CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Thank You For Dropping By & Feel Free To Be Part Of AGK

Monday, May 25, 2009

Diiiiii manaaaa kan ku cari ganti....( versi P. Ramlee)

Dahulu

Dua pasu bertahta di sini (klik sini )

berasa megah kedudukannya di atas tembok pagar....

Itu bulan Januari dulu ...
Ramai orang memuji kecantikannya ,
juga bloggers yang singgah di sini!

TETAPI kini



Sekarang

Tiba2...malam Isnin minggu lepas 17hb ...
hujan lebat & angin bertiup kuat telah menjatuhkan pasu yang satu itu
dan menyembah bumi - pecah berkecai....
tinggallah sebiji pasu tanpa teman lagi...
diiii manaaaa kan ku cari gantiiiii......

2 , 3 kucing berlari,

mana nak sama si kucing betina...

banyak pasu boleh ku cari,

tapi nak cari yang serupa macam ni kat mana????

10 comments:

Yunus Badawi said...

eh first lagi ke? mmg nak kena bagi hadiah kat saya ni sonata. hehehe

Pasu mcm tu kat Ayer Itam takde ke?

LotsOfLove-Pearls said...

adeh...
sayangnya sis...

patah tumbuh hilang berganti..
tapi mesti xsama dah..

DUN Behrang 2020 said...

Sabar...kena ronda2 jumpalah pasu tu kot...nantila...tgk2 kan kat behrang ni...nnati kalo ada kirim kat emel k...hahahaha...pokok sakat a.k.a langsuir tu dah besar tu sbb mudah 'ditolak' angin...kat umah pun ada satu pokok tu...sukaaaaa!

ONE ZABA said...

pecah rupanya...ingatkan kena curi.
cari kat kedai pasu la.... tak kan nak cari kat kedai ekzoz kereta. mesti ada punya. tak kan la kilang pasu buat sebiji tu je.

Dr.Araz said...

Salam... he..he..
Nanti ganti baru taruk gam gajah. he..he..

Tirana said...

cikgu sonata...

cari kat kedai..hehehe..tu pun kalau ada yang serupa.. Kadang2 nampak serupa tapi tak sama

kuIna LadyInRed said...

nak nyanyi sampai abis dulu


..

..

..

..

pecah kaca pecah pasu
hilang 1 ganti 2

errkkk nie pantun ker?

ooohhh tidak pasu tu dah pecah belum berganti.. sementara nak cari ganti ... tempek atas tanah dulu.. nanti mati.

sonata anak kancil said...

YB : 1st ke? tahniah ! hadiah ? itu rahsia!

pasu tu dulu memang beli kat Ayer Itam, tapi takut dah tak ada stok lagi...dulu beli pun, itu aje yang ada!!! biasanya apa2 la yang kami berkenan - semuanya dah nak penghujung stok...dah nasib, kami selalu yang terakhir!

LoL Pearls : selalu gitu lah yang kita sayang tu lah akan hilang ....( ni biasa kan...orang pun macam tu jugak - jadi semuanya sama )....nak ganti memang tak sama.

Dun Behrang : ehehh ada ke kat Behrang? ok ok email kan !
Bimbang tak sama - dulu dr Ayer Itam Johor nak tukar ke Perak? tak sama tak sama ....

OneZ : sape curi pasu tu - keje bodoh...seberat2 tidak. Belum sempat bawak lari dah kena tangkap!Kilang tu dah tutup!!! sob sob sob....

Dr Araz : ingat nak gam jugak - tapi orang mesin rumput dah buang!!! sedih sedih....

Tirana : satu cara terbaik - beli set lain , habis cite - biar tu tinggal menduda...he he he yang jatuh tu 'female' ke???

Kulna LadyIn Red : klap klap klap....( tepuk tangan dah habis nyanyi )

nak cari ganti? biar dia sendirian dulu - kasi dia susah hati bila tak ade partner! biar dia rasa tak lawa dulu - lama2 adalah penggantinya...he he he

azlina said...

sonata...dik mana kan ku cari ganti...nanti dah dpt pengganti yg lama di lupa jgn...

sonata anak kancil said...

Azlina : dapat penganti , yang lama masuk muzium....

errr.....cari yang sesuai untuknya!