CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Thank You For Dropping By & Feel Free To Be Part Of AGK

Thursday, April 29, 2010

masih ade yang ingat kan aku....

hari ni aku sangat busy!


masuk pejabat bos dah tanya aku...
awak tau ade satu kes budak ....tot...tot...tot...
tak tau tuan...tak ade laporan apa2....
memang tak ade pun...kadang2 bos dengar tentang budak2 sekolah buat hal dia cukup prihatin ...manalah tau kan.....
tak fasal2 budak aku !


lepas tu.....bos pun ajak pi sarapan di kantin !
ntah mimpi apa hari ni bos tersangatlah baik!!!
okey...mari kita minum....opppssss....
maaf yer - bukan aku sorang....
dia ajak bersama sorang lagi penolongnya.....
kadang2 bos ni bukannya apa.....waktu makan ni lah dia 
dia akan bertanya macam2....perkembangan semasa.....
nak tunggu secara langsung ade jugak....
tapi dia sibuk sebagai bos...
aku pun sibuk sebagai aku seadanya......
jadi nak berbincang2 tidak cukup masa yang sesuai...
waktu makan ni la dapat berbincang apa2 yang boleh dibincangkan....
( hari ni aku terajin - bawak roti wholemeal 4 keping sapu peanut butter + bawak baki 3 ketul ayam goreng ala KFC malam semalam punya.....sayang punya fasal....aku jadi mangsa kena makan ! )

untuk sarapan tadi aku hanya mintak milo 0 + telur mata sebab nak makan dengan roti....bos bayar...( dia ajak kan )


jam dah 8.20 pagi....
tuan haji - saya mintak diri dulu sebab nak observe
cikgu praktikal....
tamat observation pukul 9.40 pagi.....


 - hari ni last day - 4x kena observe 
( aku sebagai guru pembimbing dia )...


Bagus cikgu muda ni....dari gayanya memang berbakat boleh jadi guru....
memang aku komen sangat baik @ cemerlang ! jika P & P bagus - tak ruginya bantu dia demi untuk kerjaya dia sebagai guru masa depan!  mulai tahun ni.....senang betul cikgu2 seperti ini iaitu - ade major in Pendidikan Sivik & Kewarganegaraan ( PSK)...bukan susah benor ajar PSK!!! 



 lepas tamat observation.......
aku teruskan dengan kerja2 pengurusan........
semak surat yang mana nak kena buat tindakan , 
cikgu2 yang menghantar surat2 amaran,
bincang dengan pengerusi majlis staf mengenai majlis guru bersara next week..........
aku beri tempoh....hari isnin nak tengok semua yang patut ditengok..........
buku aturacara, perjalanan majlis, hadiah2 yang telah disiapkan.....dan lain2 yang berkenaan.
( semua  tugas kena bereskan hari ni....
sebab esok aku terpaksa bercuti kerana urusan Farahin di KMS )


semua urusan dijalankan sampai pukul 1 petang!
baru teringat - tak makan & minum lagi ...
hanyalah secawan milo 0 pagi tadi & 2 keping roti 

nasib baik ade sebungkus oat......
ambik air panas ( ade heater di pejabat ) + oat = makanlah aku oat & baki 2 keping roti lagi....


jam 3 petang pulak..........terlibat dalam penyemakan tender nak bina satu bangunan yang KM rasmikan tempohari.....


4.30 petang tiba rumah.....


dalam aku sibuk2 bertugas.......terima kasih diucapkan kepada 2 staf ( Pn Rugayah T & En Zolhisham ) aku yang melancong ke Pulau Langkawi 
telah menghadiahkan aku coklat & jugak minyak gamat.
ingat dia orang kat aku..........ngeh3x

ni dia hadiah yang mereka beri

20 comments:

Rozali said...

Assalamualaikum Cikgu Sonata

masih ligat lagi ya cikgu
sampai rumah kena masak lagi ke
atau bibik dah sediakan

Wassalam

sonata anak kancil said...

Rozali : tak masak!!! masak simple aje...no bibik sepanjang saya bertugas ni....

Azima said...

Salam Kak,

Sibuk bebenor akak ni....tapi jaga kesihatan yer akak!!

Kalau slalu bos blanje ok gak kak,bleh save budjet...

Salam buat akak sekeluarga..

Wssalam

manzlie said...

salam from Makkah..


nak cikit...


walsm

sonata anak kancil said...

Azima : hu hu hu bos akak baik punya orang! tapi kalau dia "naik hangin".....ho ho ho kecut perut dibuatnya! tk nasihat adik ni....dik sibuk sangat...tak terasa lapo dok pulak dalam aircon....nyaman aje le...tu yang tak sedar

sonata anak kancil said...

Manzlie : nak banyak pun boleh....cl punya fasal...no hal

n@m@n said...

sekolahtakpernah terima cikgu praktikal PSK

PSK pon baru je diserapkan dalam jadual..;)

Yunus Badawi said...

Salam sonata.

singgah kejap jengok kawan lama. Aku balik dulu sbb ko pun dah tidur huhuhu

LiNda said...

Salam Kak ...

Kalau cikgu praktikal tuh baca blog akak , sure dia bangga . hehehe

E-na Zarina said...

Salam kak...
memang ramai yg berebut2 nak mengajar PSK kan....salute dgn akak dlm bz pun sempat masak !!

::FAIZ FARISH:: said...

minyak gamat tu bagus.... makcik jiran aku yg kata... hehehe

sahromnasrudin said...

KMS tue ape? Kolej Matrikulasi erk...

Nida said...

Selamat bertugas!!!

sonata anak kancil said...

Naman : tahun ni baru ade major PSK...kalau sy pun mahu!!! senang bebenor...sekolah saya setiap hampir 20 orang guru praktikal...silih berganti..minat sangat gamaknya sekolah ni

sonata anak kancil said...

Yunus Badawi : ko memang...dah dapat kawan baru...kawan lama lupa!

sonata anak kancil said...

Linda : malangnya dia tatau ....tak ape lah yang penting dia boleh dapat A utk praktikal ni

sonata anak kancil said...

E-na Zarina : bila rasa nak masak - masak lah...banyak tak masak dari masak...cuti sekolah, anak2 ade barulah rajin masak

sonata anak kancil said...

Faiz ; bukan makcik jiran je kata ...seluruh dunia orang kata bagus! terutama jika luka....cepat baik

sonata anak kancil said...

sahromnasrudin : KMS - Kolej Mara Seremban - kolej persediaan utk students ke luar negara

sonata anak kancil said...

Nida : kalaulah seperti Nida...bestnya!!! cuti dari keje...tak kisahlah kan....peluang datang sekali....biaq pi la orang kata kan....kalau saya pun nak jadi macam Nida jugak!!! pernah dulu dapat peluang tapi tak jadi pulak...