CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Thank You For Dropping By & Feel Free To Be Part Of AGK

Thursday, May 21, 2009

Rezeki jangan ditolak....terima kasih

Ini adalah buah mangga & kuini yang telah diberikan oleh sorang staf. Selasa lepas, tiba2 ada 4 biji atas meja aku. Wow ...sape lah yang bermurah hati letak atas meja ni. Aku pun tanya dengan kerani , nampak tak sape2 yang letak atas meja aku. Tak nampak puan - saya pun dapat juga, tapi sebiji - eh saya dapat 4 biji...orang lain2 kot....Dalam pada aku dok tanya sape yang letak, kerani PSS terdengar...saya yang letak! Ohhhh....terima kasih. Bukannya apa , nak tahu lah sape yang letak...senang nak tujukan ucapan terima kasih.

Tengahari tadi murid Pendidikan Khas hantar makanan ini ke meja aku....Tengok murid2 ni, rasa simpati tu memang ada...dalam kalangan sempurna , ada insan yang kurang sempurna...mereka adalah yang bermasalah pembelajaran / slow learner. Setelah dididik / diasuh ada antara mereka yang memperolehi ilmu mengikut kemampuan mereka. Aku pun ucap terima kasih kepada mereka.

Lewat tengahari - sorang cikgu PK datang ke pejabat - aku ucapkan terima kasih kerana sudi menghantar ke meja aku. Rupa2nya murid2 ni meraikan hari terakhir salah sorang cikgunya yang akan bercuti tanpa gaji kerana mengikut suaminya bekerja ke Qatar!

6 comments:

ONE ZABA said...

hai, takat tayang je ke. tak ajak makang pongggg!!!

DUN Behrang 2020 said...

Yup..rezeki jgn ditolak...keco ayo lio yong!

Yunus Badawi said...

oh kat sekolah sonata pun ada kelas PK. Di sekolah anak saya pun ada. Walaupun mereka slow dari segi akademik tapi tahu juga nak bagi sonata makanan. Tinggi budi bahasa mereka.

sonata anak kancil said...

OneZ : sebenarnya aku sengaja tayang kat ko...he he he...dengki!

Dun Behrang : murah rezeki! hari ni pun Unit Disiplin beri nasi lemak sebungkus...maleh den nak tayang weh...kang keco ayo lio lagik...

YB : sekolah ni ada macam2 aliran! PK, RK (Ranc.Khas), Muzik ,Tg 4&5 ( sains, tek & vok, kemanusiaan ), & Tg6...

Ye, mereka dididik macam tu...depa pun suka ( peluang masuk ofis - bangga agaknya )! kalau berselisih nak bersalam nya lain, ucap salamnya lain! Dan ibubapa mereka sangat prihatin! - at least jadi orang berbudi bahasa - part akademik tu selaras dgn keupayaan depa....

Fauzieah said...

siyes terliur tgk mangga tuh..
harus kena cari la sok kat pasar tani..huhu..

sonata anak kancil said...

Fauzieah : hai ada ape2 ke...memang sedap mangga tu! manis!pegi cepat2, kang habis...