CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Thank You For Dropping By & Feel Free To Be Part Of AGK

Wednesday, September 23, 2009

4 Syawal - baju terbalik

Hari ni berehat2 di rumah

Masak nasi lemak ( dah lama tak masak )
+ sambal tumis telor rebus ) + ayam goreng


Hubby pulak ajak gi breakfast -

Kat mana?

Duyong..
.

( semalam dia tanya aku nak ke mana? aku kata MCDonald -
so kami pegi dating kat McDonald breakfast semalam )


Ok la...apa lagi roti canai la jawabnya...

Tengok2 kedai biasa pegi, masih tak bukak...

Mana nak pegi?

Ok...tu gerai sebelah - selang satu jalan...

Order....milo 0 satu, neslo satu ,roti canai kosong 2....

Orang tak ramai , bila aku masuk - orang mula datang - duduk meja depan aku...borak2 berdua...tengok orang - tengok orang beli sarapan di gerai depan - tengok orang beli sayur2an, tengok orang beli ikan kat depan seberang jalan....

Roti canai tiba, air pun tiba....

Zap-zap-zap-zap....makan .....air masih panas...ok relax lagi...

Habis.....

Abah!

Kenapa?

Abah pakai baju terbalik!

Alahai ....awak tak perasan ke?

Tak! baju hitam...mana nak perasan!

Kami buat muka slumberdog...he3x
Nasib baiklah ( agaknya ) - fesen baju sekarang kalau terbalik pun tak perasaan...

Tapi ntahlah...kot2 orang dok kat depan meja aku perasan...
gasak la, nak kata ape....


Ok -ok....awak pegi settle seme....
biar abang pegi kat kete tukar semula baju!!!


***********************************************************************************

Tengahari , Fatehah tak sihat - pegi klinik...
rasa2 macam nak demam - batuk - sakit tekak....dapat ubat.

Hubby tepon dari Jasin ( dia gi pejabat jap ) ....

Kat mana?

Baru lepas kuar klinik...


Kenapa?

Staf lama nak datang...1 jam dari sekarang...

Datanglah...

Lepas tu aku gi Jusco - aku tahu orang nak datang lagi 1 jam -
sempatlah nak beli sikit barang...


****************************************************************************************

Hubby tepon lagi...

Kat mana nih?

Baru kuar Jusco...

Kenapa?

Orang nak datang nih...

La.....datanglah.....aku jawab selamba...

(selagi aku tak balik dengan segera - dia akan tepon aku )

..........................................................................................................................................................................

Tengok2 dah dekat 1 jam orang tak datang lagi....

Mana orang nak datang nih?

Ntah....janji kata 1 jam....

Dah biarlah....nak datang - datanglah....

( dalam pada tu aku pun - sediakan perencah mee basah - senang cite...ketupat seme dah habis - esok lusa aku rebus nasi impit pulak -
sebab serunding ikan masih ada lagi )
tengok nanti berapa ramai yang datang....


Dekat jam 2 baru lah orang datang.....Hanya 3 orang saje....
( aku pun siapkan untuk 3 orang makan & anak2 yang nak makan jugak....)

kata ramai nak datang -
rupa2nya 1 kete lagi tak jadi pulak nak datang

( Hubby , kalau berjanji dalam masa 1 jam - 1 jam la...)


**************************************************************************************

9 comments:

imanshah said...

eh marah ke hubby ke

sonata anak kancil said...

Imanshah : tak ade marahnya...lepas orang datang - dia kuar , ade urusan lain pulak....

izman said...

penantian suatu penyeksaan tu....

ala, janji melayu....

nza said...

ha...skrg fesyen mcm2. pakai camne pn org kata fesyen...

kakpah said...

pakai baju terbalik tu yang tak tahan..
hubby akak pun pernah pakai macam tu masa pegi joging. Sakit perut akak gelakkan dia.

insan pendidik said...

biasalah tu...kalau malu pun sekali aje. Orang bukan boleh cam muka kita sampai bila-bila.

cHeRyNa PiReS said...

ehhh...menu kite samelah SAK! mmg kena ready2 je ngan perencah2 dan kuah2...kalo tak nanti org dtg terhegeh2 lak kan?

* budak2 sekolah, kawan adik2 baru dtg td. diorg pesan, "acik masaklah nasi...kalo masak mee...kesian kitorang. muak makan mee."

relevan said...

Salam AGK..
Berbaju terbalik ni..InsyaAllah Hubby AGK kan setia pada yang mula..
org tua zaman dulu kala yg kata ni..

LotsOfLove-Pearls said...

Salam Sis.
Kat tpt keja LOL ni masih xder restoran buka.
Paksa nak g Tesco cari makan.
Semua still tutup g.
Makan pun masih rasa kekok coz xramai org makan.
semua masih cuti.

Baju terbalik?
hehe..

setakat ni xde kes pakai baju terbalik tapi kwn LOL pena ada tudung terbalik.
selamba jer buat muka tak tau.

Lagi kes, LOL pena nengok seorang pempuan pakai baju terbalik.
tapi dier selamba jugak..


hehehe..

Kalau LOL pun pasti selamba juga tapi dulu2 suka pakai baju terbalik.
Hhee..

budak2..