CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Thank You For Dropping By & Feel Free To Be Part Of AGK

Friday, October 8, 2010

cikguuuuuu!

alamak - agak kepanikan aku ....


tengahari tadi aku makan kat Jusco Bandaraya...si Farahin la...semalam tak makan - hari ni dah lapar....datang la time dia malas nak masak...time rajin - bukan main lagi...


maka pukul 2 petang aku pegi lah ke Jusco Bandaraya ni....hubby belum balik dari KL...panjang sikit langkah kaki aku ni....opppppssss.....apa2 pun bila nak kuar rumah aku beritahu jugak dengan dia......kalau dia tak ade...aku tepon aje le....tu je.........buat dia terjah dah sampai rumah aku tak ade ...tak ke haru aku !


nak makan nasi ayam black pepper sos - hampeh ! tak ade pulak....rasa aku nak sound je ...kalau tak ade kenape lah korang letak papantanda tu....lama2 kalau macam ni ...orang pun tak nak singgah lagi....aku rasa salah strategik tokey ni........so sape2 nak berniaga tu...tolong prihatin sikit bab2 nak iklan kan mende2 ni...


dah tak ade nasi ayam tu.....so, aku order la pulak nasi goreng thai....Farahin nasi goreng pataya....ntah ape ke mende nama @ macam mana nama macam tu ....tak yah nak ragu2 lagi....... bila dapat nasi dah siap......nasi goreng tu sama macam aku selalu dok buat & nasi Farahin pun sama rasanya ...........yang beza jadi pataya...............nasi goreng tu dibalut dengan telur dadar.............ahhhhh aku pun boleh buat !!!


selesai makan.......aku pun mengukurlah sepanjang2 kedai kat Jusco tu...tengok2 tak ade ape yang boleh diperkenankan...........dan aku pun tak minat nak beli2 ni....nanti memperbanyakkan yang tak patut ade....buat menyemak2 ni malas....so berjalan2 lah aku bergandingan tangan dengan Farahin...............


cikguuuuu! eihhhh??? oh yeeer..............tercengang2 aku....awak  SMK XX .....(  sekolah lama aku ) ?
tak lah la cikgu SMKYY.....( sekolah baru ) .....ohhhh ! aku pun pusing cakap ( tak ade le macam aku tak kenal anak murid pulak - buat2 aku prihatin budak2 ni.....) - agaknya budak2 ni 1st time jumpa aku ni kat luar.....nampak aku ni lain sikit...teruja la kan terserempak dengan aku....( kalau aku jumpa cikgu....aku wat selamba aje le...)
 
laaaaaaaaaaa....awak ni....macam mana la cikgu nak kenal awak.....kat sekolah pakai tudung.....ni bukan main lawa lagi....cewah tersengih2 budak tu bila aku puji dia lawa.......budak Form 3 ...suke lah kalau puji2 ni........kalau orang tua tentu perasan....terasa disindir kan !


dah lah In....macam ni ummi tak nak lah ke sini lagi....anak2 murid belah2 sini ramai...kat sini lah mereka merayau2.....bila jumpa cikgu Sonata ....itu macam ke cikgu Sonata bila dia keluar bersantai???? - cikgu Sonata bila outstation jalan2 - mengalahkan artis taklah skema sangat - kat sekolah bukan main ekkkk lagi dia !!!! ha ha ha ha.....kantoi aku....habis lah budak2 ni nanti dok beritahu kawan2...aku jumpa cikgu Sonata !!!!


dah la tu pulak...bila nak balik jumpa pulak dengan 2 orang staf aku....! alahai kantoi kali ke 2....


dah - dah - dah.....aku tak moh lagi ke sini !!!

19 comments:

imanshah said...

saya pun kalau sabtu masa deme outing (STARIAN) selalu je jumpa deme kat jusco..hilang mood..sekali jalan ngan girlfriend, heboh satu sekolah dibawak cerita kat deme

sonata anak kancil said...

Imanshah: kalau macam tu ...tak yah kuar - terperok kat rumah udah le !


- segan gak bila tengah2 orang ramai bila panggil cikgu! perasan sendiri ...cikgu ke ni??? ha3x

Ummufaiz said...

huhuhu, saya gi jugak jj b/raya kul 5ptg td. Sahlah cikgu dh balik. Kalau jumpa pun tak kenal kut.

sonata anak kancil said...

Ummufaiz : sahlah kita berselisih bahu ! pukul 5 saya dah mula keluar...he3x.....jom one day kita dating....!

Rozali said...

Assalamualaikum Cikgu Sonata

anak murid dan cigu lepak kat jj
kira2 satu hati ler
he he

kerja cikgu kan mulia...

Wassalam

sonata anak kancil said...

Rozali : cikgu kat sekolah je...he3x


psss...:kat luar - surirumah ...ha3x

zulkbo said...

Salam bertandang lagi..
moga sihat selalu orang
di sini..di berkati Allah
jua hendaknya..

sonata anak kancil said...

Zulkbo : amin - mudahan begitu lah untuk kita - serta semua muslimin dan muslimat

ahmad humairi said...

salam,

dunia ni kecik je...

Aida Ali said...

Salam kak. Biasalah. Window shopping tu kan ke boleh merehatkan minda. Depa tu pun bangga dapat jumpa kita, dapt jumpa celebritylah konon...

Jejaka Desa said...

Larat ke nok memerap kat rumoh...

ckLah@xiiinam said...

Sonata...
Berapa panjang ukuran kedai di Jusco tu..?




Hi..hi...kalau cikgu Geografi ni kan.....:D


(saya selalu sergah budak-budak yang berkeliaran di luar kelas: "Ambil pembaris...dan sukat panjang koridor ni!)

~ Ibu ZAAZ ~ said...

he he he..lawaks. kalu cikgu sek rendah macam saya, lagi dahsat bebudak menegur. dijeritnya sampai semua orang pandang. aduaii

sonata anak kancil said...

Ahmad Humairi : tu la...aku ingat besar mulanya....rupa2nya bulat !

sonata anak kancil said...

Aida Ali : budak cikgu....bukannya takut dengan cikgu...kita dulu nampak cikgu sebatu dah pusing kot lain !

sonata anak kancil said...

Jejaka Desa : aku lebih suke dok rumah !!! sebab banyak masa habis kat sekolah...jadi suke bebeno kalau time cuti

sonata anak kancil said...

CKLah : tu pun tak habis ukur ! hubby dah tepon.....lagi 1/2 jam nak sampai....ha3x....buat "kacau" je nak ukur lagi panjang ! maka tak lama lepas tu kami pun balik lah

sonata anak kancil said...

Ibu Zaaz : tu yang tak nak...kalua ade orang - orang pandang semacam...( perasan je ni....ade orang kisah sape ko??? )

love is forever said...

hehehe syok ler glamour kan