CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Thank You For Dropping By & Feel Free To Be Part Of AGK

Saturday, October 30, 2010

musim bunga datang lagi...dedaun menghijau di laman rindu

dalam pasu

tepi tiang , pagar dan dalam planterbox


 tepi pagar, di laluan jalan kaki @ pintu masuk


tepi pagar dan tepi kolam


tepi pagar, dataran dan dalam pasu


tumbuh melata @melekat2 pada tembok, melekat pada tiang 


bergantungan, dan tumbuh melata @ merebak di teduhan


dalam bekas batang pokok , dalam kolam &  merebak menutupi pagar 


memenuhi tiang garaj, bergantungan dan melekat di tiang


tepi kolam lagi, melekat dipokok dan dalam planterbox antara tiang 


profesional at work....












20 comments:

ckLah@xiiinam said...

Damai.....
Hijau.....macam wallpaper blog tuannya..

rosli said...

Salam Hjh,

Saya suka, semua cantik sgt, pandai Hjh jaga semua pokok ini.

sonata anak kancil said...

CK Lah : yessss!...pagi2 bangun hijauuuuu....banyak lagi belum di trim @ cantas @ repair

sonata anak kancil said...

Rosli: w'salam....opppssss ....hubby jaga!!! inilah terapi untuknya....pagi-petang...mengalahkan jaga bini...he3x

Tihara said...

ske tengok pokok2 hijau ni :)

sonata anak kancil said...

Tihara: memang best...terapi mata memerhati kehijauan ni...

relevan said...

Sejuk mata memandang bila tengok pokok pokok bunga di halaman..

Kakzakie said...

Salam cikgu,

Hendak mendapatkan yang cantik dan segar macam ni bukan mudah kalau tangan dan tenaga tidak seiring. Bila dah berhasil rasa puas di mata dan puas di hati.

Tahniahlah buat yang meletak tangan atas keberhasilan itu semua...

sally said...

Sally suka dgn kehijauan, tp sayang seribu kali sayang..teratak ku tidak berhalaman..huhu..daun kari pon duduk dlm pasu!!

Pssstt! sambil2 tu tgk2 kut2 ade nyamuk bertelur..denda skrg dah up jd RM500..boleh beli 2 pasang batik kat pasar Payang tu.. :)

Ummi Humaira said...

salam kak...

untungnya akak , hubby akak minat jaga pokok2 tu... cantik dan damai.

hubby ummi belajar memang bidang tanaman kt UPM dulu , tp rumput jer yg tumbuh kat luar kws rumah...

semoga impian akak n abg tercapai.......ameen

Kak Nora said...

Awas nyamuk !

4-a&nazrah said...

bestnya tgk pokok2 macam tu. nak kena tiru ni...

teratai said...

alahai cantiknya...sudah tentu empunya taman ni rajin menjaganya!

faraulah said...

sejuk mata memandang...
bilalah agaknya boleh tinggal kat rumah yang bertanah ni...huhuhu

imanshah said...

saya suka pokok..rumah saya pun banyak pokok

Rozali said...

Assalamualaikum Cikgu Sonata

patut beri penghargaan kpd hubby

Wassalam

sonata anak kancil said...

Releven : sejuk memandang ...suasana pun sejukkkkk....nak2 kalau hujan


Kak Zakie: macam tu lah...kena lah rajin!!! kalau tak habis ranap...


Sally : dalam pasu pun boleh....jangan ade tempat bertakung...kalau tak, hu3x membina tempat nyamuk...


Ummi Humaira : dah dia kerja bidang ni...so kena pastikan rumahnya terjaga ! InsyaAllah semoga semuanya dipermudahkan Allah swt.


Kak Nora : tu lah fasal....bimbang jugak !!!

sonata anak kancil said...

Nazrah ; tiru - tiru jangan tak tiru...ni tiru dapat pahala (sebab nak suruh cantik jugak kan ) - dihalalkan !!!

Teratai : macam gitu la....kalau tak rajin - tak jadi macam ni....nak gajikan orang tak mampu satu bab...tak ikut kehendak kita lagi satu masalah besar ! oleh itu buat aje sendiri pelan2...

Faraulah : rumah tak bertanah pun boleh...kena gaya boleh jadi jugak

Imashah : jangan ko buat hutan simpan udah le....he3x

Rozali : sentiasa beri !!! he3x....tak ternilai upahnya ..ngeh3x

Zaitun said...

Rumah kak Zai pun banyak pokok2 tapi tanahnya tak lah luas sangat.
kak Zai dah pindah rumah jemputlah ke mamasya2.blogspot.com

sonata anak kancil said...

Zaitun: tk beritahu alamat rumah...kang pergi2 tak bertuan ! ala kak , kalau kecik2 pun boleh buat jugak ikut kesesuaian...