CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Thank You For Dropping By & Feel Free To Be Part Of AGK

Monday, August 23, 2010

Ohhhh...sesak nya !

Petang semalam hantar makanan untuk Fahd di asrama. Hala pegi ikut highway AMJ, tapi hala balik lalu ikut Duyung...


Apa sudah jadi? Alamak lihatlah ini !!!


PARAM Duyung sangat sesak - sebab mereka ni berniaga kiri kanan jalan depan deretan kedai...Memang sempit - lebih sempit berbanding PARAM Peringgit. Kalau di Peringgit yang aku pergi tu bersesak2....kat sini waktu "kemuncak" - he3x.....waktu jam 6 petang le.........ho ho ho...........mahu berlaga serba serbi ! tak lah aku pergi...


tengok ni macamana pembeli parking kereta @ motor..........kena lah letak sampai 2 lapis di tepi jalan...dan ini secara tak langsong "mengecilkan" keluasan kita yang nak lalu di jalan raya ini ! Jammed !!! Yang nak keluar masuk simpang.....yang nak datang singgah ....semuanya boleh jammed............ho ho ho.............buang masa kalau takat  nak beli kuih  satu dua....lebih baik lah batal kan kalau nak ke sini pada waktu seperti ini....kalau pergi awal selamat lagi kot.......selamat menjalani ibadah puasa hari yang ke 13.

18 comments:

Ayah Zain said...

salam SAK<

salam ziarah. PARAM? hhehe dah macam indon pulak. pasar ramadan yer.

p/s terimngah kat param drpd tampin pelawak mesia dulu.

Kak Nora said...

Salah satu 'feature' bulan puasa ialah PR. Bersabau aje le. Tapi saya memang elak perg ke PR. Beli kuih di gerai kuih yang penjualnya kami kenalje.

Ummi Humaira said...

salam cikgu...

hui hui hui sedihnya ummi tak pernah jejak lg PARAM Ramadhan ni dan sblmnya.... hubby gi beli sorang2 jer ,senang dan cepat....

zulkbo said...

Salam bertandang di awal pagi..moga ceria dan sihat selalu...memang nampak sesak,bersabar je la ..he he

relevan said...

Sekaranng di mana sahaja berlaku kesesakan..dalam masjid dan surau pun berlaku juga..tapi selepas raya semua kembali pulih..

penjejak maya said...

salam,

saya kalau membeli juadah berbuka puasa lebih suka pergi ke bazar ramadan yang lapang tak suka nak berhimpit camtu..

sahromnasrudin said...

param ohh param..nape ko sesak???..klu aku tak sesak, tak lakul a aku hehehehe

Rozali said...

Salam Ramadhan Cikgu Sonata

param
param
kalau tak ada param macam mana yer

Wassalam

ckLah@xiiinam said...

Demi anak tercinta ya...redah jugalah ummi!

sonata anak kancil said...

Ayah Zain : W'salam.Bila balik sini? Sesak sangat !

sonata anak kancil said...

Kak Nora : samalah dengan saya jugak kak....tak kuasa nak pergi...masak lagi seronok

sonata anak kancil said...

Ummi Humaira: kalau macam ni kan...tak yah pegi...buang masa aje

sonata anak kancil said...

Zulkbo : bila macam ni nak cepat jadi lambat ! bulan puasa - sabo aje le

sonata anak kancil said...

Releven : sesak kat masjid bagus ! ni sesak kat PARAM ! lu fikir la sendiri.....

sonata anak kancil said...

Penjejak Maya : saya pun naik pelik....apa lah yang seronoknya bersempit2 macam tu....ohhhh tak kuasa saya!

sonata anak kancil said...

Sahrom : mana2 sesak....pelik jugak...memanglah sibuk nak raya satu hal.....saya tak kisah pun! relax aje....anak2 pun sibuk nak exam

sonata anak kancil said...

Rozali : ntah lah Atuk...tak makan lah agaknya !!!

sonata anak kancil said...

CkLah : ye CkLah...sibuk macamana sekali pun ...spend jugak masa dengan yang sorang ni...hantar bukan untuk aje.....
untuk dimakan bersama kawan2 nya jugak !!!