CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Thank You For Dropping By & Feel Free To Be Part Of AGK

Wednesday, March 17, 2010

Jommmmm...........makan!!!

salam .....selamat pagi Rabu...
sihat semua?
alhamdullilah...

jom..... kita raikan makan-makan musim cuti ni



breakfast pagi tadi............makroni goreng  & roti bakar + kentang
+ secangkir air milo .....kentang tu jangan tatau.....macam buat inti karipap
kalau ade lebih ....jika kuman rajin menyerang kita buat karipap pulak....he he he



kita pekena sikit makroni goreng ala lasagna


lepas tu tak lupa juga kena makan ubat!!!



ini pulak ialah sepiring Kek Oren yang dibuat petang semalam...
minum pukul 10 pagi.....
Petang semalam dah kesedapan minum petang lupa pulak nak snap....
Ohhhh....time rajin....saya suka kukus / bakar kek....

Kek oren dibuat kerana ade buah oren yang dibawa
semasa staf2 sekolah melawat tempoh hari
why not...kita pun cuba menggodak2lah buat kek oren.....gebussss.........
Resepi ni dah lama ade dalam buku en google....
tk empunya resepi yang sudi kongsi bersama

25 comments:

MrS. F!zA@Mama Darwisy said...

seronoknya org bercuti!sy ni isteri bekerja suami bercuti..mana aci kak!hehe..

org bercuti bykla makan ye..masak pon boley masak yg sedap2 gitu!byk masa.:)

sonata anak kancil said...

YB : dah habis daaaa....anak aku 2 orang dok bantai....

sonata anak kancil said...

Mrs. Fiza - suruh la papa Darwisy masak!!! biar dia pulak jadi Mr. Mama..he3x

manzlie said...

salam cikgu sonata..


best nyer...



waslam

Rozali said...

Assalamualaikum Cikgu Sonata

Seronok cuti panjang
boleh buat macam2 menu
itu untungnya cikgu

boleh kirim kek tuu
toing toing

Wassalam

sonata anak kancil said...

Manzlie : kalau ade kat sini...sure dijemput minum bersama....apakan daya...cuci mata aje le....macam kita tengok setiap hari Kaabah tu....macam dekat je ...TK berkongsi saban hari berita2 dari sana

sonata anak kancil said...

Rozali : biasa gini la....jika ade anak balik...kita pun masak la, apa2 yang ade & boleh di masak!

maaf...kek dah nak habis daaaa....mintak Mrs. Rozali buat...lagi best

sI tEDI said...

lapau tgk makanan2 tu.. lambat pulekk kol 1 nak balik rumah

insan pendidik said...

bestt mknan tu nasib baik perut dh kenyg kalo tak bole terliur nih hehe

ahmad humairi said...

makan ngan mata jelaa kat cni...

sonata anak kancil said...

Si Tedi: datang lah ke JPM!!!jom jumpa kita ni....

sonata anak kancil said...

Insan Pendidik : kalau kenyang apa salahnya...boleh tapau je...

sonata anak kancil said...

Ahmad Humairi : memang nak tunjuk kat ko....lepas tu ko suruh lah mem buat..!

::FAIZ FARISH:: said...

Tgk je la aku kat sini....

ONE ZABA said...

dah tengah hari ni...makan nasik la pulak....

n@m@n said...

lepas tu tak lupa juga kena makan ubat!!!



hehe..bagus..bagus..kena sihat baru boleh jadi orang penting kat sekolah yang bertenaga

sonata anak kancil said...

Faiz : tengok - jangan tak tengok..kasi terliur ...he3x

sonata anak kancil said...

OneZaba : dah masak daaa....+ pindang kepala ikan - apa nama tatau la....aku hantam aje! ko dah makan ke belum

sonata anak kancil said...

Naman : jaga kesihatan....dalam tak berapa sihat ade gak yg tepon....he3x tanya khabar je...
Mr. Mama dah masak ke?

relevan said...

Makan lagi..jaga kesihatan weh..

sonata anak kancil said...

Releven : makan kan wajib untuk hidup....jaga lah ....hang pun kena jaga kesihatan jugak!

pak long said...

salam buat tuan umah...
menitik air liur nengok kek oren...

sonata anak kancil said...

PakLong : w'salam - suke kek oren yer?

mintak mrs paklong buat kan...bukan susah beno....godak2 - bakar aje le

KAMATO said...

aduh...sedap2nya, tergugat dietku....

sonata anak kancil said...

Kamato : bukan banyak pun...sikit2 je...tak jejas diet tu..ngeh3x