CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Thank You For Dropping By & Feel Free To Be Part Of AGK

Tuesday, June 9, 2009

D' Sonata Gallery 2 - Tema & Majlis Jamuan Perkahwinan

Jemputan Sabtu 6 Jun 2009

Rumah pertama di Peringgit - tema pink. Tuan rumah mantan pegawai JPM.

Rumah ke 2 - kuning coklat - di Batu Berendam. Tuan rumah ni kenal hubby -
hubby pun dok konfius - sapelah orang ni...Bila jumpa rakan staf l
ama di MBMB baru boleh recall...Ayer sirap bandung u!!!
Sedap...d
an dapat epal sebiji sebagai pencuci mulut.

Rumah ke 3 - bekas staf hubby semasa bertugas di Alor Gajah.
Anak sulung - buat dekat kampung emaknya di Lendu...
Mungkin cucu sulung gamaknya! Buat kat kampung lagi
meriah...
sedara mara pun agaknya ramai kat kampung.
Berpusing gak
cari rumah!

Rumah ke 4 - Pegawai Polis - kuning diraja - di Sri Pengkalan Alor Gajah.
Semasa hubby bertugas di AG dah kenal , tu dapat jemputan.

Rumah ke 5 - rumah staf aku di Ayer Molek. Tu dia nampak tuan rumah pakai baju biru bertuala di leher - kepenatan la tu ! Masih ada tetamu lagi - sebab rumah staf - bila sampai buat macam rumah sendiri - riuh - bising ! Dihidangkan lauk2 pengantin makan beradap...Ni orang kata rezeki orang datang lambat - tapi yang ni ok lah...kalu nasib tak baik - habis semua! Putih mata la jawabnya.

Rumah ke 6 - dekat dengan rumah ( kampung sebelah ) - dah hampir jam 4 ,
tetamu pun dah makin kurang. Rumah yang terakhir -
hanya minum a
ir saja...dah kepenatan!


*************************************************************************************

Jemputan Ahad 7 Jun 2009

Jemputan pertama ialah staf CM - buat kat Dewan Bistari.
Kelihatan hubby melalui pintu gerbang...
Pintu dah ada - kenalah lalu ikut pintu kan....


Rumah ke 2 - taman sebelah rumah aku...kira dekat la tu...
dekat tak dekat kena naik kereta gak..Nak menapak mahu berpeluh...
Kebanyakan majlis di Melaka ni - atas meja ada tapai ! Mac
am wajib ade le...
Dan aku memang suka tapai pulut ni -
tapi orang kata tak lah tah
ap melampau!!!


Cenderamata / door-gifts yang dihadiahkan oleh tuan rumah. Terima kasih!

11 comments:

Yunus Badawi said...

eh saya first ke kali ni? yes!!

Kalau kat KL datang pukul 4 ptg alamat tolong kemas kerusi mejalah jawabnya. Sonata dpt makan makanan beradap lagi. Ini yg sy jeles ni hehehe

atty's said...

salam sonata..banyaknya jemputan kenduri..murah rejeki nie..

tak berasap dapur minggu tu..ye...

LotsOfLove-Pearls said...

aduh aduh sis..

banyaknya jemputan kawen..

memang xyah masak kat rumah ar..

huhu..

Tirana said...

Mak aiii..cikgu sonata..banyaknya jemputan majlis kawin...Kalau saya,balik dari semua majlis tu..sure jadi semput..hehehe.. Selamat cikgu ye..tak payah memasak lagi dah kat rummah.. Nasik kenduri dah tentu sedap kan?

limaumaniss said...

kalu saya pon bile cuti skola mesti berduyun duyun kad tiba...x tau nk p kenduri yang mana satu...huhuhu

Myza Pesona said...

Banyaknya jemputan. Gantung periuk belanga la ye hujung minggu baru ni!

aNIe said...

Salam sonata....

Tadi masuk dari nuffnang...dah entry lepas...heheheh...

Banyaknya orang kawin...saya minggu lepas pun di Melaka...anak sedara kawin...ramainya yang kawin 2 minggu berturut2 ni...

xiiinam said...

Salam....



Ku ingin tumpang beraksi di gelanggang selalu-selalu..


apakan daya...





Line tumpang orang ni...


curi-curi...

ONE ZABA said...

ni baru betul telangkup periuk. balik rumah terus tepuk perut je.

Erna Masfiza said...

bestnya.. Sonata ni mesti ramai org suka sbb byk jemputan..
Moga murah rezeki..

sonata anak kancil said...

YB : Tahniah untuk tuan hamba kerana sekali lagi johan!Kekalkan kejohanan ini...hadiah pelawat kepada pelawat baru pulak...he he he

kalau datang ke rumah saya lepas jam 4 pun ada lagi! ngeh3x

atty's : murah rezeki dapat jemputan...

Tahniah kerana telah terpilih sebagai pelawat bertuah ke D'Sonata Galley 2 ini...sila nyatakan email anda! Nak hantar hadiah ni....

LoL Pearls : banyak tu pun dah tak larat...

Tirana : Selagi termampu pegi pegi la...makan tu nombor 2 , yang penting memenuhi jemputan tu

Limaumanis : orang jemput kena pegi tahu....nanti time kita...klu orang tak datang macam mana?

Myza Pesona : tak gantung jugak...masak gak!!!hujung minggu 13 & 14 ni ada lagi....

Anie : salam Anie...orang Melaka rupanya...jom mai sembang2 selalu...

CKLAH : apasal pulak tumpang2 line orang ni? line rosak ke?

OneZ : aku balik terus tersandar! Kepenatan - mengalahkan mak pak pengantin...

Erna : apa tak ramai - hubby dah kerja satu Melaka! Melaka kan kecik je...Sekolah menengah pun tak sampai 100...sape tak kenal! ngeh3x