CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Thank You For Dropping By & Feel Free To Be Part Of AGK

Wednesday, April 7, 2010

Bila air masuk dalam telinga.....




en google letak gambar kat sini..TK ye...en google



apa patut buat bila air masuk dalam telinga???
terutama masa mandi ....
macamana mandi tatau la...
sampai air boleh masuk dalam telinga....

petang semalam la.....
boleh ke air masuk dalam telinga aku....
kadang2 juga berlaku macamni....

aku tatau...
yang aku tau, yang selalu dibuat....
bila air ade dalam telinga...
masukkan semula sikit air dalam telinga 
yang ade air tu menggunakan 
gayong salah-salah.....guna hujung jari...
jangan banyak benar...
kang penuh pulak air dalam telinga...
lepas tu tonggengkan semula telinga tu
supaya air yang melimpah dalam telinga 
akan mencurah2 keluar...


ahhhhh.....lega dah....aman rasa dunia ni...
kalau tak....berdengong semacam....
tentunya korang pun ade mengalaminya jugak kan....


ade cara lain????

24 comments:

Adila said...

cara lain?
buat xtau je

sila tido mengiring belah air masuk tu
esok sure dah ok.. err harap2 ok la kan hihi~

sahromnasrudin said...

salam...
sib bek masuk telinga..klu masuk lain huhuhuhu

relevan said...

ha ha cikgu..macammana boleh pula ditonggengkan telinga tu?..

ahmad humairi said...

air...
sukati dia je nak masuk ikut mane ponnn.

hati-hati.

SiNoMoSa said...

Salam Kanda SAK,

Saya pun buat cara yg sama macam kanda..itu yg emak ajarkan..

Rozali said...

Assalamualaikum Cikgu Sonata

yang saya tahu
itu juga caranya
mukin boleh guna putik kapas

Wassalam

ina said...

Selamat pagi cikgu,

Dah betullah cara tu. Saya buat cam gitu jugak. Tapi kengkadang tu sampai 3-4 kali masuk tonggeng , masuk tonggeng tak keluar2. Masa air tu keluar rasa sedap je, terasa kepanasannya.

Yunus Badawi said...

Aku pun gunakan cara yg ko buat tu. Cara lain pakai vacuum kot hehehe

nza said...

mmg geram kalu tengah syok dok berendam tiba2 air masuk dlm telinga...hu.hu.hu.....

atty's said...

selalu suh org hembus tinga..kiri dan kanan..lepas tu buat mcm dalam gambar tuh

Atikah said...

Salam Kak,
Saya tak berapa pandai guna cara masukkan air dlm telinga... selalu tak jadi bila buat... saya guna kemucut / hujung kertas nipis / hujung tisu yg digulung untuk korek telinga sehingga terasa air meresap pada tisu tu... lepas tu telinga dah ok.... :)

n@m@n said...

betul..rasa hangat je bila keluar..haha

kalau budak hempuk kepala kat bantalkan?hehe

tchersally said...

Ya..ya..cara kita sama! Gitulah yg Sally sejak azali lg ..ermm..nak invite ke blog Sally,sbb udah d privatekan .. Tp bgmn ya .

TokNabe said...

Hehe..pakai vakum. Tak adalah..
bIasanya org masukkan air dalam telingga sikit, lepas tu tonggengkan. Itulah yg biasa dibuat.

sonata anak kancil said...

>>>> Adila : Tk singgah ke AGK...buat tatau habis lah....pekak terus...mana tau kan!


>>>> sahromnasrudin : masuk lain ...lain cara pulak...!


>>>> releven : senggetkan teliga kalau boleh sampai 90 darjah! baru lah air keluar mencurah2!!!


>>>> Ahmad Humairi : agaknya geleng kepala kuat sangat masa mandi....


>>>> Sinomosa : Ohhh....Dinda
Sinomosa - orang lama ajar betullah tu...jangan nak ubah2 lagi

sonata anak kancil said...

Rozali : inilah cara yang orang tua ajar....sama aje....mungkin ade dalam kitab lama kot....

sonata anak kancil said...

Ina : tu mungkin masukkan air tak cukup!!! letak banyak2....

sonata anak kancil said...

Yunus Badawi : sama aje seluruh M'sia buat bila air masuk dalam telinga...kat mana orang lama dapat yer...

sonata anak kancil said...

Nza : tak berendam ni pun masuk air!!! tak bolehlah berenang macam ni...air masuk telinga aje

sonata anak kancil said...

Atty's: hembus2 ni payah lah rasanya....salah hemat, makin tersumbat air dalam telinga!

sonata anak kancil said...

Atikah : baik cuba cara ni dengan cara yang betul....ambik air...cucur dalam telinga....telinga tu letak di kedudukan 90 darjah...straight line!


hu3x macam nak buat apa pulak ni...

sonata anak kancil said...

Naman : budak saya tatau pulak...yg penting bila mandikan si Darwisy tu hati2 yer....

sonata anak kancil said...

tcherslly : sama aje semua kekawan buat....dari mana orang tua dapat...kita ikut aje la...

nape nak diprivate?...sy tak kisah...yang penting semuanya berhemah....tau berblog dengan baik.

sonata anak kancil said...

TokNabe: Tk singgah ke AGK ni....semua guna cara yang sama lah....kitab mana orang lama guna yer...