CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Thank You For Dropping By & Feel Free To Be Part Of AGK

Saturday, May 1, 2010

cuti....1 MEI 2010

 1 MEI 2010

 SELAMAT HARI PEKERJA
kepada semua bloggers di seluruh dunia

 apa makna pekerja @ buruh ? 
apa sejarah  cuti hari pekerja @ buruh ?
sila lah rujuk di sini
dan ada lagi di tempat2 lain seluruh dunia google

*********

hari ni hari sabtu...memang dah cuti hujung minggu
memang aku berehat pun dari bekerja rasmi
kebetulan pulak 1 Mei....
1 Mei ikut kalender cuti hari buruh

bagi aku la...
( tatau lah orang lain kan....)
tak ade istilah cuti berkerja ni...
habis kerja2 kat rumah ni...sape nak buat???
cuma bagi mereka ( aku la jugak kan...) 
orang beri cuti...kita cutilah drp kerja rasmi...


cuti kerja ni.......maknanya tidur je!!!
tak kerja la tu... so cuti
( tadi...hubby tengok cerita hindustan...
aku hantam tidur!!! - habis cite aku pun bangun la... )
cuti la namanya ni....
tengok macam Comot ni..
....mentang2lah sakit...tidur aje le...




pagi tadi 
aku tengok2 di jalan2 yang aku lalui
sana sini....khemah orang buat majlis kenduri kawen....

nak tak nak kena buat kerja jugak kan!
tak lah cuti namanya tu....

aku pun dapat jemputan kawen ke rumah 
bekas rakan sejawat 
sekarang beliau sudah berpindah ke sekolah lain
ingat lagi kat aku....dapatlah merasa nasi minyak 
bagi meraikan majlis anak sulungnya....

esok ade lagi jemputan 
tak silap aku ade dua tempat....
nampaknya sekarang dah ramai orang buat kenduri kawen
tak ade nak tunggu time cuti sekolah lagi

yang aku terima jemputan
dah tak kira cuti apa....

time cuti perayaan dah banyak orang buat
- cuti raya puasa  ( ade raya ke 2 buat! )
- cuti raya haji
- cuti tahun baru cina
- cuti raya deepavali
- cuti krismas

pendekata macam2 cuti la....
sebab tu dapat jemputan kawen sepanjang tahun!!!

kenyang sepanjang hayat............
terima kasih kepada yang sudi menjemput aku....

( aku punya giliran nak jemput lambat lagi daaaa...............)



15 comments:

HAMSINI said...

Mana ada cuti.....hari2 kena buat kerja.

sonata anak kancil said...

Hamsini: betul tu....cuti kerja rasmi je...

imanshah said...

saya cuti 1 mei best gler..dapat on9 dari pagi sampai petang2 gini, non stop

a kl citizen said...

kerja kat rumah ni belambak la pulak, basuh baju, kemas rumah, mop lantai, basuh bilik air bla bla bla...

ONE ZABA said...

1 mei cuma tidak pergi pejabat je. kerja masih perlu dibuat. paling kurang pagi pagi dah kena pegi pasar...uhuuu!!

Yunus Badawi said...

aku mcm One Z jugak. Pagi2 dah kena pergi pasar cuti2 ni huhuhu

psst - tak sangka pak sheikh minat hindustan ngeee

mama ju, said...

salam cikgu

Selamat Hari pekerja.

manzlie said...

salam from makkah..

cl jugak yang takda cuti semua tuh...cuma ada cuti ahri raya puasa and haj..lain semua kena kerjaaa daaa


waslam

sonata anak kancil said...

Imanshah: suka duduk rumah cuti2 ni...selamat ber on9...

sonata anak kancil said...

KlCitizen : ha ha ha....kasi cuti itu kerja....selamat "bekerja"...

sonata anak kancil said...

OneZaba : bagus....kalau ko tak pergi pasar...nanti mem ko tak ade kerja...dok melangok susah jugak...ko akan lapo...!

sonata anak kancil said...

Yunus Badawi : kalau aku macam ko...tepon aje...hantar terus ke rumah! tak yah susah2 nak ke pasar...

sonata anak kancil said...

Yunus Badawi : tu lah feveret pak sheikh - bola / hindustan...aku seme tak jalan...tengok jap...terus zzzzz....!

sonata anak kancil said...

Mamaju : terima kasih mamaju...mamaju ke mana cuti2 ni?

sonata anak kancil said...

Manzlie @ CL : CL terus bekerja tanpa cuti melainkan hari raya...kalau CL cuti jugak....sape pulak nak "layan" kita orang yang bercuti di sini ....masa ni lah dpt berpeluang jika nak ke MH....kalau sy nak ke sana ...time cuti sekolah lah...