CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Thank You For Dropping By & Feel Free To Be Part Of AGK

Wednesday, August 18, 2010

Paparazzi sekodeng di Peringgit

Hari ke 8 Ramadhan - buat pertama kalinya hari ini selaku paparazzi AGK - aku telah sekodeng  Pasar Ramadhan di Peringgit....


Hu hu hu....orang punya lah ramai - berjalan pun boleh bersentuhan bahu.....tak sanggup aku nak pergi lagi...Hari ni hubby ajak aku & Farahin pergi ke pasar jualan kuih-muih dan segala bagainya....Kami pergi tadi pukul 6 menuju  ke Peringgit....belinya tak lah seberapa...Farahin nak beli roti kurasan...tapi hampeh !!! tahun lepas ade - tahun ni tak nampak pulak....habis tak ade aku beli popia basah....okeylah jugak 3 ketul RM 2 - jalan punya jalan ..... leceh betullah.......tak gemar sungguh aku....menci- menci....ramai sangat orang !!! sebab tu tahun ni aku boikot ke pasar ramadhan ni....tapi hubby ajak ...aku ikut aje le ! berjalan dan terus berjalan....nak beli apa???


hu hu hu......tak minat aku weh ! aku naik boring dah....sebab tak gemar berjalan2 macam tanpa tujuan ni....at last hubby beli kuih cucur udang.....tu pun beli yang kecik RM 2......tengok2 tak habis jugak tadi makan waktu berbuka ! ade lagi sikit tu....


layan aje le suasana pasar ramadhan di Peringgit ini...
jika berpeluang ke pasar ramadhan lagi....aku akan sekodeng tempat lain pulak.

 hubby bersama Farahin

19 comments:

n@m@n said...

setakat ni tak pergi lagi ke PARAM..hehe

Entri terbaru chekgu

Kisah Salleh Gregor Samsa Hina Islam dan Plot Graf Ketamadunan Melawan Masa

azlanlin said...

Sebulan bulan Ramadhan, PARAM di Peringgit tempat tuju saya setiap petang. Sewaktu d IPPM dlm thn 2007

sahromnasrudin said...

itulah keunikan kita...

indahhouse said...

Salam kak sonata,
Skodeng pasar ramadhan kak? hihi. sama ngan hubby saya, tak suka gi pasar ramadhan. katanya sesak sangat, tak tau nak beli apa. Tapi saya pulak suka pegi. sajer nak ushar kuih2 dan menu nasi kerabu. ;)

ina said...

Salam cikgu,

Wah, cikgu dah sampai PARAM Peringgit. Mcm mana dgn PARAM Tmn Seri Cempaka? Peringgit tu 2-3pelaung je dr rumah saya. Cempaka pulak sepelaung...jln kaki 10 minit je. Tapi dua2nya saya belum rasa nak singgah lagi. Mmg saya belum pergi mana2 PARAM lagi setakat nie.

ahmad humairi said...

salam ramadan,

beli sikit pun cukup,
beli banyak pun habis....

jangan habis dibuang udah!

Rozali said...

Salam Ramadhan Cikgu Sonata

saya belum lagi ke pasar ramadhan
Masyaallah
boleh kecilkan pahala
he he

Wassalam

Ayah Zain said...

salam SAK,

kat Duyong hari tu pun sosak masak. Memnag orang melaka suka g baza ramadan kan?

amy alisya said...

popia basah tu kira murah, ni kat n.sembilan sehinggit satu...boikot peniaga tu, baru die tahu

sonata anak kancil said...

naman : pegi jangan tak pegi...setahun sekali je

sonata anak kancil said...

azlanlin : belajar di IPPM ? kira baru lagi lah tu...

sonata anak kancil said...

sahrom : agaknya kalau tak ade PARAM - tak best ke??? he3x

sonata anak kancil said...

indahhouse : saya kureng gemar...sesak ! dah tua kot...

sonata anak kancil said...

ina : ??? rumah kat Taman Cempaka depan Tesco ke ? ... PARAM sana belum pegi lagi..hahaha bila pulak nak sekodeng kat sini...

sonata anak kancil said...

ahmad humairi : sebab tu tak mahu beli ! sikit takut tak cukup ...lebih kang membazir !

sonata anak kancil said...

Rozali : pegi lah...beri sokongan kat orang berniaga tu....

sonata anak kancil said...

Ayah Zain : bila balik ke Duyong ??? ntah2 kita berselisih bahu kot...he3x....saya tak pegi lagi ke sana

sonata anak kancil said...

amy : boikot aje la...tak pun mintak kurang harga...beritahu penjual tu....awak jual mahal sangat...kat Melaka 70 sen saja!!!

Shifu67 said...

gi pasar ramadhan... org ramai.. gesel sana... gesel sini... boleh kurus puasa... tu yg aku pun tak pe gak tu