CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Thank You For Dropping By & Feel Free To Be Part Of AGK

Tuesday, August 3, 2010

Sangat dihargai

Seorang guru yang sangat bermurah hati  telah menghadiahkan saya seekor lembu ! Dia nak bagi kancil kecik sangat...lepas tu dia suruh jaga pulak dah....aku tak sanggup nak jaga ni....apa kata kita.....( lihat di bawah ye...)

Lembu yang masih bertambat ini telah dihadiahkan oleh Cikgu Naman.....
banyak ke lembu cikgu yang dibela tu??? 
terima kasih diucapkan...
rezeki jangan ditolak !!!



apa kata kita pakat.........
Ada sape2 boleh tolong sembelih lembu ini ? 
Boleh kita bersama2 menikmati hidangan 
daging lembu sempena 
menyambut ramadhan al-mubarak tak lama lagi....!
Selamat Menyambut Ramadhan Al-Mubarak
*
*
*
*


yang ini pulak...buat aku malu sape diri aku ni
segan nak terima - tapi orang dah puji melambong2 tu - 
terima aje lah kan....
( dalam hati yang kembang2 kuncup ini : 
ramai jugak peminat aku ye....dengan tergedik2nya perasan sendiri )


anak haruan lima-lima
mati seekor dicelah daun
berenang sama anak kelisa
award dari mu , aku terima
untuk ku kenang bertahun2
Terima kasih Jejaka Desa !


28 comments:

n@m@n said...

nanti akak sonata buat sushi daging lembu ye!! hehe

sonata anak kancil said...

Naman : bila lah nak siap kalau sekor lembu buat sushi !!!

Jejaka Desa said...

Besor lembu ter weh.Buat rendang la jawaknye nanti

amira said...

hantar ke Ipoh sikit,.. sekilo jadi le..

Idalara said...

antarrumah anak2 yatim..termasuk anak2 akak...

Aki44 said...

Salam Sonata..

Hantar kat kampong biar pak chik, pak ngah, pak ude ker jaga sampai habih posa, korbankan dan panggil sume peminat Sonata. Kenduri kesyukuran ker.. aper2 je lah.

Cikgu Naman, leh hantar seko ke Kuatang ?

relevan said...

Buat semelih mula puasa nih..dapek sekilo kira ok..hehe!

indahhouse said...

salam kak sonata,
apa khabar kak? senyum saya pagi ni. apa kata lembu tu sembelih, wat frozen. sehari sekilo, sempat wat serunding tu :D
salam ramadhan kak..

sahromnasrudin said...

bagus cikgu naman tue..sesuai la dgn namanya..moga sentiasa aman

ONE ZABA said...

sembelih tak pandai lagi...tapi kalau bab perabihkan rendang daging, bagi je kat aku ni

Rozali said...

Assalamualaikum Cikgu Sonata

jangan sembih sekarang
bela dahulu
Qurbankan dia pd hari raya haji nanti
he he

Wassalam

sonata anak kancil said...

Jejaka Desa : jom kita sama2 merendang...

sonata anak kancil said...

Amira: boleh-boleh....he3x

sonata anak kancil said...

Idalara: insyaallah...no problem...

sonata anak kancil said...

Aki44 : w'salam ...bagus idea tu...Naman - awak hantar seko ke sana..

sonata anak kancil said...

Releven : awak tukang semeleh...he3x

sonata anak kancil said...

Indahouse : cepat la masuk sepital macam ni sebab setiap hari makan daging !

sonata anak kancil said...

sahromnasrudin: cuba mintak dengan dia - ade lagi tak lembu ...mintak hantar seko

sonata anak kancil said...

Onezaba : ho ho ho ..ko memang sesuai makan daging banyak sebab duduk atas gunung ! kasi panas sikit...

sonata anak kancil said...

Rozali : tak payah lah...kita pakat perabis raya puasa dulu...raya haji ade yang lain !

Zaitun said...

Boleh buat untuk korban nanti.

Aanas said...

first time dengar orang kasi hadiah lembu .. ok sesangat la tu, rejeki.. harga lembu mahal ok.. tapi bab nak menjaga tu yang tak tahan tu.. kat mana nak tambat, padang rumput mana nak bagi makan,.. kalau tambat area umah, harus bau hangittt seluruh rumah.. hihi..

Yunus Badawi said...

Tahniah! Semakin ramai peminat. Teruskan blogging dan citer2 menarik.

Hamzah Ian said...

wa.. makan lembu baru semelih best jugak

sonata anak kancil said...

Zaitun : cepat2 kita semelih nak sambut puasa ni

sonata anak kancil said...

Aanas : tu lah...berkawan biar seribu berkasih biar satu je...tu baru sorang bagi...lepas ni kawan mana pulak nak bagi apa ....Aanas ade nak bagi??? keh3x

sonata anak kancil said...

Yunus Badawi : terima kasih ... ko pun peminat aku jugak kan...tak ade apa2 ke nak bagi ? he3x

sonata anak kancil said...

Hamzah Ian : memnag best...fresh ! tak hingat donia la jawabnya