CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Thank You For Dropping By & Feel Free To Be Part Of AGK

Thursday, September 3, 2009

Dah Nak Raya???

Aku baru selesai siap memasukkan 4 jenis kuih tradisional ke dalam beg ini!

Untuk sape???Eikkk....dah nak raya?
Dah nak hantar menghantar beg2 kuih raya?


Sebenarnya bila ada satu2 majlis, ni la keje aku...
Sejak "azali" lagi ( ohhhh....lamanya tu...).


Bos suruh ? Tidak!!! Suruh ke / mintak tolong?
Mana2 boleh la...aku berasa bangga kerana diberi kepercayaan menyediakannya.


Dia mintak tolong - tolong sediakan cenderamata kepada
( mungkin 10 tetamu akan datang esok....).....

sebenarnya jika tetamu datang dah jadi budaya kami menyediakan
cenderamata yang tidak seberapa .....yang penting ada...

( perasan sendiri - bos-bos ni senang dengan aku gamaknya....)
Aku tak kisah - selagi orang senang keje dengan aku -
aku dengan senang & suka bantu dia orang.


Lepas balik sekolah - aku pegi ke Jusco - jumpa lah beg yang sangat sesuai dengan ketibaan hari raya...Harga nya RM4.90 - tak kisah - pada aku memang sesuai, aku rembat aje la. Suka tak suka, aku dah beli...terima aje le kan. Dan aku beli 4 jenis kuih-muih - tradisonal - rempeyek/kuih bangkit/kuih kapit/cakar ayam....
& esok masukkan satu pennat sekolah untuk setiap satu beg tu....
Bos beri RM250....ada duit seme boleh jadi....yang susah kalau tak ada duit....


Beg dah siap nak disampaikan kepada tetamu esok.....

23 comments:

Mknace said...

;) :) :)
hihihi
kalau tetamu tu dah terbaca n3 ni
bertambah eager nak gi sekolah

- jinggo - said...

kalaulah saya tetamu tu.............he..
dah tahu rahsianya.

xiiinam said...

selamat melayan tetamu...

kakpah said...

Terasa macam raya dah nak dekat pulak..

ONE ZABA said...

duit raya tak masuk sekali ke?...kalau ada aku nak dtg jugak.

daydeck86 said...

best nyer jadi tetamu
dapat ole ole..

Alimaz-Kembara Terasing said...

salam...tetamu mai ni...tak dak ka se beg..kua3

nza said...

ha,ha,ha..spesis le kita ye..dr posting smpai le ni mmg muka hadiah,hadiah n hadiah...gamaknya mmg muka xsesuai dok kt padang...ala2 puteri lilin.

INTAN said...

bestnya tetamu tuh...

~0~ said...

wah...best tue...
nak jugak bleh...

chekdenoor said...

Wah best nyer jadi tetamu yang akan dapat bekalan menyelerakan.....

imanshah said...

huhu tu nak tunjuk beg ke nak tunjuk langsir baru??huhu

n@m@n said...

kalau saya pergi melawat dapat jgk tak????hehe

betul tu imanshah..langsir baru ke kak?? Takkan dh pakai kot

insan pendidik said...

sekarang ni dah jadi trend beri beg kertas kpd tetamu. Isinya macam-macam. Kadang-kadang siap logo sekolah lagi.Kalaulah trend ini menjadi trend orang beraya. Alahai bankrap tuan rumah.

sonata anak kancil said...

Mknace : itu tak pasti - baca ke tidak...Tapi lebih 100% sy percaya depa tak baca! Mahu pengarah & ahli2nya macam kita ni? tak ade nya....seme jadual depa pun orang jaga!!!

Jinggo : saya tak kisah kalau dah tahu sekalipun....biaq pi la...yg penting ikhlas kan!

CkLah : Jika nak tahu bagaimana bos bekerja - tanyalah pekerja2nya....inilah sy kena!!!macam kita pulak nak dipantaunya...padahal untuk bos - calon DG54!!!

sonata anak kancil said...

kakpah : ye betol...cepat masa berlalu....cepat nak habis tahun...

OneZ : ko ni nak datang sebab nak duit raya ye? kalu gitu,ko tak payah datang - aku pos aje...tak padan dengan duit minyak ko - aku kesian kat ko - tengok2 duit raya RM1 saje...he3x....selamat hari raya ye....

daydeck86 : sape2 yang datang secara rasmi insyaallah dapat cenderamata...kalau leceh sangat - orang kata paling - datang dengan perut kosong - balik penuh!!!

sonata anak kancil said...

Alimaz : tak nampak surat rasmi nak datang? kalau tak ada - jemput datang majlis berbuka puasa pada 10hb nanti....

nza : se 'nasib' le kita ye...macam dah terserlah muka hadiah je!!! balik2 orang ni jugak!
tak pe....ikhlas

Intan : tamu bukan sebarang tamu...yg lagi best - cikgu sy beriya2 nak sediakan jamuan ! Dia tak perasaan bulan puasa!!!

sonata anak kancil said...

~O~ : mai datang sini, baru dapat....TK

Chekdenoor : kalau Chekdenoor ---hu3x lagi spesial sonata sediakan!!!

Imanshah : seme sekali kalau boleh nak tunjuk --- tapi aku malu....

Naman : InsyaAllah dapat - hantar surat rasmi ye...( amboi skema nya....)

Sila lah datang - paling cikai pun secawan air takat membasah tekak tu sedia menanti...

Memang langsir baru....Dah pasang dah...apa nak tunggu2 raya! Sekarang pun dah boleh datang....
( tu yg sibuk mengemas masa cuti baru2 ni....seme dah siap!!! hanya nak letak botol2 kuih je...)

IP : trend beri cenderamata ni dari dulu lagi- cuma yg beza ialah cara pemberiannya itu...skg nampaknya paling mudah isi segala mende dalam bag...senang!

Che' Pit said...

salam,

hmm lawa lah tu beg tu.. mmg kena dgn tema nak menyambut hari raya..

hmm betul tu, yg penting ada duit.. semua boleh buat.. takde duit, mintak mahap ler..

sonata anak kancil said...

Che Pit : memang sesuai ngan tema raya mood...puas membelek bila nak beli ....klu tak ade duit boleh juga,cara tak ade bajet...tak ade le nak meriah2 sangat...

DUN Behrang 2020 said...

Eiii besh tu...kalo cenggitu teman pun nak jadi tetamu gak la...

sonata anak kancil said...

Dun Behrang : Jika sudi sila kan lah....kedatangan tuan dialu2kan...
( lawat PSPN & PKG - lencong ke sekolah saya!!!)

nur eye said...

Seronok wat tu sume kan!!.He..he.. ada kepuasan kerja bila bos beri kepercayaan.sejakku kenalmu, Sonata memang kreatif buat semua tu..Teruskan...