CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Thank You For Dropping By & Feel Free To Be Part Of AGK

Thursday, May 28, 2009

Certot 1,2, 3.....

Certot 1

pagi tadi...

2 'strangers' - bekas murid aku - kurang pasti
dah bermisai dah bergarau suaranya....

cikgu , boleh sahkan sijil saya?

boleh - mana yang asal ?

tak bawak ...

tak bawak, tak boleh disahkan - kerani nak semak dengan yang original.

saya duduk jauh...

kat mana?

Gangsa...

ala Gangsa..... Jauh lagi Perak!

murid : errrrr......terpinga2.

semua kerani ketawa ngekeh2.....

**************************************************************************************

Certot 2

Ini kisah sikecik anak aku...nak pegi Jambori Asia-Pasifik di Melaka
dekat je tempat tu dengan rumah aku ni...
Tapi dia punya loghatnya bukan main lagi...
Dia tulis nota :-


Nasi 2 kg

Sardin cap botan - 1 tin kecik

Bawang besar - 3/4 bijik

Bawang putih - 1/2 ketul

3 bijik telor

( aku kata - bawak nasi??? errrrr......nasi ke beras???)

sardin MESTI cap botan !!!

*************************************************************************************

Certot 3

Terlebih dulu mintak maaf berbanyak
sekiranya ada orang belah2 Jasin terbaca certot ini.

Ini adalah cerita benar belaka...tidak direkaciptakan....tidak terniat apa2...

Staf aku sedang makan nasi lemak dalam bilik disiplin.

" sedap nasi lemak ni kalau makan dengan telur mata"
( ada kata telur mata kerbau , ada kata telur mata lembu ...
seme betul la tu...sebab telur kuning tu bulat kan...)


Dia pun sambung lagi.

"ni nak cite - kisah benar"

"sekali tu, saya pergi makan nasi lemak belah2 Jasin -
hala nak ke Tangkak. Saya pun order telur mata"


Orang gerai tu tanya - "goyang ke tak goyang?"

Saya tanya balik - "apa mende yang goyang?"

Dia kata - "telur dia la!!!"

"Telur dia? Saya punyalah gelak dengar buat pertama kali mende gini...."

(rupa2nya telur kuning tu, nak yang lembik / cair atau keras )

kami seme gelak cite ni ....aku pun kali pertama juga mendengarnya.

*
*
*
TAMAT













6 comments:

Tirana said...

Bila cikgu sonata kata telur goyang ke tak goyang..saya terfikir masa goreng tu goyang kuali atau pun tidak..hehehe

4 'so' bersaudara... said...

Cerita ketiga je paling menarik perhatian.
Yg 1st n 2nd tu baca sekali lalu je..

huhu...

teruk.. teruk...

ONE ZABA said...

telor goyang tu adik beradik ngan mangkuk hayun la tu kut...hehhh..hehhhh!!!

i'm soryyyy!!!!!

sonata anak kancil said...

Tirana : nasib baik kepala tukang masak tak goyang, kalau tak, orang yang makan telur goyang tu pening!

4 so bersaudara : lepas ni jangan cakap kat mama nak mintak telur pesen ni...cakap je telur separuh masak...he he he...

OneZ : orang Melaka ni , macam2 pesen depa cakap...( I bukan Melaka ye!)- hanya 'menumpang' di tanah Hang Tuah!

INTAN said...

wahahhahaha......

sonata anak kancil said...

Intan : kah kah kahhhhh.....