CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Thank You For Dropping By & Feel Free To Be Part Of AGK

Monday, March 1, 2010

Semua negeri ada di sini !!

ini kisah lama...
lama tak lama sebelum CNY baru2 ni....
hajat hati nak menjelajah seluruh Malaysia...
tapi hajat ini sampai jugak walaupun aku menetap di sini!
.....sila lihat sejelas2nya....

biasanya kalau aku lah....tatau la orang lain...
kalau berjalan2 ni ke tempat orang @ ke seluruh pelusuk tempat orang
aku akan cari sesuatu yang tak ade kat tempat aku...
terutama bab makanan....
kadang2 bila balik semula ke tempat aku...
berlambak makanan yang aku beli ade kat sini!!!

jadi sekarang aku tak yah nak susah2...
aku boleh pergi membeli makanan aku 
dari seluruh negeri di Malaysia ....

Di sini........................
 
antara kegemaran aku barang2 dari negeri Johor


tak payah susah2 nak terbang ke Sarawak.....boleh dapat  kat sini jugak


 kadang2 ade jugak barang dari Kelantan aku suke beli...kepok tak dak la kat sini

bila tiba kat Trengganu aku suke beli ikan sardin pertima....

Ini baru 4 negeri aku jelajah.....
semua negeri dalam Malaysia ade di Mydin!!!
jika aku ke Mydin ni...aku terjah ke semua negeri ni!
tengok aje la expire date bila....

sokong barangan Malaysia!

32 comments:

Ayah Zain said...

Salam SAK,

semunay ini kat Mydin Ayer Keroh ker?

manzlie said...

salam cikgu sonata..

alhamdulilah..senang lah takyah terbang ke sarawak kalau nak belai kek lapis...? heheheh

waslam

sonata anak kancil said...

Ayah Zain : Mydin di kawasan Melaka Sentral....

sonata anak kancil said...

Manzlie @ CL : tak perasan pulak...ade kot..tapi kalau lada hitam dan seangkatan denganya banyaklah...dll

internet dah ok?

~ CeguLinn~ said...

jimat duit dan masa ...

sonata anak kancil said...

CeguLin : betul!!! senang keje saya...@ rindu dengan makananan kegemaran dari negeri2 itu

Rozali said...

Assalamualaikum SAK

Walau macam mana pun kena pi berjalan-jalan jugak

bersenam
takut nanti badan montel
he he he

Wassalam

al-mankaraqi said...

dunia dah jadi kecik.........

sonata anak kancil said...

Rozali : kat sekolaha berjalan dah puas - naik tangga turun tangga - dari satu bangunan ke satu bangunan...cukup lah tu berjalan...sampai ke tua gi sekolah....lepas tu ke kantin !

sonata anak kancil said...

Al-Mankaraqi : seme nya senang sekarang....asalkan kita tahu kegunaan dunia internet ni....nak terbang pun - tiket dah ade - terus ke airport!

mama ju, said...

Salam Cikgu

wah mcm tu ke..agak2 mydin lain mcm tu tak...nanti nak tgk mydin subangjaya..senanglah mcm ni...

sonata anak kancil said...

Mamaju : memang senang sangat! sama juga kalau kita beli di negri itu sendiri...pernah gi Sabah beli teh sabah...balik2 kat sini banyak!!!

cuba2 lah tengok Mydin di SubangJaya...

imanshah said...

Kalau nak makan tapai pulut ada ka??

sonata anak kancil said...

Imanshah : saya tak nampak pulak...tapi jika ke Jusco Melaka ada tapai pulut dijual...tataulah tempat lain...tapi tapai pulut dibungkus dalam plastik @ bekas plastik....

insan pendidik said...

salam,

nak kene nengok gak mydin kat KL ni lame dh tk gi mydin rindu plak haha

Che' Pit said...

waa bagus nya mcm tu.. x yah nak g semua negeri kan kan kan..

konsep baru yg rasanya belum dipraktikkan lagi

SAHAR MISRON said...

Cg Sonata, jauh perjalanan luas pandangan.....

Ummi Humaira said...

salam cikgu .

Ahad lepas ummi ke perigi HTuah , melalui jalan Bukit Katil , nk balik singgah KK Deco n lalu gak depan Mydin tu tp terlalu ramai ummat tak jadi singgah .

ONE ZABA said...

bawak je la duit seguni...

ahmad humairi said...

kepok tu hapa?

makanan baru ek???..manataukannn..
kot makanan baru ...citer lebih lanjut...leh???

DUN Behrang 2020 said...

Konsep yang menarik...dan memudahkan pelanggan...tp cuti2 malaysia tu penting gak...sbb orang tersayang menemani di sisi...

sokong barangan malaysia gak!

SiNoMoSa said...

salam Kanda SAK,

Aah baguslah..
Tp memang betul ke kategori negeri tuh untuk barangan dari negeri tersebut?

rezeki said...

salam cikgu

kreatif dan inovatif idea pegawai pemasarannya, memudahkan pelanggan

Atikah said...

Salam Kak,

Senang nak membelinya kan... kalau macam tu.. tak payah dok membelek dari satu rak ke satu rak...

abangsulung said...

Salam,

Kalau banyak supermarket seluruh Malaysia buat cam tu kan best..

nza said...

best tu....xsmpt lak nk jengah ke sana....
kalu ada keropok lekorkn best!!!

Arnain said...

hahaha.. bgs3... mcm2 ada..

ainhany said...

salam

slamat pagi cikgu
oooo peminat mydin uper nye..
mcmni senngla kita...nnti cikgu tunjuk barangan dari kedah pulak taw...

hijau kuning ngeriku..
kedah ngeri kesyngku..

sonata anak kancil said...

>>> Insan Pendidik : cuba la pegi tengok...senang macam ni


>>> Che Pit : bagus...tapi saya ke sana sekala sekali je....tatau la tempat lain ade atau tidak seperti ini


>>> Cikgu Sahar : memang betul tu...nak pergi ke semua negeri tu tak larat! gi Sabah kat mydin je...!


>>> Ummi Humaira : alahai ngape tak cal saya? Mydin Ayer Keroh saya tak tau ade ke tidak , yang ini Mydin kat Melaka Sentral

>>> OneZaba : bawak seguni..tak fasal2 orang rompak...bawak duit plastik lagi senang la!

sonata anak kancil said...

>>> Ahmad Humairi : kepok tu singkatan keropok....keropok keping ade jual...tapi keropok tak ade!
( harap jika ade orang kelantan tak marah kat saya tukar nama...he3x)


>>> Dun Behrang : kalau semua supermarket buat macam ni...bagus seme ornag dapat rasa....kalau nak ke Perak...tak yah ke negerinya...sini pun dah cukup


>>> Sinomosa : Betul! memang ade cap buatan dari negeri tu ( most of the barangan bumiputra )



>>> Rezeki @ Pak Itam : gamaknya begitu la...asing2kan ikut negeri


>>> Atikah : ye betul...pilih aje la nak beli apa...saya beli barangan tertentu aje

sonata anak kancil said...

>>> Arnain : memang best...mesra pelanggan


>>> Ainhany : dari Kedah ade jugak...dengan kuah rojak Mak Bee nya dan lain2....

sonata anak kancil said...

>>> abangsulung : memang best macam ni...semua dapat rasa...tak yah nak ke negeri itu sendiri


>>> Nza : senang2 datang la ke sini...best!