CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Thank You For Dropping By & Feel Free To Be Part Of AGK

Sunday, August 8, 2010

KERA : " Jom kita pegi sekolah" !!!

Kalu nak jelas...zooom sendiri !

 kera biasanya kita tahu tinggal dalam hutan...tapi kera kat atas ni tak nak tinggal dalam hutan sebab diorang dah moden - suke pergi sekolah !!!


petang tadi hantar Fahd balik ke asrama...gambar ni dirakam sebelah pagar sekolah dia...sambil tunggu Fahd nak ambik buku balik rumah @ outing kat pak gad ....berkeliaran sang kera - kera ni  - bertenggek atas pagar...kalau sempat ambik masa diorang beratur lagi lah best.........tapi bila aku nak snap terus bertempiaran mereka melompat2....macam kera kena belacan ? macam kera dapat bunga? tergedik2 macam kera ? macam anak kera? (teringat  mantan bos aku kat KL dulu cakap "macam anak kera" ko ni...hu hu hu...) apa2lah semua boleh......kalau tengok ni....kera pun pandai nak pergi sekolah......


sedihnya ade budak @ manusia yang layak ke sekolah  tak suke pergi sekolah.....baik jadi kera aje le - ikut resmi kera tinggal dalam hutan .... mereka suka ponteng - masuk hutan - masuk semak...ntah apa yang dibuat tatau la....kesian kat mak-pak bila tahu anaknya ponteng sekolah...buat habis beras aje...

13 comments:

imanshah said...

dulu masa saya di usm, kera selalu masuk bilik, habis barang2 saya diseleraknya

nadz said...

Assallamualaikum Cikgu sonata,

kera pun nak belajar dan masuk sekolah...budak-budak kita ja ada yang tak mau belajar..
tapi..

imanshah: lagi best kera depa masuk Universiti... !!

KAMATO said...

hutan dah kena tebang, kera pun duduk terpaksa duduk bandar

amira said...

jangan bagi kera makan walaupun sebijik kacang..
ini kisah benar..
gara2 hanya memberi sebiji kacang kepada seekor kera..
esoknya asrama perempuan diserang oleh sekumpulan kera!!

nza said...

kera zaman ICT la kaka..kt area sk saya pn byk kera2 nie....

relevan said...

Huh..dia orang pun nak belajar juga agaknya..sikit lagi masuk kelas lah tu..

sonata anak kancil said...

Imanshah : zaman akak lagi hebat macam2 ade ! bilik tu tepi hutan ka???

sonata anak kancil said...

Nadz : W'salam...tu kera dah lulus periksa...dapat masuk univ.

sonata anak kancil said...

Kamato : samalah jugak harimau masuk bandar!

sonata anak kancil said...

Amira : sape menang dalam serangan ini??? budak perempuan ke kera???

sonata anak kancil said...

Nza : kalau gitu buat zoo aje kera2 tu...

sonata anak kancil said...

Releven : lama2 kera dengan budak serupa aje ! cikgu pun konfius

4-a&nazrah said...

kera pun pandai, pilih sekolah asrama penuh..hehe