CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Thank You For Dropping By & Feel Free To Be Part Of AGK

Friday, August 27, 2010

Jelajah PARAM Duyung

petang tadi buat urusan memfotostat di Duyung 

sementara fotostat siap dalam masa 20 minit...sempat lah kami menjelajah ke PARAM Duyung....

pergi dah dekat pukul 6 macam hari tu la...sesak dengan manusia ! 


jadi kami hanya beli 2 keping murtabak....ramai orang beratur nak kan murtabak ini...ntah apa nama tatau lah...tapi kira femes jugak lah...kalu orang dah berderet beratur tentu lah sedap kot !!! ahhhh...ikut ke selera boleh tak hingat dunia ....sedap punya fasal...sanggup beratur

                                                     murtabak                             potato spring

 murtabak                   ayam percik

si Farahin pulak nak sangat beli ayam percik....seketul RM 2.50.....penjual tu kata 4 ketul RM10.00....betul lah tu dik...nak kenen agaknya suruh beli sampai 4 ketul...sape nak makan mak oiiiii............so beli seketul saja.  Potato spring pulak....hanya mengambil gambar saja.........tak beli pun....bukannya apa....terkejut aku tengok.....hahaha....member aku yang jual ! tapi ade aku kisah? ......dia tolong kawannya pada hari tertentu.....


sata & otak2

jalan - jalan - jalan dalam kesesakan manusia pergi & balik...terjumpa dengan sata & otak2.....terasa nak cuba sata....belilah satu cucuk....alahai RM 2.00 untuk 3 bijik ......katanya direct impot dari Ganu.....tak kisah lah.....aku beli aje le...mahal rege nya...naik bas ekspress @ kapal terbang???



seperti biasa....anak & abahnya - perhatikan abahnya baru gunting rambut !
meninjau2 sekeliling gerai....beli tak jugak !!!!


pergi kedai fotostat - dah siap dalam masa yang ditetapkan ade beberapa set belum siap...
balik rumah goreng ayam.....hu hu hu....hari ni makan nasi ayam !


~~~~~ selamat bersahur ~~~~

10 comments:

nadz said...

Assallamualaikum Cikgu Sonata,

Sedap-sedap nampaknya juadah PARAM Negeri Melaka.

Mama nadz sekali pun tak pergi lagi PARAM. Dengar cerita kat sini pun nampaknya macam ramai bersesak.
sekarang dah terliur sata!

ina said...

Salam Cikgu Sonata,

Dulu2 kalau posa mesti ngidam mcm2.Tp skrg dh tertutup nafsu. Setakat semlm (16 Ramadhan), belum jengah lansung ke mana2 pasar Ramadhan. Mungkin esok lusa lah kot, sb dh tak tahu nk masak apa lagi utk berbuka.

Ayah Zain said...

salam,

aku setuju kalau dah beratur panjang, memang sedap.

satu lagi kalau ada orang cina datang membeli, sure masakan itu sedap

Rozali said...

Salam Ramadhan Cikgu Sonata

aduh hai param...param
kalau tak ada param macam mana yerr


Wassalam

imanshah said...

Salam, saya dah 4 hari ini tak g PARAM, berbuka ada orang taja..haha

sonata anak kancil said...

Nadz: W'salam.Kita pun jarang pergi ke pasar ramadhan ni...baik lah masak serba sikit je...

sonata anak kancil said...

Ina : samalah masuk minggu ke 2 kebanyakan menu dah masuk round ke 2 jugak !

sonata anak kancil said...

Ayah Zain : betul cakap awak tu ! Bila nak ke PARAM Duyung lagi???

sonata anak kancil said...

Rozali : ntah lah...saya pun tatau la....ramai penjual pembeli pun ramai ...ade penawaran ade la permintaan nya...kita yang dah tua ni dah tak larat dah....

sonata anak kancil said...

Imanshah : best lahorang taja....banyak dapat pahala penaja tu...awak dapat kenyang !