CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Thank You For Dropping By & Feel Free To Be Part Of AGK

Thursday, August 12, 2010

Apa dah jadi ???


Kedudukan sinki di sebelah bilik air tetamu

*
*
*
*
*

hampir selesai kami nak beri salam solat terawih tadi....
(kepala lutut hubby sakit...baru nak okey....maka tak lah kami ke masjid / surau)

kedengaran bunyi seperti hujan lebat.....selesai salam terus keluar tengok....
rupa2nya dah banyak air melimpah keluar --- banjir dalam rumah !!!
nasib baik lah kami ade di rumah...kalau ke masjid tadi....

air masih belum sempat melimpah banyak ke ruang tamu...
kalau tak habis lah segala benda basah kuyup .....
ohhhh parahlah jawabnya kena mengemop...

itu pun tadi ntah berapa banyak kain buruk diletakkan - yang mop nya lain....
hu hu hu....saluran nya dah pecah / ntah lah apa masalah nya...sebab hubby serta merta tutup air di meter di luar rumah...tu je jalan selamat..........nak masak masa masa sahur samada guna air tangki atau bukak balik kat meter tu dan tadah air dalam baldi.......
serta merta jugak hubby telefon plumber - pagi2 esok okey lah tu....
nasib baik jugak hubby cuti ganti ...sebab weekend lepas dia ke Kuantan..........


problem - problem.....gunanya bawah sinki letak pelbagai barang toiletries dsb

16 comments:

n@m@n said...

nasib baik air ada lagi..

seksa kalau air takde kan?hehe

Dr.Araz said...

Lawa sinki... :)

nadz said...

salam..

nasib baik ada kat rumah...
Kalau masa ni kat sekolah, balik ja..rumah dah banjir..lagila haru.. tapi ini semua exercise tu..mop-mengemop
Salam Ramadan from mama nadz.

rosli said...

Salam Hjh Zaleha,

Ujian awal Ramadhan , tp saya percaya Hjh boleh cepat clearkan limpahan air tu, memang bernasib baik ada di rumah. Sabar Hjh.

sahromnasrudin said...

salam cikgu..cantik kabinet tue

Rozali said...

Assalamualaikum Cikgu Sonata

setiap trajidi itu ada hikmahnya
Alhamdulillah
tidak memudaratkan

Wassalam

sonata anak kancil said...

Naman : tersangat seksa ! alhamdullilah okey dah tengahari ni

sonata anak kancil said...

Dr. Araz : terima kasih....selamat berpuasaa

sonata anak kancil said...

Nadz : redha aje le....

sonata anak kancil said...

Rosli : alhamdullilah ok dah....ganti baru le jawabnya
( getah penyambung )

sonata anak kancil said...

Sahromnasrudin : terima kasih...sinki lama

sonata anak kancil said...

Rozali : syukur dah okey dah hari ni...

Jejaka Desa said...

Dugaan bulan pose ter weh...

sonata anak kancil said...

Jejaka Desa : ye la tu...dugaaaaann...sabo - sabo

LiNda said...

Salam kak , moga sihat ketika ini bersama keluarga .

Alahaiii... boleh hilang sabar bila melibatkan sinki . Air melimpah ruah . Rasa tak selesa . Sibbaik akk ada dirumah .

Shifu67 said...

boleh masuk harian metro ni... mangsa banjir di bulan ramadhan