CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Thank You For Dropping By & Feel Free To Be Part Of AGK

Monday, October 25, 2010

Ini lagi satu penyakit.....

Petang tadi aku singgah le ke kedai - kedai runcit biasa aku pergi lah...takat nak beli serba sikit - aku hanya ke sini saje le...baik ikan - sayuran dan sebagainya mudah beli di kedai ini ....Tokey ni memang dah sangat2 arif dengan aku ni....hantar tong gas - mana rumah? ohhhh cikgu yer....so, dah tahu sangat la....


Nak jadi cerita - masa aku nak beli susu - ternampaklah piring / pinggan / mugs / gelas dan beberapa jenis seangkatannya tersorok - tak tersusun - berabok....aku ingatkan yang dijual - rupa2nya benda2 ni semua adalah barangan hadiah sampingan / hadiah percuma??? untuk pelbagai jenis barang minuman la....ubat gigi la...dan macam2 lagi....


Bila nak bayar - aku pun tanya lah dengan tokey cina  mengenai barangan2 percuma yang terperesok di bahagian rak barang - yang dah berabok....you jual ke? tak ada la...itu barang kadang2 itu olang tak mahu lo....dalam hati aku pun ada can peluang nak tackle cina  ni , kalau lah dapat beri kat aku barang2 itu ! ...aku kata aku koleks bende2 ni....


Dia pun dengan senang hati ....you pergi angkat la...mana you suka...nanti I tengok ape jenis you mahu.....hu3x...aku pun dan2 terus lah pilih - setiap jenis tu tak lah banyak ...cuma tinggal 1/2 saja....jadi pada terbengkalai berabok - kesian kat dia kan...baik lah aku tolong simpan kat rumah aku.....mandi2 kan dia - lap bersih2.....buat pameran kata rak @ troley aku lagi lah baik kan !!! pilih punya pilih - aku try ambik 5 jenis....kang banyak2 - ni first time aku buat kerja macam ni....lepas tu bawaklah aku ke kaunter ....( pura2 tanya ) - berapa ni you  kira??? ala ---- tak ade la cikgu...you angkat saje la.....ohhhhh...aku punya riang gembira dalam hati je suka !!! hahahaha ni dia - hari ini aku dapat 5 jenis mugs macam2 cap....terima kasih !!!


pelbagai jenis mugs ....tahulah kan dari jenama minuman apa ni....
ade dari power-root - ovaltine - milo - nescafe  

bertambah lah lagi koleksi mugs yang sedia ade ......( menyemak lagi !!! )

dah terlanjur  bertambah lagi koleksi aku ni...
boleh lah aku share di sini apa ketagori jenis mugs yang aku ade....
banyak sebenarnya - mana yang sempat aje le ...

jom cuci sikit mata tu.....! sila perati yer....


kategori pendidikan 


kategori program@peringatan khas


kategori lawatan @ melancong


kategori hadiah percuma !!! 


kategori hadiah birthday @ hari guru @ kawan2 


 khas .....sovenir dari En Li @ CL 
yang femes dengan blognya PDKM....terima kasih CL


antara mugs yang beratur....kat sekolah ade lagi!
 susun atur yang lama....sekarang dah longgoksusun atas troley ! 
( kebanyakannya adalah sobenir - beli ade jugak...)
*
*
*
ade sape2 nak sobenir mugs kat aku???
terima kasih

23 comments:

n@m@n said...

bagilah satu..saya baru ada 3 bijik..keh keh..keh..

Nida said...

salam..

mak uih banyaknya.... saya ni sukar sikit nak kumpul barang2 kaca.. anak2 selalu tolong 'mengemas'..hehe

rezeki said...

salam cikgu

banyak tu koleksi hehe

semua dianggap eklusif pasal kebanyakkannya mug tu diprint sebegitu sekali je

relevan said...

Jadikan hobi mengumpul kan mugs ni yer cikgu..

sally said...

Salam,

ada..

ada..

rumah Sally ni x bole keluarkan byk2..masyarakat rumah ni selagi x habis mug/gelas di rak tu, selagi tu lah dok ambil yg bersih...grrr..

penyudahnya semua yg dpt free,mug hari guru,mug sounevir,mug ubat gigi : balut2 simpan dlm lemari..huhu

afeezz said...

salam : wow.. ramainya mag, bole bukak kedai mag pas ni.. haha

iSKaNDaR aiSaR iSMaiL said...

hihihihi...
cantik collection...
saya nk jugakkk..
^_^

Kakzakie said...

Salam cikgu,

Ya Allah banyaknya cikgu.... suka pulak kakak tengok mug yang bervariasi tu...

Kalau pecah mesti sedih kan....

ainhany said...

banyaknya koleksi cikgu...
pas nie buat muzium mug la gamaknya..

saya cuma ade bbrapa..itupun nak guna sayang, nak bagi kt orang pun sayang...semua syng dan ade sentuhan tersendiri..indahnya perkongsian itu:)

SAHAR MISRON said...

Banyak juga koleksi Cikgu.....Bagus juga hobi ini, maklumlah kita ni cikgu ada anak murid bagi mug dan macam-macam, kalau disimpan jadi kenangan bila pencen nanti....Ada seorang budak bagi mangkuk besar,mula-mula terfikir juga " budak ni nak kata Cikgu/Pengetua mangkuk ke?" Bila fikir dua kali, saya tahu murid ni ikhlas, supaya bila ada open house senang nak letak air buah-buahan dll....

soshylady said...

salam...
rumah i pun meriah dgn mug souvenir gak smpai ada yg simpan gitu je t.kluakn dr kotak. malas hihi

sonata anak kancil said...

Naman : mana boleh !!! sayang...he3x

sonata anak kancil said...

Nida : kira banyak lah juga....kebanyakannya sobenir...jd simpan aje le

sonata anak kancil said...

Rezeki : w'salam...betul kata Pak Itam..sebab unik & eklusif sekali aje kuar ...tu yg minat !

sonata anak kancil said...

releven : sikit2 ...lama2 banyak...nak kata hobi tu boleh lah...

sonata anak kancil said...

Sally : kalau saya - saya keluarkan secukupnya...dah guna basuh !!! pecah pun boleh tahan gak ....

sonata anak kancil said...

afeez : tak jual - tak jual !!!

sonata anak kancil said...

Iskandar : tk - tk....nak ? tak boleh - tak boleh ! ( kedekut!!! )...keh3x

sonata anak kancil said...

Kakzakie : ade lah jugak....yg dalam kotak pun ade ! he3x....

sonata anak kancil said...

Ainhany: macam2 jenis ade ain...kebanyakannya sobenir ...cikgu katakan...anak murid bagi - cikgu@ kawan@kenalan bagi - tu yg banyak...sayangggg....

sonata anak kancil said...

Cikgu Sahar : betul cikgu kata tu...anak murid bagi ikhlas...budak2 mana tahu maksud tersirat kan...jadi think positive...bila orang dah beri ni kan...kita pun simpan aje le & jadi koleksi pulak

sonata anak kancil said...

soshylady: pamerkan lah ...kan cantik setiap hari dok jeling2 kat mugs tu...terapi jugak tu ...

CT said...

ada mug UTM la...hi3