CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Thank You For Dropping By & Feel Free To Be Part Of AGK

Friday, December 31, 2010

Masih anggun !


Masih anggun !
 berapa umurnya?
 cuba teka ....
berapa? 
20 tahun ??? 
betul !!! 

ohhh.....aku lihat dia persis dara sunti......
umurnya sudah menjangkau 20 tahun...
sama umur dengan anak dara aku !
cuma tua dia 2 bulan dari anak aku...
apa ? 
sama umur dengan anak dara aku?
ye la.......
dia hadir dalam hidupku bulan March 1990
Farahin dilahirkan  - Mei 1990

lihat plat itu....WBW ****

agak2 berapa nombor password itu?
nombor ni sengaja aku putihkan ....
kang orang sekodeng...tapi kereta macam ni banyak kan!
baik aku tukarkan....
tukar kan kepada SONATA nama glamour aku

kami suka kereta ini ...
ini adalah kereta ke 2 kami semasa menetap di KL dulu
sekarang sudah jadi PR Melaka....he3x

kenapa kami suka???

jawab lah sendiri.....ada pulak tanya orang ! 

okey - okey - usah gundah gulana...
aku  akan jawabkan....

kami suka WBW sebab....

maknanya 

WANG BUAT WANG !!!

warnanya masih kekal sampai sekarang 
sejak mula2 beli - hubby cukup jaga keretanya
bila dijual pun dapat harga baik juga

tetapi besar kemungkinan sudah 
dicat kembali dengan warna yang sama...

**************

ini kisah lampau 20 tahun lepas...

*
*
*
*
*
sebenarnya kereta ini bertahan dengan kami 
sehingga pertengahan tahun 2003 
lepas tu hubby jual kereta ini 
kepada pembeli kereta terpakai di Melaka

kami telah beli kereta lain....

jadi tak tahu sape kah pemilik kereta ini sekarang!!!

TETAPI

petang semalam....
sewaktu aku dan Farahin pergi ke Jusco Bandaraya...
terlihat kereta ini parking selang 2 buah daripada kereta kami !

terkejut aku tengok!

In.....kereta abah !!!

ahahahah la....jom - jom...kita snap ...tunjuk kat abah....

ini lah sejarah kereta kami yang dibeli di KL dulu....
******


SELAMAT TAHUN BARU 2011





psstttt....terimakasih tuan kereta

28 comments:

Rozali said...

Asalamualaikum Cikgu Sonata

tentu banyak kenanggan tuuu

kalau kereta tu boleh bercakap
...hey cikgu salam la dgn saya..
he he

Wassalam

faraulah said...

Cikgu,

Bapak saya masih simpan sampai sekarang .....

Mknace said...

:) :) :)
terbaeekkk!!!!

jedi said...

Sungguh...mesti byk nostalgia. Kan ngan wbw tue..

sonata anak kancil said...

Rozali : w'salam - macam2! banyak berjasa terutama itulah kereta balik kampung masa anak kecik2

sonata anak kancil said...

Faraulah : ye...betul2 jaga...tahan kereta lama ni

sonata anak kancil said...

Mknace : ohhh...terima kasih

sonata anak kancil said...

Jedi : betul tu...

luahfikiran said...

SALAM.
PERNAH MEMILIKI KERETA JENIS INI. PADA MASA ITU BARU SAHAJA DALAM PASARAN. WBH .....

sonata anak kancil said...

LuahFikiran : ohh gitu...masa tu - itu yang ada...kira itulah yang terbaik...dapat jugak merasa guna

♥ manje ♥ said...

salam cikgu

huhu kebetulan yg sgt manis
penghujung 201o ni... (^_^) ~

IMANSHAH said...

Salam

Buka Hati ada damai
Buka mata ada terang
Buka kasih ada sayang
Buka kotak komen ada ucapan Selamat Tahun Baru 2011
Semoga semua harapan yang tertunda dapat dikotakan di tahun 2011 ini. Amin.

ikhlas :

Sahabat mayamu,
Imanshah

مسافر_اسلام said...

Assalammualaikom wtb cikgu.
teruja melihat sejarah kereta kengan ini, mcam dlm drama la...Hilang jumpa kembali. Boleh buat buku ini.

Masih kilat lagi body kereta ini ya.

Faaein Himura said...

wah.. tak sangka leh jumpe kete tu smula.. hehehe.. kenangan yg sgt indah tu.. =]

al-lavendari said...

hebat .. masih boleh ingat nombornya lagi ya.

kereta saya kalau dah jual, lepas seminggu saya pasti lupa nombornya.

itu sebab agaknya saya gagal sejarah.

kasthurirajam said...

HAPPY NEW YEAR

sonata anak kancil said...

Manje : ye betul tu...nak jadi cite...seronok nya !

sonata anak kancil said...

Imanshah:W'salam - ohhh terharu!
Selamat tahun baru....nak tambah...

Buka mata ada terang...betul
tapi saya tidak...

Buka mata ada kelabu....@ tak terang...sebab kena pakai cerminmata dulu... he3x

sonata anak kancil said...

Musafir Islam : w;salam...bersua lagi di tahun baru ini...ye memang masih nampak baru...rajin jaga tuannya

sonata anak kancil said...

Faaein H: yer tersangat indah...tak sangka betul !

sonata anak kancil said...

Al-Lavendari : kami masih ingat sampai sekarang - sebab nombornya senang ...even jiran kami ada guna nombor ini tapi plat Melaka

sonata anak kancil said...

Kasthurirajam : happy new year too...

Kak Nora said...

Salam,
Kalau dijaga dengan baik, walaupun dah 'antik' pasti tetap anggun.

sonata anak kancil said...

kak Nora : betul tu...masih cantik...rajin tuannya jaga

Miecyber said...

Nastolgia....

Happy New Year 2011

sonata anak kancil said...

Miecyber : terubat rasa rindu ! tak ade la...tapi terkejut !

nur aisya humaira said...

salam kenal..:)
nostalgia tetap nostalgia..:)

Ibu Anita said...

Assalamualaikum.wr.wb. perkenalkan nama saya Ibu Anita Tki Malaysia, saat menulis ini saya teringat memory masa lalu.saya sangat tergugah hati melihat coretan hati yang bapak tulis. saya jadi teringat tentang masa-masa sulit dulu,karena iktiar dan usaha , seolah2 menjadi dendam bukan lagi motivasi, cuma satu tujuan saya pada saat bagaiman caranya untuk bangkit..singkat kata berbagai macam iktiar dan cara yang saya lalui, mengingat pada saat itu hutang saya 1,2m yang tidak sedikit, belum lagi bunga renternir yang bertambah. karena usaha, kesungguhan hati, akhirnya menemukan jalan /solusi . saya percaya ALLAH ITU TIDAK DIAM MAHA PENYAYANG , cobaan itu bukan lah ujian tapi hadiah yang tersilmut untuk kebahagiaan yang sebenar2nya. Sudah banyak para normal yg kami mintai angka togel dan uang gaib cuma Ki Witjaksno yg berhasil alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus. jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi Ki Witjaksno:0852_2223_1459. ingat kesempatan tidak akan datang untuk yang kedua kalinya KLIK->KLIK DISINI 4d 5d 6d