CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Thank You For Dropping By & Feel Free To Be Part Of AGK

Saturday, August 28, 2010

plan your work & work your plan !

macam2 nak buat hari ni...masa seciput aje


pagi2 tadi - selesai solat  + baca Quran

1. basuh baju guna tangan ! ni baju2 yang glamor..he3x...mana boleh masuk mesin...habis labuci2 kang

2. ambik pakaian lain masuk dalam mesin - biar mesin basuh...! dah siap pun....dah senyap tu...siaplah tu

3. alamak bila jemur...macam mendung pulak...apa2 pun jap lagi kena sidai jugak!

4. nampak limau nipis melepek dalam plasik - banyak jugak lah kakak angkat merangkap sedara bagi...dah beberapa hari...baik aku  buat jus.....tak ingat pulak nak snap....dah siap masuk dalam plastik kecik2 ...masuk peti sejuk kasi keras...bila nak minum teh o limau - letak aje la !


 jus limau nipis


5. lepas tu nak perah pulak buah kedondong yang dah lama terperok dalam peti sejuk...kononnya nak buat jus jugak......siap 3/4 aje........alamak juicer dah tak boleh kerja ! apafasal pulak ni??? kalau tak jalan jugak ...kenalah hantar kompeni


jus kedondong dapat 2 bekas je....bila dah dapat jus - masukkan dalam bekas macam ni+ seketul asam boi + air gula ....bila nak minum - ambik 1 bekas ni + air.....sedap youuuu.....! 

6. lepas ni karang nak ke kedai printing...adelah kononnya nak buat print kad...tu pun kalau jadi...

7. kalau selesai kat kedai printing nak terus ke kedai jual kerepek2 ke / keropok2 ke......he3x.....cari kerja senang ...duit pun dah ade kan...............gi beli sudah le....kes suntuk masa....kalau okey -  beli...tak okey ...tak payah

8. balik dari kedai tu...cadangnya nak ke kedai kamera ke....kedai jual asesori ---- sebab nak cari kabel handycam yang ntah lesap ke mana...mungkin si Mohd dah buat cicir tatau la....dia guna sebelum ni....bila hilang buat senyap aje tak beritahu.....bila kita nak guna.......haru lah cari tak ade...bertuah betul lah budak ni
( cadangnya nak guna hari Isnin ni...majlis rasmi serah tugas....ha3x.....)

9. lepas balik dari kedai ni.............baru lah nak jengok2 ke dapur...ape ke mende nak masak hari ini .....tak perlu fikir lagi........apa yang ade stok...hantam aje le !

10. kalau dah siap masak......nak ke asrama si Fahd hantar jugaklah juadah tambahan berbuka pulak.....dengar cite hubby nak heret ke tempat kawan dia jual murtabak....oke lah


bila masa aku nak tengok tajuk esei pulak oiiii.......semalam petang dapat bahan dah.... sabo dulu ! mana sibuk nak ke sekolah baru....biaq pi la dulu....sebelum ni pun aku dah lulus....gatal gi daftar semula...semangat tinggi nak dapat 4 !!!!



hu hu hu.....jangan aku berangan sudah le....sebelum keluar ni....tulis dulu cita2 hari ni...harap semua berjalan lancar ! ni dah 1/2 jam dok membelog.......ok jumpa lagi kawan .....malam2 karang ke.....sape2 singgah ke rumah aku ni....aku tak ade tau !

9 comments:

Rozali said...

Salam Ramadhan Cikgu Sonata

Aktiviti untuk diri sendiri, hubby dan keluarga
Allahuakbar.....
banyaknya pahala
moga Allah menyayanggi cikgu

maju terus maju

Wassalam

imanshah said...

Salam kak...org2 bujang trang tang-tang yang dah nak masuk senja macam saya nipun hujung minggu banyak keje nak buat, especially bab2 mengemop lantai dan memesen baju-bajuan...selamat berhujung minggu

penjejak maya said...

salam,

org yg berjaya ialah org yg dpt merancang dgn baik..

Ayah Zain said...

salam SAK,

bagus kerja2 cikgu tersusun sperti yang dirancang

Yunus Badawi said...

wah sibuknya ko. Tapi sempat jugak tu buat n3 hehehe

Selamat berbuka puasa.

hazeleyed lady said...

ass-salam
Dah malam...dah berbuka...mesti dah selesai semua keja dalam senarai ek.
Selamat sambung puasa esok hari...
dan selamat buat list baru...hahaha

senyum!

4-a&nazrah said...

menarik idea jus limau nipis tu, nak tirulah..

cikgu isza said...

kerja yang tak akan habis..
:),
alamak..
limau dan jus tu..
tertelan2 air liur ni..

sonata anak kancil said...

Rozali : inilah rutin hidup kita !


Imanshah : aduhai beruntung sape yang berpasangan dengan cikgu Imanshah ni...RAJIN !!!


Penjejak Maya: betul tu...so work smart & work hard


Ayah Zain : cikgu ginilah...AZ pun sama jugak kan !kalau tak - haru jadinya....apa2 perlu planing!


Yunus Badawi : buat N3 pun salah satu tugas jugak ! ha ha ha.....awak pun sama....sambil menyelam minum air.......nak gi surau buat N3 - hantar anak buat N3...beli barang kat pasar buat N3...dah nak masuk tido pun buat N3...ha ha ha lagi hebat


Hazeleyed lady : sampai malam kerja semua dah beres....malam hubby nak ajak gi keluar dah terbongkang !!!


Nazrah : bila ade jus limau ni...macam2 boleh buat ...nak buat teh limau ke...nak buat sambal ke....jus dah siap...tapi masam2 + rasa kulit limau sebab blend dengan kulit2....nak untuk slim boleh lah....kalau masam letak la gula


Cikgu Isza : sedappppp........! buat lah....jus kedondong tu cikgu cina saya ajar....katannya kalau amalkan boleh kikis kolestrol/lemak...he3x berpuasa & buang lemak ! jus limau pun !!!kalau rasa pahit/ masam tambahlah gula + air batu....fuyooo! kalau gatsrik kurangkan la.....jus sangat pekat