CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Thank You For Dropping By & Feel Free To Be Part Of AGK

Friday, May 21, 2010

Sepetang di Sungai Melaka


pernah naik boat cruise ini?
jika belum silalah  bertandang  ke Melaka...
.lebih cantik naik di waktu malam
dengan lampu2 bergemerlapan....
dikiri kanan tebing sungai ini dan dibangunan sekitarnya

 

sepanjang sungai ni telah diupgrade kan....dulu2 nak tengok pun tak lalu

 
sebelah belakang bangunan telah diupgradekan
di letakkan papan...untuk pejalan kaki
dan semuanya telah dicat baru....sangat cantik...seperti di luar negara...ala inggeris gitu...

 

pandangan ini dari atas jambatan ....namanya Jambatan Pasar
jambatan yang menghubungi sebelah kiri ialah Kg Jawa ( dulu2 agaknya )
sekarang kalau orang tanya nak beli barang kat mana ...kat Kg Jawa!..dah jadi bandar
sama juga sebelah kanan ialah Kg Pantai....( pun dah jadi bandar )...
kalau  orang sini tau lah...
sebut nak beli barang2 borong banyak di bandar Kg Pantai ...

 

inilah pelancong yang telah menyusuri Sungai Melaka pada minggu lepas....
Pelancong dari Taylor's College, UIA & KMS


32 comments:

ayeen said...

oh well. im a tourist. haha

nadz said...

Assallamualaikum Cikgu Sonata,
Memang cantik dan seronok juga naik boat menyusuri Sungai Melaka.
Tahun lepas mama Nadz dah bawa pelajar ke sana. Waktu malam lagi cantik..kampung Morten ke apa..rumahnya comel2 dan cantik.

Cik Amy Sensei said...

salam perkenalan buat cikgu sonata..

waaahh.....cantik jugak ye pemandangan di sungai melaka tu kan....tak pernah lagi saya jejak kaki ke situ..tapi pemandangan di situ seakan sama dengan pemandangan di water front kuching ni...

ahmad humairi said...

memang patut diupgradekan...SUKMA kann???

Ann said...

cantik..cantik... cantik... nk pegi jgk lah..

mama ju, said...

salam cikgu

Menarik jugak tu...

Anak ada 3 org je?

4-a&nazrah said...

wah, jauh datangnya tourist tu ye..hehe

hmm, rindunya nak jalan2 melaka, kenapa masa kami dok sana dulu benda2 ni semua takde?

TokNabe said...

Setahun sy dok melaka tp kenapa tak pernah terlintas nak naik bot ni.

Sekarang memang nampak sangat menarik sekitar sg melaka ni.

sonata anak kancil said...

ayeen : ye le...tourist la tu

sonata anak kancil said...

nadz: ye betul...sebelah malam memang cantik ...Kg Morten - kampung lama untuk tujuan pelancongan

sonata anak kancil said...

Cik Amy Sensei : tk - salam kenal...ye hampir2 sama...sialah datang ke sini...saya sudah tiba
3x ke Kuching

sonata anak kancil said...

Ahmad Humairi : sebelum SUKMA lagi dah upgred...SUKMA lagi le....datang lah waktu SUKMA...bukan jauh benor!

sonata anak kancil said...

Ann : jom datang sini cuti sekolah nanti

sonata anak kancil said...

mamaju : cantik mamaju...
anak ade 5 ...yang sorang tu kawan anak ( budak Sabah )

sonata anak kancil said...

Nazrah : itu zaman bila Nazrah....sekarang dah bertambah maju!

sonata anak kancil said...

Tok Nabe : setahun tu kursus ke? macam2 la ni kat Melaka..nak dengan tak nak je...tak yah gi jauh

NZG said...

Salam...dh berubah sakan Melaka sekarang,teringt dulu2 p Kg.Jawa belu bunga telur unt Maulidur Rasul SMKBB,stesen bas express pun dh pindah kan?lama x p Melaka,last skali p thn 2005..tu pun x hbs ronda..moga2 dpt ke sana ujung thn ni..

penjejak maya said...

salam,

inilah projek yang dirancang dulu tu nampak dah bersih dan menarik..

rosli said...

Salam Hjh Zaleha,

Saya bulan Jan dah naik bot tu, mmg best....next time nak jumpa sebelah malam pulak...

Cantik gambar2 yg hjh postkan

Rozali said...

Assalamualaikum Cikgu Sonata

saya dah dua kali naik
bessssst

malam lagi seronok
warna warni

Wassalam

manzlie said...

salam from Makkah


cantik dan bersihnyer sungai melaka ..cam kat venice lak..heheheheh


waslam

Ummi Humaira said...

salam cikgu...

bila ler masanya ummi nk gi melawat Melaka lg ,
tp kalu ksana ummi nk cikgu yg tolong jd mutawifnya , boleh? he he he mcm kt arab ler plak...

Zaitun said...

Walau pun kak Zai selalu ke Melaka tapi belum pernah naik cruise.

Dulu sungai ni kotor dan berbau tapi sekarang cantik tak kurang hebatnya jika dibandingkan dengan luar negara.

sonata anak kancil said...

NGZ : now I know you...pernah nampak letak, main teka je takut salah orang! sekarang dah banyak berubah....melawat melaka bererti melawat malaysia....tak payah ke tempat lain!he3x

sonata anak kancil said...

penjejak maya : susah2 dulu. senang kemdian...kalau tak buat perojek macam ni...dok takuk lama aje le....dulu2 sungai ni sangatlah sakit mata memandang

sonata anak kancil said...

Rosli : dah datang nanti jangan lupa naik bot sebelah malam...rugi kalau tak naik....( rugi dari segi pengalaman...bayar tetap kena bayar )

sonata anak kancil said...

Rozali : bila nak naik lagi??? SUKMA ni datang la....ramai pelancong datang!

sonata anak kancil said...

Manzlie : ye ye...macam gitu la kira2nya...( walaupun tak sampai ke Venice - tengok gambar aje )...tak dapat ke sana....melaka jadi lah...mana ade kat negeri2 lain!

sonata anak kancil said...

Ummi Humaira : datang la lagi...hari tu datang tak naik ye...hahaah kali ni kena naik jugak! nak mintak jadi mutawif? no problem!!!tapi mutawif ni kena "booking" dulu...
he3x....takat nak naik bot tak no hal ..

sonata anak kancil said...

Zaitun : lain kali bila datang ke Melaka...jangan lupa naik bot..tak payah nak keluar negara...

Cik Yang said...

Salam!! Wou! dah cantik air sungai Melaka nih.. nantilah turun ke selatan bolehlah singgah kat sana. p/s Cikgu Sonata ..Salam kembali , lama tak jumpa saya sibuk sikit sekarang nih!.. betul, kita bagi mereka peluang kerja, setuju tu. Kalau boleh anak tempatan pun boleh buat duit tetapi mereka kena pergi kursus dulu, cara2 menguruskan rumah tangga ... bagi jadi pro. Happy belated Teacher's day and Selamat Hari Ibu!!

farahin said...

i look fat in the photo.
=(