CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Thank You For Dropping By & Feel Free To Be Part Of AGK

Thursday, May 27, 2010

Batik oh batik....




Hari ini hari Khamis.


Hari Khamis -
kakitangan gomen diminta memakai baju batik.
( swasta - tatau la pulak....! )

Ingat tuan/puan - batik Malaysia tau!


Sejak dikehendaki memakai batik....
hu hu hu berderet jugak lah susunan & giliran membatik ni...setiap minggu - batik berbeza....Kadang2 ade terlupa jugak! Kalau terlupa hari apa - tak perasan dah hari Khamis....lupa lah jawabnya...

( kalau time ingat....oppppsss...aku selalu ingat! )


Tahun sudah2  ni, aku & geng yang lain selalu saling bersms - ingat hari ni pakai batik....pernah member terlupa....nasib baik you sms ---- I gosok semula baju batik! Ha ha ha.....penting juga saling mengingati ni ye....



Hari ini aku memakai baju batik ini......
( rajin sikit - aku pakai lah juga akseseri manik2 gitu....he3x )


27 comments:

kak su said...

Salam Puan...

Wow!...Cantik nya...

Aaa...cakap hari khamis cikgu pun kena juga ker??? Ingat org oppice jer...

Bila keluar hari khamis tenguk org gomen nii...cemburu...tak dapat keja gomen...rezeki akak pegang duit juta-juta tenguk duit juta2 tak da perasaan...sebab duit org... tapi bila pegang sekeping rm50 besar nilainya...hee..heee...

Wslm

Ummi Humaira said...

salam cikgu...

kat China ada tak batik aaar ,x perasan le plak . tp yg penting sutera ada... he he he

saja nk menyakat , bila tarikh bertolak ? ummi btlk 4 Jun nnt

penjejak maya said...

salam,

selalu sahaja terlupa kena pakai batik..

ahmad humairi said...

Isnin - pakai blazer sebab ada perhimpunan rasmi.
Selasa - pakai biasa.
Rabu - Pakai uniform (kokurikulum)
Khamis (arini) - pakai batik.
Jumaat - Sut Melayu.

Zaitun said...

Lama kak Zai tak pakai baju2 batik bukan apa malas nak hantar dry clean, mahal pulak tu.

indahhouse said...

salam kak sonata,
wah, batik mahal tu. wink wink..
mesti penat nak kena cari batik wane lain2 kan kak? kaya tokey batik camni. ;)

nza said...

skrg tiap thn staf sk wat baju brtema batik...brtmbah la koleksi....

sI tEDI said...

ari ni x pakai batik. sbb x g kerja! he he he

manzlie said...

saalam from Makkah..


cantikknyer baju batik cikgu....


wslam

haslina said...

cantik cantik...swasta x kena pakai pun...

salam singgah dan salam hari khamis..

sahromnasrudin said...

batik jawa pun cantik..lain dr yg lain..asyik batik kelantan terengganu je..naik bosan gak huhuhuhu

4-a&nazrah said...

sebab leceh nak gosok batik asli trg ni, saya beli je kain pasang corak batik, hehe

ONE ZABA said...

aku tiap hari pakai batik...time mandi la.

cikgu isza said...

malas pakai batik ori sebab malas gosok..

atty's said...

salam cikgu ..
cantik lah baju batik tu ..so sweet bunganya ..

nadz said...

Salam Cikgu,
Batik!
baju batik ni..kena jaga macam puteri..nak basuh kena dengan lemah lembutnya..nak keringkan kena cari teduhan ..nak iron..lama masanya..

sonata anak kancil said...

>>>> kak su : takut saya nak pegang duit juta2 ni


>>>> ummi humaira : nak cari sutera cina pulak...pegi 4 hb gak!


>>>> penjejak maya : tulis notis besar2 - biar senang nampak


>>>> Ahmad Humairi : hari senin & khamis aje kita sama....rabu , aku tak pakai uniform...


>>>> zaitun : kalu malas dry clean - buat wet clean!

sonata anak kancil said...

>>>> indahhouse : macam2 kaler ade...kayo tokey batik...tk singgah sini


>>>> nza : koleksi macamni banyak jugak! time function pakai la..pas tu simpan ...he3x


>>>> sitedi :amboi2 cuti panjang nampaknya


>>>> manzlie :terima kasih....buat aje le koleksi


>>>> haslina : tk singgah AGK...kalau nak pakai apa salahnya...pakai aje le!

sonata anak kancil said...

>>>> sahromnasrudin : saya tak berapa gemar batik jawa...kain nya spt agak licin....orang beri ambik aje le...lebih suke batik ganu...kain cotton


>>>> nazrah : mana boleh ....sokong lah batik m'sia


>>>> onezaba : apa kena ko ni...mem ko pakai kain pelikat ke?


>>>> cikgu isza : ikutkan sama la jugak...leceh betul nak gosok...tapi gagahi jugak la menggosoknya


>>>> atty's : tk....beli kat ganu



>>>> nadz : senang aje basuhnya...hanya basuh2 lalu air aje..bukan kotor ....lepas tu hang dalam bilik air! saya memang jaga betul batik ni....kalau jemur tengah panas...habis lah pucat lesi jadinya baju tu

kakpah said...

salam. lama tak menyinggah sini.
cantik batik tu. suweet je.

Yunus Badawi said...

mesti dah tak muat almari dgn koleksi batik. Batik ni tak boleh selalu recycle - nanti org perasan hehehe

DUN Behrang 2020 said...

Cantik baju tu...tentu ayu bila mamakainya....

sonata anak kancil said...

kak Pah : samalah jugak saya - lama tak ke tempat kak....sempat menyapa gitu2 aje

sonata anak kancil said...

Yunus badawi : aku kira apa...nak kata banyak tu....tataulah...dok membeli aje...ko ni bijak sungguh- macam pak nujum....hari ni aku nak pasang bedroom wardrobe closets! tak muat la tu

sonata anak kancil said...

Dun Behrang : baju je ayu....orangnya dapat tempias ayu bila pakai...he3x

Nida said...

Salam...

batik ni memang cantik.. tapi nak menggosok tu yang maleh

sonata anak kancil said...

Nida : memang betul! sy suka batik....bila menggosok...bercinta! kdg2 sy hantar gosok jika dah tak larat sangat