CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Thank You For Dropping By & Feel Free To Be Part Of AGK

Sunday, April 18, 2010

Hujung minggu yang sibuk....

2 hari yang agak sibuk......
Sabtu dan Ahad

Apa taknya sibuk menguruskan - cenderamata untuk tetamu
tetamu yang paling istemewa ialah 
YAB Ketua Menteri Melaka pada 20 hb April ni....
( untuk tetamu khas ini telah siap ditempah )

Persiapan sudah dimulakan sejak minggu lepas lagi...
sibuk sungguh! KM akan merasmikan
perletakan batu asas galeri warisan....

sibuklah aku mencari @ membeli 
barang2 makanan tradisional Melaka
barang2 ni walaupun boleh dibeli di mana2 gerai ...
tetapi untuk tetamu  khas ni...
biasanya dibeli di MITC Melaka....
sebab terjamin "kesegarannya".....
harganya jika mahal sikit pun tapi puas hati....
kalau digerai...bimbang yang agak lama
walaupun belum expire date....


untuk tetamu2 lain....disediakan jugak 
cenderamata berupa goodie-bag
yang berisi juga makanan tradisional Melaka....

 
sibuklah aku mempacking 2 hari ni
untuk 70 tetamu jemputan....
masih ade lagi belum siap.....esok sure siap punya!


ni dia........goodie-bag yang aku sediakan


ade mini rempeyek - kuih sagu bakar - cakar ayam - kuih tiram


dalam sibuk2 pun.....dapat lah jugak memenuhi jemputan walimah 
staf sokongan aku semalam 17 April ( nyaris2 lupa.....tanya staf lain bila tarikhnya!!!
& jiran sebelah taman aku ni siang tadi 18 April )

18 comments:

manzlie said...

salam from Makkah..

bagi cl satu goddies bag..cantik lah..hehehheeh


waslam

cikgu_math said...

sibuk menyambut tetamu, hasilnya adalah kepuasan bila yang kita rancang semuanya berjalan menjadi sempurna..
selamat menyambut KM... mesti ada peruntukan lebih untuk sekolah tu,kan??

n@m@n said...

bukan ke kita 7 hari seminggu sibuk?hehe

Rozali said...

Assalamualaikum Cikgu Sonata

cantik beg tu
corak batik
tak pernah tenguk lagi

Wassalam

sonata anak kancil said...

manzlie : salam...kalau ade kat sini...sure bagi punya la....CL punya fasal no hal...small matter...he3x

sonata anak kancil said...

Cikgu Math : adelah tu PIBG mohon sumbangan nak buat galeri tu....lagipun KM suka melawat ( dah 2 kali melawat ) sebab sekolah ni dalam kawasan DUN dia

sonata anak kancil said...

Naman : memang lah setiap hari sibuk...tapi hujung minggu sibuk dengan buat gifts ni

sonata anak kancil said...

Rozali : ye ke tak pernah tengok??? banyak lah sdr...cari kat kedai2 yang jual peralatan perkhawinan...
nak beli ke???ada ape2 ke....

ONE ZABA said...

letih tapi hati puas tak pa...

tunbegia said...

sungguh sibuk kanns,

salamm,

ahmad humairi said...

selesaikan kesibukan itu denganhati yang lapang...alhamdulillah!

KAMATO said...

Salam cikgu, cantik beg tu.....

relevan said...

Salam cikgu..memang sungguh sibuk ni..

sonata anak kancil said...

Onezaba : ohhh...sibuk betul la...

sonata anak kancil said...

Tubegia: memang sibuk......balik pun sampai petang

sonata anak kancil said...

Ahmad Humairi : siapkan tugas dengan penuh dedikasi

sonata anak kancil said...

Kamato : terima kasih...nak order? boleh....

sonata anak kancil said...

Releven : ye ye ye...sangat2 sibuk....