler br jer berehat jap ni

sonata anak kancil said...

Ummi Humaira: sebenarnya kita ni macam2 keje kita buat kan!!!

4-a&nazrah said...

tu lah kita ni kan, selagi tak tutup mata.. kerja , kerja, kerja..

sonata anak kancil said...

Nazrah : dah lumrah macam ni....nama asam garam kehidupan! masam masin rencah hidup!

zulkbo said...

salam>>>
selamat bercuti

xiiinam said...

Hari Isnin ni orang Perak pulak cuti. Satu bas dari sekolah ckLah akan sampai ke Melaka.....tapi ckLah tk jd ikut...

sonata anak kancil said...

zulkbo : esok sekolah dah...tapi kejap aje la...hari Jumaat....pas tu cuti hujung minggu...best-best

sonata anak kancil said...

CkLah : alahai ....kalau CkLah ikut sure boleh jumpa punya! nak lawat Melaka ye....kat Bandar Hilir la tu

Che' Pit said...

selamat menyambut hari bersejarah negeri Melaka..

err dah malam ni masih bekerja ker, hehe

AHMAD AFIQ said...

duduk pon satu kejer jugak. mari kita duduk and berangan. mst berjaya

sonata anak kancil said...

Che Pit : ade la sikit2 buat keje...he3x....lipat baju - sambil2 tengok TV...ceramah agama...

sonata anak kancil said...

Ahmad Afiq: dah penat2 keje guna kakitangan...keje duduk la pulak! bagus2...merehatkan diri