CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Thank You For Dropping By & Feel Free To Be Part Of AGK

Tuesday, March 9, 2010

Dunia sudah sakit!!!

Pukul 2.30 petang tadi meeting post-mortem STPM 
Keputusan keseluruhan merosot 
sebanyak -+ 4%....hu3x banyak juga tu....
tahun sebelum jauh lebih baik....
begitu la...lumrah dunia peperiksaan...
ade turun - ade naik...graf tak stabil!

Sudah lah budak...nasi dah jadi bubur....
jadi bubur - boleh juga makan!
kalau nasi lembik sikit 
boleh la hempap buat nasi impit...
Pandai2 lah kamu sekelian bertaburan di muka bumi ini!

Tahniah kepada anak didik sekolah aku yang berjaya!
 *
 *
 *
 *
 Apa kaitan dengan dunia sudah sakit?  
 *
 *
 *
aku ni tadi meeting - meeting juga....
dah la duduk depan sekali....
alahai syaitan dok menongkat kat mata!!!
tapi kena maintain machoo....
men dengar bla - bla - bla....
bos membaca keputuasan....
dengan membukak mata seluas2nya...
aku terbaca berita ini....
he he he....2 dalam 1...mendengar & membaca
 ( keratan akhbar atas meja dalam PSS )

Apa? dunia sudah lama sakit?
ingatkan aku je sakit....
dunia lagi sakit!
*
*
*
*
*
*
atmosfera
iklim
ekosistem lautan
biodiversiti
hutan
air
kesihatan
bencana alam
*
*
*
tidakkah anda merasa gerun apabila 
diberitahu lapisan ozon di antartika 
sudah berlubang ozonnya seluas 28 juta km per ?
ini boleh dinamakan bisul dunia yang pecah!

berita ini dalam utusan pengguna nov-dis 2008...
dah 2 tahun sudah!!! ni tahun 2010....
dalam jangka masa 2 tahun....
u see..........all over the world...
apa sudah jadi???

dunia semakin sakittttttt................!
sape yang mesti mengubatkannya???
*
*
*
alhamdullilah aku sudah sembuh sakit.....





36 comments:

Rozali said...

Assalamualaikum Hjh Zaleha

Apakah ini pertanda dunia hampir kiamat
Ya Allah perkukuhkan iman kami
amin

Wassalam

a kl citizen said...

assalammualaikum AGK

setiap yang berlaku ada sebab musababnya kan
kiamat mungkin bersebabkan kesakitan dunia ni lah, mungkin
wallahualam

namun begitu
alhamdulillah AGK dah sihat

cHeRyNa PiReS said...

dunia sakit dan sakit berjangkit pada kita. tengoklah betapa panasnya sekarang....

insan pendidik said...

salam,

Dunia sudah sakit tu pun akibat perbuatan honar manusia dan sbg tanda nak akhir zaman wallahualam

Ayah Zain said...

Salam SAK,

ni lagi satu amaran kerajaan : berjaga2 dengan gelombang H1N1

izman said...

so, kita semua janganlah sakitkan dunia lagi dengan membuang sampah dan sebagainya.

ahmad humairi said...

sakit bagikan obatnya.
sakit mata (ngantuklatu) mase meeting baca artikel dunia sudah sakit...sego sket mata tu...

sakit dunia untuk kesejahteraan mahkluknya...kenajugak konsider kat dunia ni..terima kasih duniaku..

Yunus Badawi said...

Kita kena sama2 mengubatkan dunia yg sakit ni. Kalau tak pandai nak ubatkan pun, janganlah menambah parah sakit yg ada.

KAMATO said...

penyakit dunia ni pun manusia punya angkara

maiyah said...

sy pun tgh sakit

Ummi Humaira said...

assalamulaikum cikgu

Alhamdulillah dah sembuh dan dpt kembali bertugas seperti sediakala

dunia dah sakit?????masyaAllah yg jelas cuaca tak menentu skrg kan, mungkinkah sudah ada petanda2 dunia ni sudah tua dan uzur.

rezeki said...

salam cikgu SAK

dulu saya ambil STPM 2 lulus penuh 2 lulus sebahagian dan 1 gagal sepenuhnya

DUN Behrang 2020 said...

Dunia mmg sudah lama sakit...masyarakat pun dah makin sakit...kita yang sakit ni jangan lupa makan ubat ye...

ONE ZABA said...

sakitnya dunia maka sakit jugak la penghuninya.

relevan said...

Mari kita selamatkan dunia beramai ramai nanti..dengan memadamkan lampu kalau boleh pada setiap malam..

laki cikgu kimia said...

semoga kita sedar..

sonata anak kancil said...

Sdr Rozali : Perkukuhkan iman kita...insyaAllah kiamat tetap akan berlaku

sonata anak kancil said...

A Kl Citizen Citizen : semuanya itu adalah ketentuan Illahi...kena prihatin...

sonata anak kancil said...

Cheryna : dunia sakit disebabkan oleh manusia

sonata anak kancil said...

Insan Pendidik : sikap manusia yang rakus!

sonata anak kancil said...

Ayah Zain : sekarang antibodi H1N1 dah kuat! insyaAllah....sape tak cukup kuat berhati2 yer....

sonata anak kancil said...

Izaman : dunia dah tak tahan lagi dengan sikap manusia ni....wahai manusia kenapa ko masih tak reti2 lagik? ko tau tak aku sangat sakit ni???

sonata anak kancil said...

Ahmad Humairi : wahai manusia2...ko jagalah persikataran rumah ko ....jika semua manusia buat macam ni - dunia akan sihat!!!

sonata anak kancil said...

Yunus Badawi : kat sekolah ade Kelab Alam Sekitar! ajar budak2 tentang alam sekitar ni...tapi kalau dah nama manusia....

sonata anak kancil said...

Kamato : tau tak pe.....

sonata anak kancil said...

Maiyah : sedang sakit? makan ubat ikut masa nya....semoga cepat sembuh

sonata anak kancil said...

Ummi Humaira : Dunia dah sangat tua....tapi alhamdullilah masih bertahan lagi...bila2 masa boleh binasa

sonata anak kancil said...

Rezeki @ Pak Itam : tahun bila ni? STPM @ STP??? Saya ambik HSC....masa tu 2 P dah cukup kuat boleh masuk U dah...

sonata anak kancil said...

Dun behrang : harap jaga diri serta ahli keluarga supaya sentiasa sihat sentiasa

sonata anak kancil said...

OneZaba : sihatnya dunia maka sihat jugak la penghuninya

sonata anak kancil said...

Releven : gerenti selamat ka dengan padam lampu setiap malam?

sonata anak kancil said...

Laki cikgu kimia : kalau sedar pun ...masih buat jugak...tak sedar2 la tu...!

DrSam said...

salam singgah. Setuju sangat. Memang dunia kita ini sedang sakit malah hampir tenat. Bisul dimana-mana dan makin membesar jika tidak diawasi senantiasa.

rezeki said...

salam cikgu sak

tahun lapan puluhan, tapi kertas am saya lulus sebahagian

yang lulus penuh tu boleh tahan

n@m@n said...

Alhamdulillah..dah sihat ye

SPM sekolah sy naik 3%..hehe

Cikgu Yang Azmah said...

Salam!! Lama tak dengar cerita!! faham , tentu sentiasa sibuk hendak meningkatkan kecemerlangan anak2 murid. Saya kadang2 rasa nak lari bincang hal2 demikian.. he he he dah 31 tahun hal itu saja.. Allah hu Akbar.. besarnya tanggungjawab. Selamat menjalankan tanggungjawab..hingga pencen. Salam.