CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Thank You For Dropping By & Feel Free To Be Part Of AGK

Monday, May 4, 2009

Cameron Highland lagi......

Dah banyak hari rumah ni berkunci rapi. Maklumlah tuan rumah pegi bercuti....Orang2 bertandang pun, semuanya tak berbalas salam. Hari ni dah siap2 bersihkan laman & dalam rumah ( maklumlah habis berabuk kat koridor - sebab pencemaran di seberang rumah ni...), bolehlah bersembang2 ke mana gamaknya bercuti pada 30 hb - 2 Mei lepas....

Malam 30hb, aku bersama 3 anakanda telah mengikuti program pengajaran & pembelajaran secara lawatan / pembelajaran luar bilik darjah ( PLBD - cikgu cikgi tau la kan ). Jadi melawatlah kami ke Cameron Highland, Pahang - tempat salah seorang rakan blogger yang sangat2 terkenal & glamour iaitu OneZ. Lawatan ini adalah anjuran PSS sekolah aku.

Aku seperti biasa, pantang aku diajak berjalan - ada ruang & peluang memang ikut punya. Pada hal - aku dah 2 kali ke CH ni...saje suka2 sebab cikgu2 ni , mereka memang suka bawak aku - sebab aku dah biasa katanya & dilantik jadi ketua. Aku suka lah jadi ketua , jangan lantik jadi pengurus udah le....nak urus dari peringkat awal hingga peringkat akhir - nak urus & jaga budak2 dan sebagainya....( cikgu2 aku takkan nak suruh aku urus budak pulak - depa la urus semua ....aku kan bos depa, he he he perasan je).

1 Mei - cuti hari pekerja - kami semua berada di puncak gunung...Cuti umum, tau2 aje la kesesakan yang teramat sangat telah berlaku. Nak tak nak & memang kena tempuh jugak kesesakan ini - tak kisah la...memang semua tempat pelancongan macam ni. Dah tiba kat atas gunung ni... pegi aje lah. Tak payah aku nak perbanyakan cite lawatan budak2 ni, tapi aku nak cite yang aku telah berjumpa dengan OneZ!!!

Pagi 1 Mei - bertemu lah kami di tempat yang dijanjikan...Bukan main havoc lagi bila dah bertemu buat pertama kalinya...

Aku telah dijemput oleh OneZ untuk makan malam di rumahnya....Sila ke blog OneZ....













Cenderamata daripada OneZ & mem & family.

12 comments:

GPI SKSV said...

salam...

wah.. bestnyer.. sebab dapat strawberry free...

kalo gi melaka.. sure dapat cencaluk dgn belacan... free jugak?

nak claim la.. yg kami gi rombongan hari tu.. x dpt pun?

INTAN said...

vah vah vah...siOk sungguh

sonata anak kancil said...

GPI : bukan salah ibu mengandung ye! yang hang tak tepon2 tu ngape?

kalau tepon , pasti dapat cencalok free...cuti ni, cepat2 tepon...

Intan: memang siok! tak cukup mulut nak bercerite....

pu3 balqis said...

bestnya gi cameron..
tak ajak ponn..
huhu...tgk kasut strawberri pon nmpak sedap jekk..

Yunus Badawi said...

dah ramai kawan blogger ni kalau kemana2 aku kena bawak lori kecik kot2 ada yg nak bagi benda2 free.

Lama dah tak naik CH. Dulu hampir setiap tahun ke sana sbb ada bungalow sykt kulit kerang kat atas sana. Sewa RM50 aje satu malam.

Tumpang lalu
One Zaba - boleh tak aku tempek rumah ko kalau aku ke sana?

ONE ZABA said...

sonata...kasut tu bukan tu bukan untuk pegi pasar tau. pakai dlm bilik tido je.

YB...ahlan wasahlan...slmt dtg...welcome....narukutangtang... wo aini...hehhh...hehhh.


sesapa yg naik gunung ni dialu-alukan. tapi bagitau awal tau.

arryani said...

Nak gak seliper tu....nak gak seliper tu!!!

wah bestnye dapat jenjalan sinun eh...saya teringin gak nak g sinun...entah bilalah nak sampai...

DUN Behrang 2020 said...

mentang2 dok sana...suma stroberi...nnti la kalo sapa2 dtg sini lak aku cari satu identiti...

LotsOfLove-Pearls said...

Wah..
bestnyer dapat cenderamata..
merah2 hoooo...

izman said...

aduii... potong stim je crita ni. mana gambar2 dan catatan pelancongan?

aku sekeluarga tahun lepas ada pergi sana. seronok. yg tak seronok cuma dapat hotel berhantu...

ada part 2 ke?

sonata anak kancil said...

Pu3Balqis: memang tengok kasut tu, kenyang memanjang....


OneZ: sayang nak pakai! berat2 ni...sume suka selipar tu!


YB: apa la ko ni...kalau CRV tak cukup, barulah bawak lori kecik / treler pun boleh!


Arryani: pegi jangan tak pegi - selipar tu OneZ banyak stok - jangan bimbang...gerenti ada...


Duh Behrang: kalau ko datang melaka aku beri cencalok...


LotofPearl: memang cantik.... sayang nak pakai...tu yang tayang kat you all....he he he


Izman: kali ni kalau gi sure tak dapat hotel berhantu...contact aje OneZ...( he he he tolong promote la ).

Part 2? tungguuuuuu......

GPI SKSV said...

Dun Behrang...

Teman cadang...
sapa datang ke BEHRANG.. singgah jumpa Dun..

dapat selipar cap Katak..
dan Beg Duit cap katak..

Sapa tak kenal DUN Behrang..? eh! Adun Behrang? OPS! Terlebih sudah...