CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Thank You For Dropping By & Feel Free To Be Part Of AGK

Monday, May 25, 2009

siang & malam

malam hari - bulan mengambang ?

siang hari

14 comments:

INTAN said...

hampir daku tertifu

ONE ZABA said...

intan...aku pong

Yunus Badawi said...

Mujur korang cakap mcm tu. Kalau tak sia2 aku puji sonata pandai ambil gambar bulan mengambang.

SAHAR MISRON said...

Wah pandai ambil gambar ya. Selamat Hari Guru Cg Sonata....Orang Johor di Melaka sihat ke? Kami di Labuan semua ok. Hari Guru Negeri semalam, peringkat sekolah 29 Mei... Esok nak ke Penang, Persidangan PKPSM Kebangsaan

- jinggo - said...

he...
sama dengan intan & cgu one
macam ye....ye aja.
terkantoi.

azlina said...

indahnya taman mu..ni kalau duk bercinta di bwh bln purnama...sekali lampu daa...

Farid Rashidi said...

Salam,

Dua gambar itu boleh kita terjemahkan bermacam-macam andaian.

Kalau yang perhati betul-betul maka akan katanya bulan.

Tetapi percayalah, innafi khalqissama wa tiwal ard, wakhtilafillail li wannahar.. malam siang itu ada hikmahnya bagi mereka yang berfikir.

arryani said...

Siang hari, hantu menyamar jadik org..Malam hari, ramai org yg jadik hantu. (yg berperangai mcm hantu)

DUN Behrang 2020 said...

La...ingatkan bulan jatuh ke riba...kat umah pun ada lampu cenggitu atas pagar...tp "bolen" je sbb tak de bunga2an kat tepi2...tak tau lg nk hias camner...

azlanlin said...

Tafsiran berbeza.
Satu rupa dua wajah. Siang wajah lain, malam wajah lain..sedangkan rupa yang sama.

Paparan ini juga ada di Taman Tasek Taiping... hik..hik..hik..

Na Shari said...

Oh..mati2 na ingat tu gambar bulan tengah mengambang...

Erna Masfiza said...

memang real nampak mcm bulan..gambar time malam lebih cantik compare time siang..

sonata anak kancil said...

Intan : tidak terniat aku nak tipu!!!

OneZ : aku tak suka tipu - semuanya benar belaka...

YB : nampak ko tak ikhlas - nak puji - puji lah...buat apa nak ikut orang...ada kena bayar ko puji tu??? ngeh3x

Sahar Misron : hah macam ni lah YB - cikgu Sahar puji aku ...he3 - nampak noo gedik kena puji!!!Terima kasih cikgu!

Selamat bersidang la cikgu - sambil tu pi borong buah pala banyak2...kat Labuan kan mahal...

Jinggo : tak Jinggo - tak kantoi pun - memang betul - satu gambar malam , satu gambar siang...

azlina : seperti pungguk rindukan bulan....tapi bulan ni mengambang setiap malam...mai la sini wahai sang pungguk...

Farid Rashidi : Ya betul - sesungguhnya malam & siang itu menunjukkkan kebesaran Penciptanya...

Arryani : hantu ke orang ke sama je siang malam bagi mereka...depa macam ni tak tau & tak reti beza. Siang2 buta? Malam2 buta? pantang ada peluang , mereka seperti ni kira apa, janji dapat apa yang depa nak...( yang keje ambik barang2 la tu...)

Dun Behrang : la - apasal ingat bulan jatuh ke riba...kiamat la oiii...kalau jatuh sekali pun - gelap la dunia ni....susah apa - atur je pokok bunga ikut citarasa keliling lampu tu,kalau tak ,bawak mai hantaq sini...

Azlanlin : macam manusia gak - siang lain malam lain - orang sama...sori - sori ya...aku tak copy and paste Taman Tasek Taiping tu!!! cuba gi tanya YDP Taiping ( ada majlis bandaran ke??? ) - ke dia orang tiru aku... he he he...

Na Shari : usah gundah gulana - jangan ingat2 lagi - kang tak fasal2 susah nak tido...itu adalah hanya lampu atas tembok!!! Tak tipu - aku berkata benar belaka!

sonata anak kancil said...

Erna Masfiza : ya - malam lebih cantik banding siang...kan yang gelap tu menawan! he3x