CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Thank You For Dropping By & Feel Free To Be Part Of AGK

Sunday, April 4, 2010

nak kata letih - letih la jugak.....jom kita berlonggok!!!

semalam bergotong royong di sekolah...
walaupun tak memegang satu 
pun peralatan untuk mengais sampah ke
mencuci longkang ke.....


tapi...


aku banyak berjalan2.....!
ye..... berjalan2 seluruh kawasan sekolah...
lepas satu station - ke station lain pulak aku singgah....
ade 10 station semuanya!
tengok??? ye le tengok aje la kan....
memantau cikgu2 & murid bergotong-royong
bila kita "melawat" macam ni....
maknanya kita "turun padang" memantau ....


>>>> murid2 dengan cikgu menyodok lumpur / sampah dalam longkang
>>>> ade pulak yang mengutip sampah....
>>>> lagi tak penuh plastik hitam...jangan berhenti!!!!
huh garangnya aku!!!


dak ehhhh....dah jenis macam mak-mak....
suruh anak2 buat kerja
aku suruh lah budak2 ni mengutip sampah...
bersihkan semua yer....
lepas tu kita minum & makan di kantin!!!



ikutkan sekolah aku ni dah sedia bersih!
pekerja2 swasta sentiasa membersihkan...
kalau tak bersih???
nak kena komplen???
jadi mereka takkan berani nak buat sambil lewa...
kalau tak bersih...kita buat laporan...



selesai semua ....
aku balik ke rumah dah dekat jam 12....letih .... 


petang pulak tengok si Fahd di asrama...
hari Ahad tak dapat datang sebab ade urusan lain...
lepas asar semalam - ade urusan pulak dengan orang...
macam2 urusan la....


malam dah keletihan....
nak meneruskan perjalanan ke seluruh dunia dah tak larat....
hu3x .....terus tidur begitu cepat....
last2 tengahmalam terbangun......
mata dah tak boleh nak tutup.....
apa lagi ....ade ruang & peluang....
aku menjelajah sekejap ke tempat orang...
tengok2 dah berlambak orang datang ke rumah aku ni...
mengomen tentang bergotong-royong
sori lah kengkawan..... 
hambo keletihan bergotong royong...........


pagi tadi ade urusan ikut hubby ke AG...
petang ni baru lah rehat...
nak rehat ke apa?
jap lagi nak gosok baju pulak!!!!
oh kerja - kerja.....macam2 nak buat...
bila la nak relax ni????
bila relax....berlonggok lah jawabnya! 

berlonggok??? ye berlonggok - ni istilah hubby
bukan berblogging.....berlonggok!!!

okey la...ni tulisan merapu ....saja nak tulis
keletihan akibat kerja yang tidak ade rehat


esok nak sekolah semula!!!
lambatnya cuti pulak....
tapi sebenarnya masa begitu cepat berlalu.....
dah masuk bulan 4 dah.....

25 comments:

Dr.Araz said...

huhuhuhu... selongk singgit... selonggok singgit... mai2 cepat...
hua hua hu...

ONE ZABA said...

letih berlonggok longgok kat padang. tengok sekolah lama bersukan.

Rozali said...

Assalamualaikum Cikgu Sonata

dlm sebuk2 sempat juga buat n3
syabassss
Wassalam

Temuk said...

Salam Cikgu
Mohon izin singgah. Terima kasih mampir ke teratak saya. Menarik cerita cikgu tu. Betullah itu kisah asam garam di sekolah & di rumah. Di atas segala pengorbanan, Insya Allah besar ganjaran dari-Nya. Looking forward to reading your new entries soon.

Ummi Humaira said...

salam cikgu sonata..

cam gitu ler kita kan , sibuk tu sibuk ler juga tp rakan2 maya pun rindu juga kan ..he he he .
dah wat persediaan untuk Jun nnti

sonata anak kancil said...

Dr Araz : ko jual apa tu?? buah stroberi ke? kalau murah mau nak beli!

sonata anak kancil said...

OneZaba : ko tak bersukan sama ke?

sonata anak kancil said...

Rozali : waktu relax ni berlonggok la...cite semasa aje....pas tu makan!

sonata anak kancil said...

Temuk : Terima kasih,
( mantan cikgu/? ) sudi singgah ke pondok buruk saya ni....cite2 biasa En Temuk....nama asam garam kehidupan....masin masam yang mengolah kehidupan seharian ini

sonata anak kancil said...

Ummi : macam2 sibuknya...masa sangat cepat berlalu...wow bestlah open house ahli PDKM...kita dah tengok dah kat tempat Ummi...

Hajah Zainab bt Abdullah said...

salam SAK,

biasalah keje kita camtu..sabar yer!

n@m@n said...

saya kalau letih tak larat nak berlonggok..

baca longgokan kawan2 je..hehe

sonata anak kancil said...

Kak Hjh : lambat lagi nak pencen ni...sabo-sabo....keje terus keje..best macam kak hjh...dah habis cite sekolah kan!

sonata anak kancil said...

Naman : kalau dah kategori agak tegar ( ? ) he3x....berlonggok aje la jap..tapi nak menziarah kawan2 tu....lambat la sikit

Mknace said...

^_^
longgok
jangan tak
longgok

Ayah Zain said...

Salam Sonata,

lama tak nampak ziarah, ada yang terbuku di hati ke, janganlah menyepi macam cm, datim hanis n CP. ribut tak ada, tiba2 hilang

Miecyber @ Sudu said...

Masa pantas berlari....

cikgu_math said...

hmm..sy pun dah lama tak 'berlonggok' ni... masa semput sangat!!

sonata anak kancil said...

Mknace ; lapang2 tu berlonggok lah jawabnya...he3x

sonata anak kancil said...

Ayah Zain : mana boleh hilang AZ...ade wujud lagi ni...cuma tak larat nak melawat ke semua tempat....semuanya kan jauh2...letih la tu!!! N3 sy pun letih....

sonata anak kancil said...

Miecyber : ye sangat cepat! kalau kat sekolah lagi lah terasa ....tengok2 dah dekat pukul 3 ptg!

sonata anak kancil said...

Cikgu Math : semua orang tak sempat dah ni...tapi pantang ade peluang...berlonggok jugak !!!

ahmad humairi said...

letih,
minum teh...

sonata anak kancil said...

Ahmad Humairi : lebih dari teh aku minum....yang paling baik minum air mineral!

Yunus Badawi said...

itu tandanya kita dah makin tua huhuhu