CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Thank You For Dropping By & Feel Free To Be Part Of AGK

Wednesday, January 20, 2010

aku peramkan dia.....

hari Ahad 17hb
rezeki murah
terima kasih kepada pemberi hadiah


ntah berapa biji 
tak kira pulak
ade le 3 beg plastik


sape nak makan?
Farahin sikit, aku sikit 
habislah jugak 2 biji...
nak tambah makan lagi?
eehhhh tak berapa berani....
kolestrol tinggi - yer ke? menggemokkan ke???


Kopek untuk Farahin
dapatlah 3 bekas tipuware - guna - buang punyala....
memanjangkan sedekah dari aku pulak -
bawak balik ke kolej - kasi kawan2 rasa makan....

( aku dapat hadiah ) - sebab tak layak terima sedekah
sebab tu aku kata, aku dapat hadiah...he he he.....


Bakinya?
2 biji
sudah 4 hari terperok kat belakang almari
apa lagi....
aku kopek - peram aje le......
kasi simpan sama dia - boleh aku buat masak.......
TEMPOYAKKKKKKKK................................!
hu hu hu sedapnya.......
masak pucuk ubi sambal tempoyak!!!
TUNGGUUUUU..............hujung minggu ni 
( jika aku tak sakit M**** )



2 biji durian , aku peramkan dia.....







25 comments:

sI tEDI said...

aduhai!!
ada musim ek cikgu?

kat area kg ni lom nampak lagi.. bau pun lom datang!
ehehehehe..

ONE ZABA said...

dolu-dolu berahi sungguh aku derian ni. tapi sejak orkid ngandungkan humaira....bau pun aku dah nak uwekkk...uwekkk!!! memandangkan kat atas ni derian tu 9 hinggit sekilo...maka aku tak ralat la tak makan derian sekarang.

sonata anak kancil said...

Si tedi : ni datang dari daerah sana la.....pegi cari cepat2.....sedap lo...!

ummi humaira said...

salam ...
musim durian plak dah , sedap tuh , tumbuk cili padi , tambah tempoyak .cicah dgn daun selom @ pucuk putat , nyam nyam

sonata anak kancil said...

OneZ : aku pun dulu2 suka sangat...ko bayangkan sebakul besar aku dengan anak2 boleh habis!!!

tapi le ni....ngeri aku makan banyak2...walaupun alhmadullilah dikurniakan kesihatan yang baik...aku berjaga2....pak syeikh lagi lah langsong sejak azali tak suke derian!!!

maiyah said...

amboii.. lyn dorian le.. mintak kit

sonata anak kancil said...

Ummi Humaira : hu hu hu .....sedapnya!!! tak toleh kiri kanan dah makan....tak nampak dah ummmi lalu kat belakang!!! kalau ade buat sambal....ummi mai hantaq kat sini....sehingga menjilat jari!

sonata anak kancil said...

Maiyah : layannnnn......tapi orang sebelah ni aduhai - tak gemar langsong!!! sebab tu simpan cepat2 - bingit tinga ni - dok gaduh - busuk - busuk !!!

::FAIZ FARISH:: said...

Aku sangat suka buah durian. Sedap hingga menjilat jari...........

Cikgu Adham said...
This comment has been removed by a blog administrator.
Cikgu Adham said...

salam..

lama singgah cini hehehe.. waw kt kapit ni pun masih ada durian.. musim x abis lg.. sampai murah2 je dijual RM1 je sebiji heh heh

sonata anak kancil said...

Faiz Farish : suke - suke - jangan suke tahap gaban...bahaya tau!

sonata anak kancil said...

Cikgu Adham : kat sini, macam baru nak mula! kalau banyak tu - simpan buat tempoyak....( saya amat mengkagumi teknologi lama ni )

xiiinam said...

Hujung minggu ni ckLah tunggu bawah pokok durian lagi...

sonata anak kancil said...

CkLah : jangan kepala kena buah durian udah le...kang berbintang2 kepala tu!!!

hati2 yer...selamat menunggu dengan sabar - buah dorian ni bukan boleh dijolok2....macam nak jolok buah cempedak di luar pagar!

~0~ said...

durian....aku suke

nza said...

xsuka mkn durian ttp suka mkn sambal tempoyakkkk!!!!

Yunus Badawi said...

Kat rumah ni pun macam tu jugak. hari tu pakcik Adam (adik ipar aku) beri durian satu guni. Makanlah beberapa bijik aje. Yg lebih tu buat tempoyak aje akhirnya.

Bila ko masak tempoyak ko tinggalkan lah sikit utk aku. Mungkin aku akan ke Melaka bulan ni atau bulan Feb ni.

Che' Pit said...

hmm baru malam tadi mak tepon tanya tak nak balik ker, durian tgh gugur skrg ni..

shami2 said...

Salam Kak Sonata...

Emmm bestnya...minta sikit tempoyak tu nanti....

Pssssssst CP...ada dusun sonyap yorr..bila nak ajak kita makan durian nih...

sonata anak kancil said...

~0~ : kalau suke bebeno - tanam dorian banyak2...sampai ke anak cucu.

sonata anak kancil said...

Nza : pulak doh.....guana mu jadi gini? dok make derian? rugi mu...

sonata anak kancil said...

Yunus Badawi : aku tak nak janji dengan ko....kalau ade - ade ...kalau tak ade makan ape yang ade....salah hemat aku kang tak ade!
apa2 pun ko roger aku dulu....
aku harap kali ni ko jadi datang...jangan ko lalu aje depan sekolah aku tu....

sonata anak kancil said...

Che Pit : amboi2 anak mak niiii.....ajak la aku sama...kalau tak nak ajak tak ape....yang penting bila ko makan tu ingat2lah kat aku ni...

sonata anak kancil said...

Shami2: TK singgah rumah Sonata....bukan tak nak kasi tempoyak tu....kang meletop dalam perjalanan ...ha ha ha...tak berbaloi...baiklah gi ambik dorian banyak2....kopek2 ambik isi nya + garam.....lagi fresh lo.....he3x...saje je tu

senang2 datang lagi yer...