CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Thank You For Dropping By & Feel Free To Be Part Of AGK

Thursday, April 8, 2010

kedai makan rumah lama...

ntah berapa kali aku & hubby makan di sini...
makan pun jaudah yang serupa!
itu aje yang sesuei...dengan selera kami...
aku pun tak suke jika masakan itu agak lari dari ISO aku...

apa yang aku makan ialah.....

 sup tomyam + sotong goreng tepung ....
offcourse nasi separuh...
lepas yang aku punya separuh tu, 
aku tolak ke hubby...
jadi aku makan nasi suku pinggan aje!


hubby pulak akan makan....
sup tulang @ daging + telor dadar ....


inilah menu kami.....ade dah 4 - 5 kali kami ke sini....
dengan menu yang serupa 
dan tempat duduk kami pun di tempat yang sama
sejak mula2 kami makan di sini...
kedai ni pun tak berapa jauh dari rumah kami
2 kali kona....
dari rumah aku kona ikut trafik light kat JPJ tu 
hala ke kanan ...sampailah satu lorong belok kiri ...
di situlah kedai ni....betul2 depan jalan raya utama...


pertama kali ke sini....
hubby bawak lah....
dia pun kawan dia bawak asal2nya....
biasanya hubby tukang test dulu....
kalau dia kata okey @ bagus....
okey @ bagus lah tu...
barulah dia bawak aku ke sana pulak....

rumah makan ni.....
adelah rumah lama yang telah 
diubahsuai jadi seperti restoren...

lihat tingkap rumah ini...


tingkap lama kan? macam rumah cina lama....
cantik...nampak antik gitu...
ni aku snap dari luar la...
aku duduk diluar....

kat dalam aku tak pernah masuk pulak...
lebih selesa duduk diluar...
open-air gitu....
kawasan yang lapang....
dan sangat sesuai untuk bersantai...
berbincang bisnes...
ber wifi....ade kot....
berborak2 tanpa sempadan....
boleh relax2 aje waktu makan...
aku tak gemar sekiranya restoren @ kedai makan...
penuh dengan manusia!!!

dah habissssssss......



15 comments:

n@m@n said...

tiba-tiba rasa nak makan nasik..hehe

sI tEDI said...

kat mana ni cikgu?

kalau ada gambo depan ekdai dr jalan tu mungkin perasan.

kami sekeluarga selalu makan dengan kedai yg arah hotel king tu. nak patah balik ke JPJ. kedai sebelah kiri.. :)

cikgu_math said...

tengok gambar nasi dengan tomyam tu, terasa lapar pulak!!
malam ni tak masak nasi....beli mee goreng kat kedai makan depan rumah ...

Atikah said...

Salam Kak,

Apa nama kedai nie.. kot2 tersesat ke melaka.. leh mengunjunginya... menarik nampaknya...

sonata anak kancil said...

Naman : gi makan segera! kang lapo pulak

sonata anak kancil said...

SiTedi : ala kedai ni turun bukit sikit....drp deretan klinik amal tu...ade satu lorong kiri...seblum kedai ni ade bangunan apa ntah..bangunan warisan sedang rancak dibina...perasan tak?

sonata anak kancil said...

Cikgu Math : senang la rasa nak makan ape saje boleh beli depan rumah! kalau sy pun macam ni jugak!

sonata anak kancil said...

Atikah : tatau la apa namanya...ade sy explain di komen sitedi tu...

Rozali said...

Assalamualaikum Cik Sonata

tentu sedap, sebab licin
tapau, pos kat saya
he he

Wassalam

maiyah said...

sodap!!

manzlie said...

salam from Makkah..


woww ..best tuh sampai berkilat pinggan di atas meja tuh...


waslam

manzlie said...

salam from Makkah..


woww ..best tuh sampai berkilat pinggan di atas meja tuh...


waslam

4-a&nazrah said...

salam perkenalan, dah lama ikut blog ni, tapi baru hari ni terbuka hati nak tinggal komen, maaf ye. sebabnya entry ni menyebabkan saya rindu pada semua yg disekitarnya. kedai ni dekat smkbk kan?

sonata anak kancil said...

Nazrah :salam kenal & terima kasih sudi singgah ke AGK...jom apa lagi...klik follow lah - sekolah mana ni???Melaka juga ke? ye kedai tu lepas smkbk...sure somewhere here jugak kot!!!

Daun Bidara said...

tiba tiba lapar, hujan pula ni