CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Thank You For Dropping By & Feel Free To Be Part Of AGK

Sunday, October 10, 2010

Bas karen @ bas gantung

Ini N3 tak habis - dah lama nak publish...tak buat2 jugak...sibuk urusan seharian @ ke lain pulak.

Okey - ni nak kongsi je...bukannya apa...sape yang biasa tengok tu tatak helan punya....Aku cukup suke tengok bas ini...Kalaulah kat tempat kita ade macamni.....kan best....orang akan beratur naik bas ... ikut masa yang ditetapkan...kalau lambat tertinggal lah jawabnya .


Bas ini adalah antara bas yang terdapat di Bandar Beijing yang aku tengok masa aku pegi Beijing cuti lepas...Dari dalam coaster aku - aku dok ralit perati perjalanan bas ini....cukup sistematik...ikut lane sendiri... aku gelar bas gantung je...sebab atas bumbung bas ni ade disambung dengan "landasan" - jadi  bas ini akan bergerak ikut route dia aje.... jadi taklah bas2 ni nak berlumba2 - sape dulu tiba ke...sape dapat ramai penumpang ke.....tatau la...
ini pandangan mata kita sebagai orang luar kan...
Masalah dalaman tu diorang punya fasal lah...
Okey...itu jangan campur adukkan ...

yang penting...kalau lah bas ni ade kat tempat kita....& banyak pulak tu...cekap ....hu3x aku pun nak gi sana sini naik bas gak ! dah penat drive kete ni sana sini...
nak gajikan drebar tak mampu....... 
maka lupakan saja hasrat murni ini ......
nak tak nak aku kena lah drive jugak...









bas kat bawah ini pun aku ade jumpa...jakunlah jugak...
sebab bas yang sangat panjang aku tengok !

aku C & P gambar kat en google je...sebab aku tak sempat nak snap

tqvm - mr. google


aku tengok bas ni macam merayap je bila bergerak sebab panjang sangat !


bye - hope all of you having good & nice Sunday

10.10.2010

9 comments:

IMANSHAH said...

bila sebut pasal bas, sedey tengok bas kat bandaraya ipoh, uzur, buruk..macam mana nak tarik orang naik bas, sedangkan kemudahan disediakan tak selesa..

kalau balik kota baru, basnya jauh lebih baru, dan selesa.dilengkapi dengan kemudahan air cond..

selamat berhujung minggu

sonata anak kancil said...

tu la...public transport tempat kita masih ade yang belum boleh memuaskan keselesaan penumpang
( mungkin dalam bandar kecik ) - tapi kalau Melaka - KL tu okey je

Ako Retna said...

kak, masa saya gi HK aritu pun ada jumpa bas camni tapi x berkesempatan nak naik hehee...

mcm menarik kan bas ni ;)

Guru said...

di KL ni masih dikategori sebagai ok... tapi masalahnya bila waktu puncak... memang problem sikit

atuk said...

Assalamualaikum Cikgu Sonata

saya takut dgn bas di kl ni

dia boleh potong kita...
bawa macam lipas kudung..
signal kekanan tapi berhenti di bas stop
pening be..

Wassalam

KAMATO said...

Tu lebih kurang lembu kena tambat la he he

Hjh Noralenna Abbas said...

Cg Sonata,
Satu masa dulu, di KL ada perkhidmatan "bas karen".Akak pernah naik masa tu di Batu Road, sekarang Jalan TAR. Mungkin ada gangguan prasarana, maka ia ditiadakan ganti pula dengan LRT,monorel.

ummu said...

Salam Sis
terima aksih atas perkongsian ini
erm bila sebut bas,teringat kemalangan nheri 10 oktober lalu.

ainhany said...

ingt ker citer tragedi bas 101010..
suspanse jer n3 cikgu kali ni

tahniah atas kembaraan beijing yg dikongsikan...inilah hikmahnya org mengembara..blala public tnspot kita mcm nie..selamat dan selesa utk semua