CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Thank You For Dropping By & Feel Free To Be Part Of AGK

Tuesday, October 19, 2010

Apa dah jadi kelabu berasap2 nih? - terbakar ke?



Foto ini menunjukkan keadaan jerebu 
yang agak teruk di Melaka 2 / 3 hari ni.


Berapa agaknya bacaan indeks pencemaran udara
 ( IPU ) kalau keadaan sekitar seperti ini ???
katanya kejadian jerebu yang melanda ni disebabkan oleh pembakaran yang berlaku di Indonesia...Biasa macam ni lah sebabnya....macam mana Melaka boleh dapat ini....memanglah ...bila angin bertiup melepasi lautan Selat Melaka - tertolak lah asap2 bekas pembakaran hutan @ apa saja ke sini....


Balik dari sekolah tadi...sib baik lah cermin kete semua tutup....tu pun boleh kelabu asap jugak lah penglihatan ketika memandu....berhati2 di jalan raya....ingatkan kat sekitar bandar aje ....tapi kawasan yang kat atas ni adalah di sekitar kawasan tempat aku tinggal...! 
hu3x patutlah panas semacam je sari dua ni......


Banyaklah bil letrik ! kipas @ aircon memanjang....

14 comments:

al-mankaraqi said...

humo procedente de Indonesia?

imanshah said...

Melaka Maju 2010..Tahniah!!

rosli said...

Salam Hjh Zaleha,

Kesian Melaka, minggu ni nak rasmi Melaka maju, jerebu pulak, yang pasti anugerah Melaka maju tetap akan diteruskan.

Rozali said...

Assalamualaikum Cikgu Sonata

macam mana nak sambut besuk mlm ....
20:10 pm 20/10/2010

Wassalam

Che Mid said...

Salam, baik-baik jaga diri, takut nanti batuk atau demam pulak musim-musim jerebu ni

Nida said...

Salam.

Rasanya tak sampai 2 minggu kami ke Melaka, tapi cuaca ketika itu agak baik... kini dah berjerebu.... hmmmm, 10 tahun lagi macam mana pula ye

4-a&nazrah said...

meh datang trg, sahih takde jerebu sekarang ni sebab monsun timur laut dah mula 'memunculkan' dirinya..

chekdenoor said...

waduh.... cam mana nak hidup sihat 30 tahun lagi ni.....ukhussss

Ummufaiz said...

Pg td dgr berita radio sinar, cuma sebut jerubu di Muar sahaja, indeks nya 122 (tak sihat). Agaknya pak menteri tk bg umum jerubu di Melaka takut malam nnt org takut nk gi std Hang Jebat.

Melaka maju disambut dengan jerubu.

Kakzakie said...

Salam cikgu,

Melaka...Melaka....
tempat sejarah terkemuka
sekarang sedang menuju
Melaka Maju
bagaimana dengan malam
masih lagi kelam
sambutan?...
pasti diteruskan...

Inilah ujian Nya
supaya semua sedar disebaliknya
Kunfayakun tiada siapa
boleh menghalangnya

nza said...

kt muo dh 1 minggu kak....asma sy mkn teruk nie.....

relevan said...

Sila pakai topeng pelindung muka..untuk keselamatan hidung..

Shifu67 said...

jerebu sempena sambut melaka maju kot... ada la teknologi hijau nak kasi clear tu

Jejaka Desa said...

Jage kesihatan molek2 la...