CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Thank You For Dropping By & Feel Free To Be Part Of AGK

Friday, January 29, 2010

Jom kita merentas desa!!!

esok 29hb....dah nak habis bulan Januari 2010
aku rasa sekolah2 menengah @ rendah seluruh negara sibuk yang teramat sangat, betul kan? 
kalau tak betul tatau la...Saya hanya buat gambaran macam tu....
Sibuk dalam pelbagai aspek...
Kat sekolah aku pun sama daaaa....nak jalankan tugas kena meeting -
kata putus dalam meeting amat penting...
Latihan rumah sukan pun sangat rancak....
Cikgu2 sibuklah nak cari wakil2 untuk pasukan masing2...
untuk dipertandingkan dalam sukan tahunan awal Mac nanti.

Esok sekolah aku ni buat pertandingan merentas desa jam 3 petang.
Teruja bebudak nak berlari di laluan yang baru....
Kalau sekolah aku ni - nak merentas desa apa!
Mana ade desa nak direntasnya....sebab terletak dalam kawasan bandar!
patutnya tukar kepada merentas bandar!
Laluan sebelum ini - budak2 akan berlari ikut jalan utama dalam kawasan bandar 
( kiralah bandar  la ni...)
ohhhh ini sangat bahaya...
Maka tahun ni  merentas desa melalui jalan yang agak kedesaannya 
agar kesibukan lalulintas sepanjang bebudak lari terkawal..
dan cikgu2 yang menjaga check-point pun senang!










30 comments:

Yunus Badawi said...

Sekolah saya dulu pun merentas bandar. Nak bagi cabaran hebat sikit masuk kawasan kubur Cina belakang DBP tu.

Pelajar pompuan Tingkatan 6 akan dilepaskan dulu. Budak lelaki Tingkatan lain kemudian. Punyalah laju sbb nak kejar dn tengok budak pompuan lari (atau jalan) sbb sekolah kami pelajar pompuan cuma di Ting 6,

maiyah said...

yelah.. kene wat panggilan lain.. merentas jalan ke heeee

imanshah said...

Salam, kami pun merentas bandar gak..insyaallah bulan febuari nanti

- jinggo - said...

saya paling tak suka aktiviti ni...
rupanya dah diwarisi pada anak saya...
munggu lepas dapat no corot..merentas desa

relevan said...

Heh heh..masa kome dulu dulu suka jer amik jalan short cut utk merentas desa ni..ada sekali tu pernah sekali bantainye sesat kekawasan paya belukar..dekat maghrib baru jumpa jalan keluar..

TK said...

Sekolah saya dah buat minggu lepas. Mcm u kata..bukannya merentas desa. Sekolah saya merentas jalan dan pantai tepi sekolah tu. Nasi baik ada beach thrill skitlah budak2 berlari. Gerenti kasut penuh pasir.Saya jadi pencatat sape yg dapat top 25. Lepas keje saya siap terus balik! Panas!!!

cikgu_math said...

Sekolah CM dah buat minggu lepas...

next week Hari keusahawan Badan Beruniform pula...
Semua PPS kena buka gerai jualan..
CM masih pening....apalah yang nak dijual oleh PPS CM??

nza said...

mmg sibukkn....sk ank sy wat merentas desa pd sblah pg hr Rabu...

ONE ZABA said...

patutnya jadi acara melintas jalan....

~0~ said...

owh..merentas bandar...best tue...hehehehe

atty's said...

tingat masa kecik2 dulu ..selalu wakil sekolah ..dalam merentas desa..

sekolah anak2 aty dah sudah minggu lepas.

chekdenoor said...

Salam.... chekdee jadi penjaga chek point udah ler....hehehehe

ina said...

Sekolah anak akak dah buat merentas desa nie Jumaat lepas...pukul 3 petang. Tanya dia dpt no brpa, jawabnya "entah le" (tak de nombor le tu). Saya tanya lagi, "jalan ke lari?". Dia jawab'"jalan le.." Ngeh..ngeh..ngeh..

sonata anak kancil said...

Yunus Badawi : bila ko dah pencong budak pompuan tu....ko tunggu diorang kat depan ye....seronok beno la tu tengok budak2 tu lari....? eeeiiii...tak malu ye....!

sonata anak kancil said...

Maiyah : merentas jalan atau ape ke...acara ni kena buat jugak!

sonata anak kancil said...

Imanshah : lambat2 pun kena buat jugak kan! selamat merentas bandar...

sonata anak kancil said...

Jinggo : ini kan satu aktiviti sihat...kalau tak berlari , berjalan aje la...jangan lencong ke lain udah le...

sonata anak kancil said...

TK : bestnya lari di tepi pantai! dulu2 masa saya sekolah pun ade lalu tepi pantai....tak dapat nombor pun sebab berjalan makan angin tepi pantai...he3x...ngilat

sonata anak kancil said...

Cikgu Math : dah nak buat hari keusahawanan ye....sekolah saya tatau la - buat atau sebab katanya nak tukar dengan program lain...

jual macam2 jenis air ...musim panas ni!

sonata anak kancil said...

Releven :padan muka ko...yang tak ikut arahan tu ngape....!tu hukuman - nasib baik jumpa jalan keluar - kalau tak , aku tak jumpa la ko kat blog ni...he3x

sonata anak kancil said...

OneZ : kalau gitu aku ambik ko jadi pegawai jaga murid2 melintas...pegang papan tanda - hijau & merah....merah ko suruh budak berhenti - hijau jalan - samalah macam orang jaga yang buat sekatan jalan bila ade pembaikan jalanraya...

sonata anak kancil said...
This comment has been removed by the author.
sonata anak kancil said...

~0~ : kita cadang tukar nama....bila ade larian merentas bandar ni....jalan pun jem! tapi polis peronda jaga la...

sonata anak kancil said...

Nza :sekolah saya ni mana boleh buat pagi2.....seme petang!jika nak pagi - kena lah mintak permisssion dari JPM...sebab sebelah jabatan

sonata anak kancil said...

Atty's :sure kuat lari ni! tak ade ke acara merentas desa kat pejabat tu...kalau ade masuk la!

sonata anak kancil said...

Chekdenor : kalau ade kat sini sudah semestinya ambik Chekdenor....ade pengalaman ni...

sonata anak kancil said...

Ina : ni mesti tak buat latihan berlari....latihan berjalan aje ye...lain kali suruh dia lari

insan pendidik said...

salam,

sekolah IP panggil larian 5km. dah jarang dengar nama merentas desa tu. Seingat IP mase zaman sekolah dulu pakai name tu la. Kirenye sekolah sonata ni nk kekalkan tradisi la tuu hehe

LiNda said...

wah, syioknya ada merentas desa . Dulu time sekolah selalu dapat top 10.

now, anak no 2 & 3, ikut jejak saya.

TeacherNunu said...

masa sekolah dulu, time merentas desa la best...tapi selalu tak dapat nombor..bukan lari sangat.banyak jalan je pastu leh lagi si nggah beli air.hehehe.