CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Thank You For Dropping By & Feel Free To Be Part Of AGK

Wednesday, December 29, 2010

salah cakap - aku catat kat sini

Catatan 1

balik daripada beli barang

Farahin : Fahd ! keluar - angkat bonet ni !

Umi : apa? angkat bonet? nak buat apa?

Farahin : eehhhh salah-salah....Fahd angkat barang2 ni


Catatan 2

pergi kedai - Farahin  dengan kakaknya

Farahin : kak - jom kita beli kedai !

Kakak : banyak duit ko - nak beli kedai!

Farahin : ala.......salah-salah......pergi kedai beli barang


Catatan 4


lagi kisah Farahin 


Farahin : Umi - jom kita bukak bank !


Umi : bukak lah sape larang!


Farahin : la....bukan-bukan.....bukak akaun bank


Umi : lain kali cakap betul2.....




Catatan 3 - kisah lama


kisah Farahin lagi ....

sedang berjalan2 dalam sebuah pasaraya terkenal...


Sambil mata melilau2 - lepas satu - satu seksyen barang2 yang dipamerkan - 
mana tau kot2 ada yang berkenan nak beli - beli aje la...

Farahin : Umi - ni dia ! beli toilet bowl ni !

Umi : Toilet bowl ? Kenapa nak beli toilet bowl ?

Farahin : Ye la, kan umi kata nak beli...

Umi : Ehhh...mana ade , buat ape toilet bowl -
kat umah tu kan dah ada - nak tukar2 pulak...


Farahin : Ye ! Toilet bowl ! ( confident dia cakap ) 

Umi : Ko biar betul, tak payah - tak payah...

Farahin : La umi ni, ari tu umi juga cakap nak beli...
Alamak ! bukan toilet bowl - ni hah apa ni ?

TOILET BOWL CLEANER !

( Patutlah umi bekeras tak nak beli...toilet bowl - kalau rosak panggil aje tukang paip)

psssttt....Farahin selalu salah cakap - 
cakap cepat tak selaras dengan fikir...

7 comments:

IMANSHAH said...

salam kak

Ni kira ok sebab boleh bentulkan on the spot..tapi selalunya menjadi masalah bila sms..kadang2 kita tak maksudkan, tapi orng yg menerima sms lain intrepertasinya..Tu yang bikin gaduh tu..hehe

faraulah said...

hehehe..kadang2 sengaja...nak jadi loyar buruk

teratai said...

salam sonata,

seronok baca cerita ni. Teringat kata2 anak murid yg minta kebenaran nak keluar pergi tandas

Anak Murid : Cikgu pergi tandas?

Cikgu : Tak, cikgu masuk kelas!

Anak murid garu kepala!!

Kakzakie said...

Salam cikgu,

Buat Farahain:

Farahin kena cakap betul-betul. Umi tu kan cikgu mesti on the spot boleh tahu Farahin salah cakap.

Tapi auntie pun kekadang salah juga. He...he...

Hajah Zainab bt Abdullah said...

kena hati2 bila berkata-kata! hehehe...dah bondanya cg, lekas jer nampak mistakes si anak...

::FAIZ FARISH:: said...

Hahaha... comel

zulkbo said...

salam..
anak-anak kecil
cakap pa pun cute erk?