CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Thank You For Dropping By & Feel Free To Be Part Of AGK

Friday, December 25, 2009

Supaya aku tak lupa.....

Apa nak catat hari ini?

Hari ni keputusan PMR sudah bocor! Eh eh eh...bocor pulak dah..
ye la dah dapat keputusan rasmi kan...Aku tak dapat nak berkongsi
kegembiraan dengan anak2 didik aku yang kucintai
kusayangi - maaf ye sayang! Cikgu kena buat urusan rasmi....
tak pe - tak pe 4 Jan tahun 2010 kita jumpa okey!
Apa2 pun cikgu rakamkan tahniah yang tidak terhingga atas kejayaan kalian.

Cikgu dimaklumkan ade 25 orang telah dapat straight A's....sape tu?
hari Isnin nanti cikgu cek kat analisa okey!
Sampai ke target ni? ntah la data tak ade depan mata ni
tak dapatlah nak cek...tak pe la...tunggu hari Isnin nanti.

&&&&&&&&&&&&&&&&&&


Hari ini aku memenuhi jemputan Majlis Hari Kualiti JPM -
untuk pegi tu satu hal la....

tapi untuk menerima penghargaan anugerah sekolah cemerlang...

Tuan Pengetua menunaikan umrah , maka aku telah diamanahkan untuk menerimanya daripada Tuan Pengarah ...majlis bermula selepas
Tuan Pengarah
"menguruskan" keputusan PMR peringkat negeri .

Kehadiran tetamu :
pegawai2 jabatan/PPD/pengetua/guru besar / wakilnya seluruh negeri Melaka...


pendaftaran kehadiran jam 8 pagi..lepas tu disediakan sarapan - nasi lemak...
nasi lemak - nasi lemak la - yang penting aku kureng gemo nasi lemak ni -
tapi ambik jugak la untuk merasa....sebelum pergi aku dengan pelahapnya aku dah
belasah quaker-oat...cepat2 bergegas aku ke Taman Budaya hala ke tol Ayer Keroh....kehadiran kena punctual - biar cepat, jangan nanti terhegeh2 baru la tersipu2 nak masuk dewan...jangan cari fasal...mata-mata banyak melilau tau!!!

hai 8 pagi dah mula? sebelum majlis tu - pengisian dengan forum telah diadakan!
maka berforum la kita orang bertajuk:

Inovasi & Kreativiti Membina Kualiti Penjawat Awam
Speaker : Senator Datuk Akhbar Ali &
Datuk Prof. Madya Dr. Abu Bakar Mohd Diah ( UteM )

apa yang aku dapat?

Jika orang tanya : sibuk ke ? ye sibuk! kalau tak sibuk - "buang" kerja!
selaku penjawat awam ni - kena cari kerja - apa kerja lagi nak buat...
bila buat kerja - kena buat inovasi - bila nak buat inovasi - kena ade kreativiti!
inovasi bukannya keluarkan kos yang banyak!
buat inovasi bila kedapatan sesuatu masalah -
cuba settlekan - bila settle - hah siaplah inovasi - dengan erti kata lain
( aku ingatkan diri aku yang kerdil ni ) - kita ni dah la tak ade kudrat
nak guna 2 kaki 2 tangan - guna la minda yang kreatif untuk buat inovasi!
Try to think to make something that can make profit !


idea Prof: undang2 jalanraya tak boleh lebih 110 km/hr atau kurang lagi 90 km/hr
tapi cuba cek kebanyakan kereta berapa limit meternya?
sonata aku kat high-way boleh pegi sampai 160 km/hr @ lebih...
( pernah la kena saman bila hubby bawak ).....

ade orang kisah nak ikut had laju tu? apa kisah kan? nasib la kena saman....
lepas tu dah la bawak laju - salah hemat malang tak berbau!
banyak malang yang tak berbau ni kan...sampai bila nak selesai?
kena saman & malang...takkan habis!

jadi apa inovasi boleh buat?
hahahahah cuba fikirkan dengan minda anda yang kreatif!
*
*
*
*
*
*
*
meter kat kereta tu buat sampai 110km/hr aje - jangan lebih dari tu...
jadi bila kat high-way - korang pecutlah kereta tu takat 110 km/hr aje...
insyaAllah tak kan kena saman & malang2 yang tak berbau tu
lama kelamaan akan kurang -kurang-kurang &
mungkin tak ade langsung!
( bukan aku cakap ye...aku dengar Prof cakap -
aku catat ni supaya aku boleh guna bila nak ajar budak sekolah
supaya berfikiran kreatif ! )



12 comments:

maiyah said...

kete sy takde meter pong heheh

fAiRuLLaH's de GrEaT! said...

salam .. mesti sonata seorang guru yang rajinkan ?? Insya allah saya doakan sonata akan terus berjaya especially dalam menyumbang dan mendidik anak-anak kita... camne ngan keputusan PMR pelajar sonata?? ok ??

nza said...

Tahniah krn sk akak terima anugerah SK CEMERLANG!!!!Fuh! ni mesti dasyat cikgu2nya..mesti slalu kena serang dgn "pelawat".

Kalu kt highway mmg seram le espclly kete besar gedabak dr S'pore...xsah kalu xpecut 160km/j...ttp bkn sume le..jgn mare org S'pore..

noor afzan said...

haha..
bagus betul pasal meter tuh..

a kl citizen said...

assalammualaikum sonata

tahniah untuk warga sekolah ...
juga khas untuk pentadbir2 di sana terutamanya sonata.

*saya pun kurang gemar nasi lemak

ONE ZABA said...

jgn lupa pulak hari cuti tau. jangan mengada-ngada nak pergi kerja pulak!!!!

Yunus Badawi said...

Tahniah utk sekolah ko dan warga pendidiknya terutama yg nama sonata tu hehehe

Nasi lemaklah sarapan no 1 Malaysia.

sonata anak kancil said...

Maiyah : kena hati2 jugak tu...kang tersalah kona ke - boleh jadi jugak malang tak berbau!


Fairullah : Terima kasih atas doa itu..semoga Fairullah juga seorang guru cemerlang!

PMR alhamdullilah ...

sonata anak kancil said...

Nza : TK - ade la juga pelawat datang - apa taknya sekolah ni sebelah JPM


Noor Afzan : kalu kita buat inovasi fasal meter ni....mengamok orang! tak leh nak pecut...

sonata anak kancil said...

KL Citizen : W'salam. Terima kasih...semoga kita sama2 dinobatkan sebagai guru yanag cemerlang menjalankan tugas


OneZ : cuti - cuti la...tapi aku tetap keje! ehhh kat rumah kan banyak keje - mana ade cuti wehhhh....masak - basuh - kemas = keje la tu!!!

sonata anak kancil said...

YB : ko amalkan lah makan nasi lemak banyak2 - kang naik lemak baru tau...

terima kasih la atas ucapan ko itu...ko bukannya tatau - aku memang suke keje! ngeh3x...minat - happy - tak rasa penat / letih keje ni...
sempat aku berblog lagi!

SAHAR MISRON said...

Tahniah kepada warga sekolah cikgu, hebat budak-budaknya ya...Teruskan kecemerlangan, cikgu-cikgunya hebat kan?Tengoklah siapa PKnya, siapa pengetuanya.Tahniah!!!Salam kat Pengetua dan warga sekolah