CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Thank You For Dropping By & Feel Free To Be Part Of AGK

Friday, May 28, 2010

hari cuti - duduk dalam kapal pecah....

Hari ni Cuti Hari Wesak.....


Tapi kita orang kat rumah  ni dah macam dalam  kapal pecah!
 Hu hu hu berkecah - bersepah....
Sebab dalam master bedroom sekarang sedang renovation - buat kabinet baru....
Banyak sampah....sape2 boleh tolong nih???
alamakkkk.....macamana lah nak berkemas balik ni....

bahagian ini nak digantikan dengan built-in....dah lama -
tak sedap mata memandang
fikir punya fikir - ubahsuai semula...last week bahagian letrik
 dah siap sebahagian...hari ni letak lampu kat plaster ceiling pulak....
asalnya ceiling biasa....lampu jenis lain...kali ni - tukar plaster ceiling -
so lampu pun kena tukar jugak lah.....



semua kain baju dan macam2 "sampah" masuk dalam plastik hitam.....
bila masa nak kemas ni mak oiiii....
beg atas sofa dah lama tersadai - baru2  je letak tu....
nak masuk baju dalam beg tu tak masuk2 kan lagi....tak kemas2 lagi.....
masa dah dekat nak terbang ni........ dalam bilik lagi.....ohhhh...banyaknya!!!
aku terpaksa bekerja keras mengemas
 serta merta sebaik saja kerja2 pemasangan siap dalam bilik nanti...
tak ade rehat la jawabnya!!! tak pe...minggu depan -
berehat lah aku pi makan angin...........he he he......

21 comments:

Ummi Humaira said...

salam ...

seb baik tak der bdk kecil , kalu tidak lagi haru biru ...

he he he lepas ni kita menuju haluan tersendiri .. cepat2 pek baju tu ...

sonata anak kancil said...

ummi humaira : memang...ni pun dah tonggang terbalik!!! pek baju sikit je....tiba sana tak cukup beli! ( biasanya gini la....)

manzlie said...

salam cikgu sonata..


perlukan khidmat eric lie...?


waslam

LiNda said...

Larikssss...

Tak dapek den nak nolong !

hahahaha

azlina said...

salam sonata....
kapalpecah ....
rmh ina x yah renovate pun dh mcm kapal pecah dah ...
anjung luar dah jdi kilang papan..luar pagar ternak rabbit dlm jgn cerita skrng cuti semua ada rmh kemas pagi teghari sepah balik kemas tghari ptg sepah balik mana tak ramai ni duk bersantai-santai...he..he...

sonata anak kancil said...

manzlie : saya tak mahu khidmat erci lie....saya mahu khidmat En Lie @ CL....!

sonata anak kancil said...

Azlina : wow dah ade kilang papan....duit masyukkkkk.....

saya suke rabbit....
cakap2 nak bela la....
hubby pun "marah".....jangan hari ni bela....esok aku tukang beri makan!!! ha3x....kensel....!

sonata anak kancil said...

Linda : dapat datang tolong....ahhhh...lega!!!

apo nak kato...kan......sendiri buat sendiri tanggong la kan...he3x

ahmad humairi said...

AKU BOLEH TOLONG....

TOLONG TENGOK....OK GAK PE...

Rozali said...

Assalamualaikum cikgu sonata

mula2 ni bersepah tak apa leee

nanti dah siap
baring telentang tenguk plaster ceiling dan lampu baru tuuuuu
indahnya
he he

Wassalam

Hajah Zainab bt Abdullah said...

salam hajah,

sabar...dah nak siap tuh...nanti seronok ler...boleh kemas2...hias cantik2, sedap mata memandang!

kak nab ucapkan selamat berangkat!

sonata anak kancil said...

Ahmad Humairi : aku takut mato ko juling bila tolong tengok! baik tak yah tolong tengok...

sonata anak kancil said...

Rozali : he3x...dah 3/4 siap ni - huh bukan main sedap lagi mata memandangnya...kalau baring telentang mata kejam...gelap jugak - tak nampak langsung ceiling tu! ( esok mungkin siap sepenuhnya...)

sonata anak kancil said...

Hjh Zainab: dah 3/4 siap ni kak....malam nanti nak kemas segala khazanah nih!

ONE ZABA said...

uhukk...uhukkk..uhukk...habuk!

sonata said...

onezaba : sama la ko dengan pak sheikh aku...berdesing2

sonata said...

onezaba : samalah ko dengan pak sheikh aku.....bila macam ni berdesing2....

Zaitun said...

Takpe bersepah sementara lepas ni rumah dah cantik dan kemas.

penjejak maya said...

salam,

bersepah-sepah dulu bercantik-cantik kemudian..

a kl citizen said...

nak pi makan angin cuti sekolah nanti ya?
kemana?

chekdenoor said...

Salam....

Chekdee pernah lalui keadaan ini....waduhhhhh .....chekdee faham bagaimana rasanyer..... memang bikin kepala pusing......

Fikirkan jer bila semua ini dah siap....... aha......cantek dan best.......

Sekarang ni...sabo jer lah.... hehehehe